Vad är det frågan om Johnny?

Status
Ej öppen för fler svar.

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Hjuling
Jag jobbar inom IT och driftar ett par forum, för mig och många andra som förstår hur mycket jobb detta innebär och vilken bra servad sida detta är ser absolut ingen fel med att Johnny får tillbaka lite av den tid han lägger ned.

Tänk dig tanken om Johnny skulle lägga ner den tiden på ett annat extra jobb för att kunna hålla på med sitt största intresse, då skulle inte sporthoj.com funka så bra och vi skulle inte trivas.

Så att Johnny säger att han har dåligt med pengar någon månad så sticker det inte i ögonen på mig utan bara visar att han är en människa som många av oss som kan lägga ner alla pengar på sin hobby, all respekt!

Att dem som vill lägger in en sudd för en ny server är väl inget fel? Det är ju upp till var och en, jag tror inte det är Johhny som upplevde den seg utan en del av oss. Om vi vill prioritera lite av våra pengar till det så är väl det okej.

Du gör ett bra jobb Johnny och helt rätt, upp med näsan och var stolt :tummenupp

Mvh Stephenj

GeEssKryssÄrr

FullFartFramåt
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
XT600 :-)
Finns det verkligen folk som missunnar Swedie att tjäna några pesetas
på en gratis tjänst?? Tror att dom flest här har köpt, sålt eller lärt sig nåt
alldeles gratis! Dessutom är det underhållning på hög nivå!!! Alldeles gratis!!
Jag säger i alla fall TACK! :Bugar

HbgQ

Guest
Jag har inte vart med på denna sida så länge...
Men så mycket jag har lärt mig och så roligt jag har haft med alla underbara trådar... :D
Ja iaf alla utom denna tråd... Svensk avundsjuka.. :fatta!

Kan ju inte annat än att älska sporthoj.com.

Fortsätt i samma stil...
Kramiz

Ooops

Dödsfruktan är värre än själva döden.
Gick med
27 Dec 2005
Hoj
svart sebeärr 600
Depåbitchen skrev:
Hmmm. Förstår inte riktigt allas problem. Killen har en åsikt. Alla klagar på att han ska sluta klaga???
Ni är ju fan inte bättre själva som gnäller på honom!

Låt killen ha sin åsikt och så får han stå för den!

Nej så vitt jag vet får man inte lov att säga/skriva/uttrycka sin åsikt längre, så verkar det vara i Danmark iaf. Freedom of speach sux, let's burn a flag.

Danish%20flag%20burns.jpg

Nä men seriöst annonserna är bra tycker jag, sen får man ju dessutom rabatt på vissa av företagen. Cheer up, våren är snart här :) :fyllisar

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Fast jag ska ta åt mig på att jag kan skriva mer om annat än Roadracing. Men i med att det är vad jag är mest insatt i så blir det lätt mycket om just RR. Jag uppskattar när jag får in tips m.m om saker värda att nämna i nyheterna.

Annonsörerna ni ser idag, är alla företag som själva frågat om att annonsera. Jag söker egentligen inte själv företag som jag vill ska annonsera. Möjligen vore det för ett utbyte av något slag i min satsning i RR (åter igen RR hehe).

Inte lätt att ha en dyr hobby :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Klart Swedie ska tjäna pengar på SH, Vad är felet med det? Det gör ju inte oss något och han får möjlighet att driva forumet utan att behöva stå i en chark under dagarna.

Du har gjort ett kannonjobb med SH Johnny, ta inte till dig av sådant skitsnack. du drog igång något som uppenbarligen behövdes i helt rätt tid.

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Swedie skrev:
Fast jag ska ta åt mig på att jag kan skriva mer om annat än Roadracing. Men i med att det är vad jag är mest insatt i så blir det lätt mycket om just RR. Jag uppskattar när jag får in tips m.m om saker värda att nämna i nyheterna.

Annonsörerna ni ser idag, är alla företag som själva frågat om att annonsera. Jag söker egentligen inte själv företag som jag vill ska annonsera. Möjligen vore det för ett utbyte av något slag i min satsning i RR (åter igen RR hehe).

Inte lätt att ha en dyr hobby :)

Fler som har haft åsikter om att du skriver mycket om roadracing eller?
Annars tycker jag inte du skall fästa alldeles för stor vikt vid att en person har sagt så.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kart du ska skriva om roadracing, det är ju själva kärnan i sporthojsvärlden.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Swedie skrev:
Det var ett rent påhopp det här och jag sitter här lite eggat att hugga tillbaka.
Men det är så jäkla låg nivå på hans påhopp att jag inte kommer ta mig tiden och försöka bemöta ens.

