Vad är det frågan om Johnny?

Status
Ej öppen för fler svar.

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
sgtpepper skrev:
Att endast 10% är intresserade av roadracing som sport tror jag t.o.m är att ta i i överkant, jag tror att siffran är betydligt lägre. Visst kan man vara intresserad av MotoGP-hojar, tekniken eller porriga tvåtakts-RR-hojar, men hur många är egentligen genuint intresserade av själva sporten?

Göra en undersökning Swedie ?! :)

//Blommen

D. Vine

Snabbare än Nosler
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Honda CBR900RR
Swedie skrev:
Det var ett rent påhopp det här och jag sitter här lite eggat att hugga tillbaka.
Men det är så jäkla låg nivå på hans påhopp att jag inte kommer ta mig tiden och försöka bemöta ens.

Tackar alla här som försvarat Sporthoj.com (och mig litegrann). Värmer ordentligt i mitt lilla hjärta.

Vet inte om jag ska komma med svar på tal. Men att jag endast Tagit pengar stämmer inte. Det senaste stora jag laddat för är att starta en MC-butik som Sporthoj.com-medlemmar komma gynnas väl av. Den startas i Södertälje tillsammans Jimmy Lindström.

Ja, SH driver in pengar, men mycket är rena utbytestjänster för att jag ska kunna köra just Roadracing. Skulle aldrig ha råd utan mina sponsorer / annonsörer. Så tack till dom.

Jag håller på dig Swedie.. Du gör ett kanon jobb!! :) :)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
sgtpepper skrev:
Så vitt jag kan se så klagar han inte på att Swedie tjänar pengar på sajten, utan på att han tjänar pengar och ber om bidrag, på samma gång.

jag ljuger inte, okej? vid det tillfället var SH i kritiskt behov av en ny server. Eller så skulle forumet/sajten tappa en hel del på det. I med att jag inte hade pengar för att finansiera ett serverköp så gick jag ut med en förfrågan till de som kunde tänka sig bidra till sajten för att se till att den fortsätter hålla hög standard.

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Swedie skrev:
Fast jag ska ta åt mig på att jag kan skriva mer om annat än Roadracing. Men i med att det är vad jag är mest insatt i så blir det lätt mycket om just RR. Jag uppskattar när jag får in tips m.m om saker värda att nämna i nyheterna.

Annonsörerna ni ser idag, är alla företag som själva frågat om att annonsera. Jag söker egentligen inte själv företag som jag vill ska annonsera. Möjligen vore det för ett utbyte av något slag i min satsning i RR (åter igen RR hehe).

Inte lätt att ha en dyr hobby :)
Är väl ganska självklart att var o en lägger ner mest tid o energi på det som ligger varmast om hjärtat.Tycker att det här klagandet mest e ett klockrent exempel på den svenska avundsjukan.E väl nån konkurent som tycker att du åker räkmacka o vinner allt bara för att du blivit "stenrik" på denna sajten.Talang e tydligen ingenting att ha,bara dineros.Hade detta varit usa så hade du blivit grattad för att du lyckats så bra BÅDE med sajten o din RR-karriär.

Själv har jag fått en hel del i utbyte av denna sajt.Många nya suparpolare o heltidsspammare i ot-forumet :tungan

GOOD LUCK SWEDIE

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Jaa Swedie du är ett jävla "SVIN" för att ha satt än i SH träsket.... :tungan

Kan väll inte mer än tacka så mycket.... :tummenupp

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
ktmjacke skrev:
Själv har jag fått en hel del i utbyte av denna sajt.Många nya suparpolare o heltidsspammare i ot-forumet :tungan

GOOD LUCK SWEDIE
Då kan vi iallafall utgå från att Jacke inte först och främst hänger på SH för roadracingens skull. :D

Håller med Jacke till 100%. Utan detta forum hade hojlivet varit jävligt tråkigt (ja, även resten av livet). Här finns något för alla, jag själv är heltidsberoende av SH, lika bra att erkänna det.

Att Swedie tjänar pengar på sidan... ja... och? :va
Det är väl inte fult att tjäna pengar, bidragen till en ny server var just bidrag från medlemmar som tyckte det var värt en slant att få ett snabbare SH.

