Alexlindgren
Ny medlem
Tjena!
Jo det är så att jag har satt på en 60cc cylle, högkomptopp, 17förgasare,17insug, förstorade reeds med carboon plattor. Jag vet inte om det ger mkt att veta det men iaf. Jag monterade allt, så gick den inte igång, vi lämnade in den. Det var gängpaj vid insuget, dom fixade det. Sen så slirade kopplingen som fan. Jag rengjorde vid kopplingen med tsprit så det var helt kliniskt rent, köpte nya lameller och ny olja. Den slutade att slira.
Just nu har jag ingen avgaspackning i, så den låter ganska mkt från utblåset. Men problemet är att den är så jäkla seg! I nedförsbackar så maxxar den typ 30 blås, och så tokvarvar den nästan på 4an. Vågar inte pressa den mer. Sen i uppförsbackar är den seg och orkar knappt inte, den gick nog fan nästan bättre orginal.
Jag har skruvat på justeringsskruven så att kopplingen tar en liten bit ifrån att man släppt den helt, hoppas ni förstår. Men jag tror inte att det kan vara att den slirar där.
Sen så blir den så otroligt varm, man kan knappt ta på den. Men det lär ju inte vara tjuvluft. För där vid insuget så fixade ju dom gängpajet, och så har jag testat spraya startgas runt cylinderfoten, men ingen varvökning. Stiftet har jag också kollat. Det är lite för mörkt, nästan svart, men det ska inte orsaka så mkt fartminskning och problem. Men den får alltså tillräckligt med bensin.
Jag har inte heller på något luftfilter, men det borde ju inte göra det problemete heller. Jag har förresten munstycke 190.
Farsan trodde att det kunde vara något fel på tändningen, jag har ju tagit av svänghjulet, men jag har inte rört tändningen. Kan den har rubbat sig?
Det var nog allt. Fråga om det är något ni undrar. Det blev visst lite mkt, hoppas ni orkar läsa det här. För annars kmr farsan och jag lämna in den, och så ryker ett par tusingar till .
MVH. Alex
Jo det är så att jag har satt på en 60cc cylle, högkomptopp, 17förgasare,17insug, förstorade reeds med carboon plattor. Jag vet inte om det ger mkt att veta det men iaf. Jag monterade allt, så gick den inte igång, vi lämnade in den. Det var gängpaj vid insuget, dom fixade det. Sen så slirade kopplingen som fan. Jag rengjorde vid kopplingen med tsprit så det var helt kliniskt rent, köpte nya lameller och ny olja. Den slutade att slira.
Just nu har jag ingen avgaspackning i, så den låter ganska mkt från utblåset. Men problemet är att den är så jäkla seg! I nedförsbackar så maxxar den typ 30 blås, och så tokvarvar den nästan på 4an. Vågar inte pressa den mer. Sen i uppförsbackar är den seg och orkar knappt inte, den gick nog fan nästan bättre orginal.
Jag har skruvat på justeringsskruven så att kopplingen tar en liten bit ifrån att man släppt den helt, hoppas ni förstår. Men jag tror inte att det kan vara att den slirar där.
Sen så blir den så otroligt varm, man kan knappt ta på den. Men det lär ju inte vara tjuvluft. För där vid insuget så fixade ju dom gängpajet, och så har jag testat spraya startgas runt cylinderfoten, men ingen varvökning. Stiftet har jag också kollat. Det är lite för mörkt, nästan svart, men det ska inte orsaka så mkt fartminskning och problem. Men den får alltså tillräckligt med bensin.
Jag har inte heller på något luftfilter, men det borde ju inte göra det problemete heller. Jag har förresten munstycke 190.
Farsan trodde att det kunde vara något fel på tändningen, jag har ju tagit av svänghjulet, men jag har inte rört tändningen. Kan den har rubbat sig?
Det var nog allt. Fråga om det är något ni undrar. Det blev visst lite mkt, hoppas ni orkar läsa det här. För annars kmr farsan och jag lämna in den, och så ryker ett par tusingar till .
MVH. Alex