Vad är det för fel på fs1an? Behöver proffshjälp!

Alexlindgren

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Fs1 :P
Tjena!
Jo det är så att jag har satt på en 60cc cylle, högkomptopp, 17förgasare,17insug, förstorade reeds med carboon plattor. Jag vet inte om det ger mkt att veta det men iaf. Jag monterade allt, så gick den inte igång, vi lämnade in den. Det var gängpaj vid insuget, dom fixade det. Sen så slirade kopplingen som fan. Jag rengjorde vid kopplingen med tsprit så det var helt kliniskt rent, köpte nya lameller och ny olja. Den slutade att slira.

Just nu har jag ingen avgaspackning i, så den låter ganska mkt från utblåset. Men problemet är att den är så jäkla seg! I nedförsbackar så maxxar den typ 30 blås, och så tokvarvar den nästan på 4an. Vågar inte pressa den mer. Sen i uppförsbackar är den seg och orkar knappt inte, den gick nog fan nästan bättre orginal.

Jag har skruvat på justeringsskruven så att kopplingen tar en liten bit ifrån att man släppt den helt, hoppas ni förstår. Men jag tror inte att det kan vara att den slirar där.
Sen så blir den så otroligt varm, man kan knappt ta på den. Men det lär ju inte vara tjuvluft. För där vid insuget så fixade ju dom gängpajet, och så har jag testat spraya startgas runt cylinderfoten, men ingen varvökning. Stiftet har jag också kollat. Det är lite för mörkt, nästan svart, men det ska inte orsaka så mkt fartminskning och problem. Men den får alltså tillräckligt med bensin.

Jag har inte heller på något luftfilter, men det borde ju inte göra det problemete heller. Jag har förresten munstycke 190.

Farsan trodde att det kunde vara något fel på tändningen, jag har ju tagit av svänghjulet, men jag har inte rört tändningen. Kan den har rubbat sig?



Det var nog allt. Fråga om det är något ni undrar. Det blev visst lite mkt, hoppas ni orkar läsa det här. För annars kmr farsan och jag lämna in den, och så ryker ett par tusingar till :(.


MVH. Alex
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
kolla stiftet och fixa avgaspackningen...

Sen moppe.nu
 

SkogsOlle

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Mille RSV R -00
Hej!

Om moppen tokvarvar på 4:an och inte gör mer än 30 blås så skulle jag sätta mina 50 cent på att det är kopplingen som slirar. :va
/ Olle
 

JJ

Sur
Gick med
22 Feb 2005
Ort
Utanför Borlänge
Hoj
Drz434sm -06 , Atc250r -82, LT500r-90(projekt)
190 munstycke verkar vara i största laget, jag har 160 på kx125an. Har du drevat upp den?
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
För stort munstycke.
Jag hade 140 på min.
Kopplingen på fis-ettan suger balle den går aldrig att få bra original, det krävs ombyggnad.
Sen. www.moppe.nu
 

Alexlindgren

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Fs1 :P
Extreem_ skrev:
Fixa avgaspackning snarast, rätt motstånd vill ju en tvåtaktare ha för att gå bra! :tomten
Jag har satt på avgaspackningen nu, och den går MKT bättre! körde 40 och den varvade inte alls mkt. Men jag måste nog byta munstycke, för den blöddrar o stiftet är svart.. har bh9s. Sen måste jag fixa det där med luftskruven. Aja tack för hjälpen alla. Tror o hoppas att de e fixat :d
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
du har inte satt i 50cc kolven i 60cc cylindern då :tomten
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Sen i vanlig Fucko-anda så sätts det stift med högst nummer dit i tron att det ska vara bäst....
Sätt dit en 7:a istället. Max en 7:a.
 

Alexlindgren

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Fs1 :P
snark. Verkar inte få nån bra respons på det här forumet. Ingen som förstår att jag som är 15 år inte är lika bra som ni som har era hojjar. Ni har väl vart nybörjare nån gång också. Stiftet fick jag rekommenderat av stället jag köpte cyllen ifrån. Hade förresten inte skruvat föggen, så den drog tjuvluft där. Får trappa ner 10 steg i munstycke också.

Ta bort tråden om ni nu blir så jävla irriterade. :kocko :arsele
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Alexlindgren skrev:
snark. Verkar inte få nån bra respons på det här forumet. Ingen som förstår att jag som är 15 år inte är lika bra som ni som har era hojjar. Ni har väl vart nybörjare nån gång också. Stiftet fick jag rekommenderat av stället jag köpte cyllen ifrån. Hade förresten inte skruvat föggen, så den drog tjuvluft där. Får trappa ner 10 steg i munstycke också.

Ta bort tråden om ni nu blir så jävla irriterade. :kocko :arsele

det första man möts av när man registrerar sig, läste du det..?

"ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!
Kör du moped eller nått under 125cc eller cross så är du inte välkommen på denna sajten. Vänligen besök en annan sida som passar dig bättre!"

Annars önskar jag dig lycka till... :tummenupp
 

DenGalne

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2005
Ort
Solkusten
Hoj
VFR800 -02
Alexlindgren skrev:
Ta bort tråden om ni nu blir så jävla irriterade. :kocko :arsele
:) Ta det inte så hårt, vissa här har lyckats förtränga att dom själva en gång hade stans moppe gäng som idoler då dom själva drog runt på sin trehjuling... :tungan

Hoppas du fick hjälp och rätt på sakerna, alltid roligare då det rullar. Visst detta är nog inte rätt forum, men men. Kan ju rättas till nästa gång...

/K
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Men Förstå Mr Alexlindgren att detta forum är till för motorcyklar av de snabba
eller roliga varianterna. INTE moppar!
Detta beror på att de flesta här skiter i moppar och orkar inte med 14'isar!
Så "plopp" försvinn nu!
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
För att citera Kent "vi var alla en gång moppefuckon"
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top