Last edited:

frollo

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Yamha R1-08
Jag håller på dig Johnny! Beundrar dig att du orkar hålla på med det här när du får så mkt skit av en del.
Jag skulle gladligen betala för en del av sakerna som finns att hitta här.
Tex när man håller på att skruva med hojen och om/när något skiter sig så frågar man bara här...sen är det fixat!Oslagbart!
Frågan är ju om drygt 22000 medlemmar kan ha valt fel sajt... :)

Fredrik77 behöver nog bara nån att prata lite med ...Eller förmodligen en hel del!!!

Keep it up!!!

Swedie skrev:
jag ljuger inte, okej? vid det tillfället var SH i kritiskt behov av en ny server. Eller så skulle forumet/sajten tappa en hel del på det. I med att jag inte hade pengar för att finansiera ett serverköp så gick jag ut med en förfrågan till de som kunde tänka sig bidra till sajten för att se till att den fortsätter hålla hög standard.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
sån här trådar har varit uppe tidigare och dom är lika meningslösa varje gång,
det sabbar bara stämninen, om Jonny drar in pengar så har ju inte vi med det att göra i allafall sååååå.. vi skiter i det här nu.

hade jag haft SH.com hade jag oxå dragit nytta av det

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
fredrik77, kanske är en sån människa som hänger på lunarstorm & redan är uppretad av alla avgifter för att skicka "lajv" :argpådato

:hihi :lol

soa

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Hoj
ktm 560 smr
Det är väl tur att det finns någonstans att läsa om roadracing för oss som är intresserade. Undrar om han tycker att det är förjävligt att han får lön från sitt arbete också :va

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Jadu jag är jävligt glad att den här sidan inte har nån typ av "guldmedlem" vettifan vad det heter om man betalar extra på lunar men allt sånt skit iaf. Finns ju forum som har "VIP"-rum bara för dom som betalar osv.

Kan han inte gå in på zatzy och gråta där en stund.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Swedie skrev:

Jag håller på dig Swedie.
Helt ok och för mig underförstått att en del annonsintäkter går till RR o dyl. Inget problem annat än för vissa tydligen. Bidragen var i högsta grad av frivillig natur.

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Depåbitchen skrev:
Hmmm. Förstår inte riktigt allas problem. Killen har en åsikt. Alla klagar på att han ska sluta klaga???
Ni är ju fan inte bättre själva som gnäller på honom!

Låt killen ha sin åsikt och så får han stå för den!

Håller med!! :tummenupp

Och håller även med grabben lite.... till viss del...

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Swedie skrev:
Fast jag ska ta åt mig på att jag kan skriva mer om annat än Roadracing. Men i med att det är vad jag är mest insatt i så blir det lätt mycket om just RR. Jag uppskattar när jag får in tips m.m om saker värda att nämna i nyheterna.

Annonsörerna ni ser idag, är alla företag som själva frågat om att annonsera. Jag söker egentligen inte själv företag som jag vill ska annonsera. Möjligen vore det för ett utbyte av något slag i min satsning i RR (åter igen RR hehe).

Inte lätt att ha en dyr hobby :)
Jag fullkommligt älskar att kolla på RR inom hojscenen, inte så hungrig på den svenska scenen (kan bero på att jag inte sett så mycket och vet så mycket om det) men WSB och MotoGP är helt klart en adrenalinkick varje gång ett race blinkar till start. Så jag har inget emot nya RR nyheter på förstasidan. Ett önskemål skulle vara mera film och videocoverage inom det, t ex när du gav information om den nya 675:an. Både allmänt om hojar och inom RR.

Varför skulle Swedie neka företag som finns för oss att annonsera här? just stupid... men visst har man "en normal" avensjuka utav det som Johnny har fått med dessa reklam inkomster, men inte sitter han och glor på sidan och dricker en drink med paraply varje dag för att bara inkassera reklaminkomst. Det ligger en del jobb bakom SH.com med, tänk på det alla ni som trode att det är "paraply versionen" Sen om det är lite själviskt att ta inkomsten till sin egen RR satsning och inte som har något med SH.com sidan att göra är en delad fråga om vad du tycker är rättvist och inte. För min egen del har jag inga problem med det förutom att man är som sagt "normalt avensjuk" på att Johnny har "SBK 04R1 & STK600 06R6 & Husa SM450-06" på hojinfo så är det faktisk Johnny som skapat denna site och har med full rättighet att skapa inkomst på vilket sätt han vill. Så ni som klagar på att han tjänar pengar på "er" och vill ha en del av kakan har inget annat sätt att få del av den om du inte bidrar med något på Sh.com. Kontaka han i så fall och presentera din ide och om hur du kan hjälpa. Annars sluta grina ut över vad ni är så avensjuka på och GET OVER IT.

