För mig framstår det som att det uppenbarligen finns de som aldrig kört långt och länge själva och därmed ifrågasätter andras egna erfarenheter i ämnet. Det får förstås stå för dem men det är ju trist att det inte verkar gå att hålla en trevlig ton.
Bero om ursäkt för att jag är otrevlig men jag har i alla fall inte kallat dig för troll ännu men skulle någon annan än du ha dragit den här historian så skulle jag dömt ut den som just en trollning. Men jag pga din tidigare historik här tror jag inte du är ett troll.
Jag skulle nog vilja säga att det förhåller sig exakt tvärtom så att det är just för att jag gjort liknande tokkörningar som jag vet vad det innebär.
Desto längre sträckor desto svårare blir det att hålla höga snitthastigheter och om du verkligen har erfarenhet av såna körningar borde du inse varför din historia bara låter mer anmärkningsvärd för varje gång du utökar berättelsen.
Från kl 21 till 04 kanske 05 uppe i Norrland är en sak, men du har gjort halva körningen under förmiddagen i södra Sverige bland trafiken där.
Nu har du inte beskrivit var du lämnat E4an och kört in till E45an men från kl 02 till 05 har du bara 3 timmar på dig med en bil som gör 160 km/h i verklig fart. Kl 05 har du med gasen i botten om du inte redan tankat så är det dags och du är någonstans norr om Ö-vik och det börjar dyka upp andra trafikanter, lastbilar etc.
Då har jag räknat med att du kört 160 igenom både Skellefteå och Umeå vilket i alla fall inte jag skulle våga mig på utan flaggvakter. Och jag har förvisso bara en bild av din karaktär härifrån forumet men den karaktären överensstämmer dåligt med någon som skulle bränna igenom städer i sådana hastigheter.
Så långt är det dock en smal sak rent praktiskt och med en snabbare bil skulle du säkert hunnit till Härnösand utan att det skulle varit anmärkningsvärt.
Men här är du alltså Norr om Ö-vik kl 5 på morgonen och därifrån har du fortfarande nästan 90 mil kvar att avverka på 7:22 under en förmiddag i slalom mellan andra trafikanter. Ta bort 3 tankningar så är det 7 timmar jämnt.
Det är den här sista biten som jag har svårt att köpa och då har jag räknat extremt fördelaktigt på den första sträckan.
Att starta kl 02 är att ge sig själv handikapp redan från början, man har missat timmarna från 21 till 02 med låg trafik så att man faktiskt kan stå på.
Om du hade startat kl 19 och sluppit andra trafikanter större delen av resan och om du faktiskt är en person som kan köra igenom en rad städer i 100-120 km/h så vore det väl görbart.
Men du förefaller snarare vara den personligheten som alltid saktar ner till 50 där det står så på skyltarna för att sedan möjligen köra 150 där det står 90 eller 110 på skyltarna och då är det totalt kört. Den tiden man förlorar på att köra 50 på de 50-sträckorna tar man inte igen så lätt.