Vad är det för spindel?

coffe_aberg

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Hoj
Suzuki GSX750F -97
Mina föräldrar har såna där i kåken ibland. Gigantiska jävlar som morrar och svär! Ska tydligen kallas källarspindel.

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
HD XR1200, -09
Det är en husspindel. Katten hittade en sådan under sängen, den var 5cm mellan tåspetsarna.... respektingivande tung när jag tog ut den på ett papper - huuvvaligen. I nya husets garage kryllar det av dem, man tror att det är små råttor när man flyttar på någon gammal pallbock eller domkraft.

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
En typ sån där spindel gjorde en kul grej en gång för länge sen i föräldrarnas sommarstuga.
Jag satt på skithuset och filosoferade, när en fläskig skalbagge trillade ner från ingenstans. Den hamnade på rygg på golvet, och med 190 kom en sån där bamsespindel fram och kastade sig över baggen. Dom rullade runt och brottades ett tag. Till slut gav spindeln upp och masade sig tillbaka till sitt hörn där han suttit och lurat. Han såg skitsur ut och det riktigt hördes hur han svor över en missad middag. Hårt skal på skalbaggar tydligen..

Hyperdrive

Time is the fire in which we burn
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
MT-01 -05
Efter att ha sökt och tittat på många spindlar efter era förslag så tror jag nog att det är en av de 55 arter av vargspindlar som finns i sverige, eller möjligen nån finsk variant ;-)

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
En sån jäkel hade jag i taket i källaren, jag skulle vara snäll & fånga den i en mugg så jag kunde slänga ut den i stället för att ha ihjäl den. Men fanstyget ville inte låta sig fångas så han/hon fick smaka på hårspray...efter en stund stod den helt stilla & kunde lätt fångas in.

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Såna j-a kräk har jag i vår stuga i Danmark. Så förmodligen är det en dansk Carlsberg spindel:tummenupp

PalleP

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -98
här är en husspindel i jämförelse, ena rackare på att åka hoj.
2481338704_981a85d4c4_o.jpg

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
en äcklig jävel som jag aldrig hade gått sååååå nära!!!!

visst är de hemska?

:va Nej

En :tuttar kampspindel :rolleyes:

En sån jäkel hade jag i taket i källaren, jag skulle vara snäll & fånga den i en mugg så jag kunde slänga ut den i stället för att ha ihjäl den. Men fanstyget ville inte låta sig fångas så han/hon fick smaka på hårspray...efter en stund stod den helt stilla & kunde lätt fångas in.

Du e så känslig skrämdup :hihi

:skrämd du läser OT i mcforumet utan o bli arg :skrämd

Last edited:

EmiliosFantomen

Guest
såg en hel drös såna därninga i hammabysjöstad i sommras
ja, jag var full som ett ägg när jag tog bilden.
det fanns dubbelt så stora men dom var lite mer ljusskygga

usch.JPG

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Svårt att se vad det är för någon men Sveriges största spindel heter iaf kärrspindel.

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
å fyfan!!!!

Seriöst jag tror inte att det finns någon som hatar/rädd spindlar så mkt som jag!

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Vilken otäck telefon:skrämd

Mohahaha

Dom där är ganska vanliga , alla som bor i kåkar med ens en ett hekto betong har såna fina husdjur.

Mitt rekordex hade 11 cm mellan fram och bakben men ofta har dom en diameter som en snusdosa eller mindre.

Varma höstnätter , öppna fönstret och du får nya kompisar.
Dom e som störst då...

Dom e totalt harmlösa men man blir ganska :skrämd när man vaknar av av det går nått på huvet:D

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Till trådskaparen.

Jag pysslar en hel del med spindlar, men det är mest olika sorters fågelspindlar. Jag visade bilden för en tjej på forumet "kryp" som jobbar mycket med svenska spindlar och så här svarade hon:

"Det ser ut som något i familjen Agelenidae (trattvävarspindlar). Samma familj som släktet Tegenaria (husspindlar bland annat) alltså, och skulle kunna vara en sådan. Det är dock omöjligt att bestämma art eller ens släkte säkert på den bilden.

/Kajsa"

/Linus

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...