U DON'T LIKE IT? DON'T SUPPORT IT.

Swedie skrev:
Precis och jag var en av dom som betalade en "liten summa" som ihop med andra bidrog till en fortsatt fungerande och stabil SH.com. Det stod ju att det var helt valfritt och inget som han ville beskriva "tvingat" att göra utan bara en ide och fråga om vi var intresserade att göra. Wow! det fanns visst folk som bryr sig och inte har emot att hjälpa SH just vid denna tipunkten som var kritisk.... "HE DID NOTHING WRONG"....let it go..

//Regards Cel

Last edited:

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Swedie skrev:
Det var ett rent påhopp det här och jag sitter här lite eggat att hugga tillbaka.
Men det är så jäkla låg nivå på hans påhopp att jag inte kommer ta mig tiden och försöka bemöta ens.

Tackar alla här som försvarat Sporthoj.com (och mig litegrann). Värmer ordentligt i mitt lilla hjärta.

Vet inte om jag ska komma med svar på tal. Men att jag endast Tagit pengar stämmer inte. Det senaste stora jag laddat för är att starta en MC-butik som Sporthoj.com-medlemmar komma gynnas väl av. Den startas i Södertälje tillsammans Jimmy Lindström.

Ja, SH driver in pengar, men mycket är rena utbytestjänster för att jag ska kunna köra just Roadracing. Skulle aldrig ha råd utan mina sponsorer / annonsörer. Så tack till dom.

Du behöver inte skriva mer än så, tjänar du pengar på sporthoj.com
så är jag glad för din skull, du har lyckats.

Som du märker är det bara han som tycker sådär, så ta inte åt dig.

Jag skriver inte såhär för att fjäska på något sätt, jag förstår om det låter så.
Jag skriver såhär för att du inte ska bara ge upp, för det hade jag förstått
om du hade lyssnat på honom.

Keep up the good work Svensken! :tummenupp

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fürstenhoff skrev:
Dock kan jag förstå att det kan sticka i vissa personers ögon när du ena dagen ber om hjälp för att nästa dag deklarera att du skall köra både det ena och det andra med diverse nyare moppar - vilket INGEN har med att göra i det långa loppet!!

Vänligen gör skillnad på årstider. "ena dagen" är som att jag i början av veckan är bankrutt och att jag i slutet av veckan köper en ferrari.

förövrigt var det nu cirka 1 år sedan som vi pratar om. saker och ting händer däremellan.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Forum tar tid...........

Ang arbetet kring ett sådant här forum......kan du inte säga hur många timmar du sitter i genomsnitt och modererar inlägg för att inte diskussionerna ska bli för heta och bryta mot reglerna?

Jag antar att det är en avsevärd tid som går åt med tanke på antalet medlemmar och aktivitéten här på sporthoj.com.

Swedie: Behåll jobbet.....jag vill inte byta med dig......men jag vill gärna vara här snacka med likasinnade.

J

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Huhu - vilken blåst av inget egentligen!!

Syn för dej Swedie - man, påvärkes altid lite når det kommer babbel upp om nått man har fixad med hjärtat..

Själv var ganska imponerad när jag ville köpa reklam på sporthoj.com av dig för typ 2 år sead och du tackade NEJ - eftersom att ett datorspel´s community inte hade någon relation till sporthojer..
Respect - specielt når du var i en sits vart pengakassan inte riktigt mäktade till särskild mycket.. (Jag hade nog själv brassad på för prostitution..)

Jag ville önske att jag ku hjälpa dig med at tjäna pengar på sporthoj.com - så RR kan köras allt du mäkter och sen ha ett skapligt liv bredvid....

Rocka på - full support från mej.....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...