Vad är det för fel på Sverige?

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Usch, man blir bara snurrig när man tänker på sånt här. Det enda jag själv brukar komma fram till är att det är så många som får pengar utan att ha arbetat för dom (bidrag) och att huspriser och hyror mm. blir dyrare och dyrare så det kostar så pass mkt att bara bo så man inte har pengar över till annat.

För att öka välfärden... sätt upp en miljard vindsnurror så att elen blir billigare och sätt mer press på bidragstagande soffpotatisar. :rolleyes:

AndreasBastard

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Retta -01
Det absolut största felet på vårt avlånga land är att större delen av de röstberättigade tycker att en koalition mellan (vänsterpariet) Kommunisterna, (S) och miljöpartiet är ett bättre regeringsalternativ än den nu sittande regeringen som troligtvis är den bästa sverige haft på 60 år. Om det går sluttar utför nu så åker vi utför stupet i september...

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Det är möjligt att jag skulle,men hur menar du?
I min plånbok så har det inte hänt nånting speciellt...och jag vill påpeka att jag har likadana arbetsuppgifter som tidigare....

Enda chansen att de inte hänt något i plånboken är om du inte arbetar.
Jobbskatteavdrag har bevisligen höjt inkomsten för alla som arbetar.
Att det sedan inte är lika mycket som du skulle vilja är något annat.

Edit: Räknade ihop lite, jag har ungefär 2500 spänn mer i månaden än 2006 bara på jobbskatteavdraget.

Last edited:

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Hoj
Bandit 1250SA -08
Folket borde hantera politiken på samma sätt som älgstammen, skjuta av den när den börjar bli för gammal.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Folket borde hantera politiken på samma sätt som älgstammen, skjuta av den när den börjar bli för gammal.

Om man bortser från den infantila delen med skjutning så håller jag med till 100%, man måste byta styre relativt ofta. Även inom partier.
I Sverige kan samma styre pågå i evigheter utan nytänkande. Tack och lov gick vi med i EU så vi fick lite tryck utifrån också.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
För att svara på frågan i rubriken, det mesta är fel i Sverige.

Det tycker jag är ett orutinerat uttalande. Har man haft lite kontakter med andra, synbart civiliserade länder, så inser man att Sverige fungerar jämförelsevis bra. Skall man då låta bli att klaga? Nej. En av de största anledningarna (tror jag) till att Sverige fungerar så bra som det gör, är att det ingår i den svenska kulturen att såväl klaga som att göra något åt problemen. Oavsett vilken ställning man har. Det är framsidan av jantelagen. I många länder accepterar man dumheter, ety det är andra som har hand om det. I min mening så är Sverige ett konkurenskraftigt land, men om vi genomför två förändringar som inte är omöjliga om regerande politiker vill, så kan vi öka välståndet dramatiskt: Lägre skattetryck och billigare energi. Sänkta produktionskostnader ger ökad export vilket ger ökade inkomster och lägre utgifter. För enskilda personer, företag och samhället i stort. BTW: Skrotpriserna är höga nu = Lågkonjukturen är över.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA