Vad är det frågan om Johnny?

Status
Ej öppen för fler svar.

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Ja, det är för jävligt. Starkt att tycka så mycket från ett nytecknat konto.
Om det nu verkligen är dina åsikter så kan du spärra sidan i din brandvägg så du inte råkar surfa in igen av misstag.

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Hmmm. Förstår inte riktigt allas problem. Killen har en åsikt. Alla klagar på att han ska sluta klaga???
Ni är ju fan inte bättre själva som gnäller på honom!

Låt killen ha sin åsikt och så får han stå för den!

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
Tycker att alla får ha vilken åsikt dom vill om Sporthoj.Visst Swedie får säkert pröjs för annonserna,men jag tycker det är bra när man ska köpa nåt.Bara o klicka lite...O betala till servern va ju frivilligt så det är ju inte mycket o tjata om.Sporthoj har gett mej många många timmars nöje och ibland har man även blivit lite klokare... :)

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
Depåbitchen skrev:
Hmmm. Förstår inte riktigt allas problem. Killen har en åsikt. Alla klagar på att han ska sluta klaga???

samma här helt ok om han vill säga vad han tycker, finns ju en del sanning i det han skriver eller hur..jag personligen skiter totalt i vilka som tjänar pengar eller inte,tycker det är intressant läsning här inne samt kunnigt folk,men skulle jag få betala för att läsa eller skriva här inne skulle jag avslutat kontot direkt...

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
konstigt att kunna veta så mycket om sidan om att trådar stängs och att det har kommit en ny server och allt... På att blivit medlem idag... Starkt jobbat att läst igenom hela sidan... Och fått upp massa annonser och allt det klagades på. Sedan ta bort hela sitt inlägg, vågar verkligen stå för sin åsikt, även att göra ett nytt konto för att vara rädd att förlora sitt gammla. modigt grabben! Borde väl inte göra så mycket ifall du förlorade ditt riktiga konto när denna sida är så jävla dålig enligt dej! Go Swedie!

Marcin_go

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2004
Hoj
YZ250f -06; CB900f Hornet -02; CBR1000RR -08; Aprilia RS250 -98
Per Fireblade skrev:
Tycker att alla får ha vilken åsikt dom vill om Sporthoj.Visst Swedie får säkert pröjs för annonserna,men jag tycker det är bra när man ska köpa nåt.Bara o klicka lite...O betala till servern va ju frivilligt så det är ju inte mycket o tjata om.Sporthoj har gett mej många många timmars nöje och ibland har man även blivit lite klokare... :)

Så sant som det var sagt! Tänk hur mycket pengar man sparar bara genom att man får hjälp här! Om man räknar ihop det så gynnar Sporthoj.com oss mer än Swedie

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sviterna av en indragning...
Per Fireblade skrev:
Tycker att alla får ha vilken åsikt dom vill om Sporthoj.Visst Swedie får säkert pröjs för annonserna,

Sjävklart, men spy galla från ett nytecknat konto är lite väl uppenbart.
Tycker själv att fler funktioner på SH kunde kostat en slant men Swedie vill att de ska vara gratis, tex köp&sälj-annonserna. Så utsugeriet som trådskaparen "antydde" om är inte helt och hållet verklighetsförankrat.

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
majtii skrev:
Sjävklart, men spy galla från ett nytecknat konto är lite väl uppenbart.
Tycker själv att fler funktioner på SH kunde kostat en slant men Swedie vill att de ska vara gratis, tex köp&sälj-annonserna. Så utsugeriet som trådskaparen "antydde" om är inte helt och hållet verklighetsförankrat.
Kan hålla med dej,men tycker ändå att man ska ha åsiktsfrihet.Tycker grabben så.Det är okej förmej.Hur många är inne o läser här nån gång ibland?Måste va 100 000?Om alla skulle älska sidan skulle va konstigt.Jag gör det iaf och tänker fortsätta hänga här tills snön försvinner,sen ses vi till hösten igen om vi inte möts på vägarna :)

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Det här är ju en stor kunskaps bank så det är ju bra en hoj sida :tummenupp
Ne den här sidan hjälper många att förena sig stora hobby eller sport! Tycker det är ett väldigt bra jobb Swiiiieidi gör och varför ska man inte kunna få tjäna pengar på en sån här stor site som sporthoj.com är.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Depåbitchen skrev:

Att killen har en åsikt är väl en sak, men att tracka på Swedie för att han är smart och använder sin sida till att tjäna pengar är inte att ha en åsikt det är att vara avundsjuk. Vad gäller att använda den för att få kontakter med arbetsgivare och liknande är oxå nåt som inte han har med att göra. Det är swedies sida och han får göra vad han vill med den. En kille som inte betalar nåt för den ska inte komma med påhopp han ska komma med förslag. Om det är nån som i så fall ska klaga på såna saker så är det i så fall sponsorerna, men kan aldrig tänka mig att de skulle klaga på nåt här då denna sidan har x antal tusen besökare per dag.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag är nöjd så länge det är ett gratisforum som jag kan använda utan att behöva betala en månadsavgift eller liknande.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
vad har det här med MC relaterade saker? OT forumet hade ju passat bättre... eller /dev/null .. bara för att du tagit bort ditt braiga meddelande så finns det nog kvar skaru se... välkommen till internet, allt sparas alltid nånstans