Tackar alla här som försvarat Sporthoj.com (och mig litegrann). Värmer ordentligt i mitt lilla hjärta.

Vet inte om jag ska komma med svar på tal. Men att jag endast Tagit pengar stämmer inte. Det senaste stora jag laddat för är att starta en MC-butik som Sporthoj.com-medlemmar komma gynnas väl av. Den startas i Södertälje tillsammans Jimmy Lindström.

Ja, SH driver in pengar, men mycket är rena utbytestjänster för att jag ska kunna köra just Roadracing. Skulle aldrig ha råd utan mina sponsorer / annonsörer. Så tack till dom.
99% här på SH tycker att du gör ett kanon jobb :tummenupp
utan SH så skulle tex många av landets alla klubbar inte funnits idag och man har lärt känna många nya mäniskor och fått bra tipps här.. bra jobbat svensken :Bugar :tummenupp :) :pannkyss

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Tycker bara det är bra att han har reklam-länkar till sidor som säljer mc-grejer! Då slipper man ju leta up dom själv om man behöver nåt!
:tummenupp för en utmärkt sida Swedie!

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kan verkligen inte förstå att det alltid är nån som gnäller över att Johnny tjänar lite pengar på sporthoj.. Det är en gratis sida som dagligen underhåller mig och ett par tusen till... Framförallt nu under vinterns djupa hoj abstinens. Sitter själv här minst en timme om dagen varje dag och gottar mig i både underhållande och lärorika trådar. Jag tycker att det är kul att nån bemödar sig kämpa med forumet så det håller den här höga klassen.. Hur många skulle vilja lägga ner så mycket tid som det endå tar att hålla ett forum i den här storleken igång utan att få ett öre för det? tycker alla ska va glada att det finns annonsörer som faktiskt indirekt betalar våra medlemskap på sporthoj!

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Hoj
Turbo Gixxer
keep it up Swedie :yoparty , tycker du har skapat en kanon sida och kan du dessutom få in slantar på det så grattis! När skall butiken öppnas?

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
så mycket information som jag har fått härifrån tror jag inte att jag skulle ha orkat leta på genom att sitta & "googla". i mina ögon är denna sajt en bra blandning mellan humor & fakta, även kanon till att utbyta ideér med varandra.

:tummenupp till swedie

Firewheel

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Den drar din
vad jag vet så är vell sporthoj ett företag som liksom andra företag SKA tjäna pengar. Och sen om man tänker på all den tid Johnny lägger ner på sidan så tycker jag att han har fullkomlig rätt till dom inkomsterna. Och sen ang. De där med en snabbare server var ju helt frivilligt att betala för....

:fatta! gillar du inte sporthoj.com starta ett eget forum.... Men räkna inte med att jag kommer besöka de :arsele

Mad Moose

Livet efter RR
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Stockholm City Bikes
Om SH, :tummenupp :tummenupp
Om Johnnys jobb med sidan. :tummenupp :tummenupp

Att det ofta dyker upp funderingar över hur mycket eller lite pengar Johnny tjänar på sidan är för mig såååå otroligt fånigt. :4skrika

Här ska det väl pratas hojar.
Vill man veta vad någon tjänar, köp taxeringskalendern.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Så vitt jag kan se så klagar han inte på att Swedie tjänar pengar på sajten, utan på att han tjänar pengar och ber om bidrag, på samma gång. I vilken utsträckning det stämmer vet jag dock inte och det är väl som någon redan skrivit upp till var och en om de vill bidra med bistånd till en hyffsat kommersiell sajt som sporthoj.com ändå har utvecklats till att bli.

Att endast 10% är intresserade av roadracing som sport tror jag t.o.m är att ta i i överkant, jag tror att siffran är betydligt lägre. Visst kan man vara intresserad av MotoGP-hojar, tekniken eller porriga tvåtakts-RR-hojar, men hur många är egentligen genuint intresserade av själva sporten?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
sgtpepper skrev:
Att endast 10% är intresserade av roadracing som sport tror jag t.o.m är att ta i i överkant, jag tror att siffran är betydligt lägre. Visst kan man vara intresserad av MotoGP-hojar, tekniken eller porriga tvåtakts-RR-hojar, men hur många är egentligen genuint intresserade av själva sporten?

Slå en flukt under Roadracing så ser du hur många som själva kör och som är intresserade :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S