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
sportarn skrev:
Att killen har en åsikt är väl en sak, men att tracka på Swedie för att han är smart och använder sin sida till att tjäna pengar är inte att ha en åsikt det är att vara avundsjuk. Vad gäller att använda den för att få kontakter med arbetsgivare och liknande är oxå nåt som inte han har med att göra. Det är swedies sida och han får göra vad han vill med den. En kille som inte betalar nåt för den ska inte komma med påhopp han ska komma med förslag. Om det är nån som i så fall ska klaga på såna saker så är det i så fall sponsorerna, men kan aldrig tänka mig att de skulle klaga på nåt här då denna sidan har x antal tusen besökare per dag.

Så mycket påhopp som det är på det här forumet på allt och alla så tycker jag inte hans inlägg var så farligt.
Ser det mer som en åsikt och inget påhopp. Det är min syn på det hela.
Det är ju trots allt ett öppet forum dock med vissa regler som skall följas av användarna och det tycker jag man ska respektera. Om detta nu var ett regelbrott så kommer ju ngn moderator eller Swedie att banna honom.

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
Förvånansvärt verklighetsfrämmande trådstartare. :va :fatta!
Om en person brinner så för sitt intresse att han satsar all ledig tid och en jävulsk massa arbete för att starta upp en hemsida/mötesplats/whatever om vad han nu väljer att siten ska handla om, (i detta fallet hojar och allt runt omkring), så kan jag garantera att det inte är för att tjäna pengar på det utan helt enkelt för att han/hon tycker att det är kul.

I det här fallet har Swedie valt att starta en site med ett forum. Jag har ingen aning om hur SH startades från början, men jag skulle tro att det var helt på hobbybasis, -för att det var kul, och att alltefter andra människor med liknande intresse anslöt sig och antalet registrerade användare ökade så väcktes idén om att kanske kunna få IN lite pengar för omväxlings skull, i motsats till alla utgifter det går åt att starta upp en sida på nätet.

Att det fallit väl ut och att annonsörerna är många råder det inget tvivel om.

Men, detta är frukten av en, (eller fleras) människa/or/s arbete.
Ska han/hon/dom inte få skörda vad dom så mödosamt sått?

Att komma in på en befintlig hemsida och angripa innehållet är som att börja dansa balett när man egentligen är intreserad av kickboxning, -och sedan klaga på att det är för lite våld...

Bara själva idén att tänka på det här viset tyder på den gamla hederliga Svenska Avundsjukan. Det är bara sååååå tråkigt att någon gapar och kritiserar istället för lutar sig tillbaka och njuter av tillvaron och sammanhållningen.

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Klart Swedie "Johnny" ska tjäna en slant på SH inget att snacka om alls...

Men jag tycker även att folk ska få säga vad dom tycker och tänker vi bor ju faktiskt i Sverige.....Men påhopp är ju inte det smartaste.....

Nåja jag är nöjd med SH och säkert som många andra så är jag fruktansvärt beroende av denna sida *Jävla Swedie* det är ditt fel att jag är så här :lol :lol och jag ser gärna att det är gratis även i fortsättningen..

Sooo rock onnnnnnnnn......

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tror inte det är annonsörerna i sig som sticker i ögonen på en del utan mer att det finns en viss skevhet mellan budksapen om det är en sajt/företag eller på frivillig basis/hobby.
Jag bryr mig inte men kan förstå om folk tycker det är lite underligt att skriva om hur lite pengar man har ena månaden och sedan har två årsnya hojar och en två år gammal hoj i garaget samt ska köra tre olika raceserier etc etc.
Att trådstartaren sedan inte kan formulera sig eller föra sig som folk är ju beklagligt för honom..

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det var ett rent påhopp det här och jag sitter här lite eggat att hugga tillbaka.
Men det är så jäkla låg nivå på hans påhopp att jag inte kommer ta mig tiden och försöka bemöta ens.

Tackar alla här som försvarat Sporthoj.com (och mig litegrann). Värmer ordentligt i mitt lilla hjärta.

Vet inte om jag ska komma med svar på tal. Men att jag endast Tagit pengar stämmer inte. Det senaste stora jag laddat för är att starta en MC-butik som Sporthoj.com-medlemmar komma gynnas väl av. Den startas i Södertälje tillsammans Jimmy Lindström.

Ja, SH driver in pengar, men mycket är rena utbytestjänster för att jag ska kunna köra just Roadracing. Skulle aldrig ha råd utan mina sponsorer / annonsörer. Så tack till dom.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...