Vad är det hemska med att vara hora?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Här är ett av svaren på Bukefalos:

"En konsekvens av att legalisera den typen av arbete är att vem som helst då som arbetslös kan få platsanvisningar av arbetsförmedlingen och få sin arbetslöshetsersättning indragen om de inte söker jobbet. Inte så kul, kanske?"

Måtte man inte bli arbetslös :gnissla

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Vi är alla horor med olika verktyg i vårat yrkesutövande (undantaget hallickarna/chefer)

Det hemska är människohandeln, och sexturismen där man utsätter redan utsatta för kränkande behandling.

Hade man haft utseendet och varit singel hade jag inte sett några problem med att ligga med folk för att få vardagen att gå runt lika gärna som att slava i en fabrik.

peace out!

En sexturist bidrar nog mer än oss till att förbättra livet för de där utsatta du pratar om.

Vet ju inte säkert när det gäller dig, men jag själv bidrar inte med en endaste krona till fattiga familjer i Thailand, Gambia mm.

Så ur min synvinkel är nog alternativet värre.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag är säkert fördomsfull, men i min värld är flashback inte en källa till fakta.

Jag googlade fram lite annonser och kan konstatera att 2500-3000 kr/timme verkar vara normalpris. Hiskeliga summor. Jobbar dom två timmar/dag så tjänar dom mer än statsministern. Ligger dom bara i lite grann kan dom säkert vara rika som oljeshejkar efter nåt år.

http://youtu.be/mBS0OWGUidc

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag googlade fram lite annonser och kan konstatera att 2500-3000 kr/timme verkar vara normalpris. Hiskeliga summor. Jobbar dom två timmar/dag så tjänar dom mer än statsministern. Ligger dom bara i lite grann kan dom säkert vara rika som oljeshejkar efter nåt år.

Går nog åt en del tid att ragga kunder också. Sen så gäller nog även principen easy come easy go.

Tror trots allt att medelintelligensen i branschen är är ganska låg och när träskallar får tillgång till pengar byggs det sällan några förmögenheter. Som någon sa här eller om det var i andra forumet så var droganvändadet vanligt. Vilket förståss kan knytas till att man vill stänga av känslorna men jag tror även det är så att träskallar med pengar hamnar också lätt i drogberoende. Kolla bara på filmstjärnorna i Hollywood och diverse idrottsmän som tjänat lätta pengar. Drogbruket är klart överrepresenterat även bland dessa.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Går nog åt en del tid att ragga kunder också. Sen så gäller nog även principen easy come easy go.

Tror trots allt att medelintelligensen i branschen är är ganska låg och när träskallar får tillgång till pengar byggs det sällan några förmögenheter. Som någon sa här eller om det var i andra forumet så var droganvändadet vanligt. Vilket förståss kan knytas till att man vill stänga av känslorna men jag tror även det är så att träskallar med pengar hamnar också lätt i drogberoende. Kolla bara på filmstjärnorna i Hollywood och diverse idrottsmän som tjänat lätta pengar. Drogbruket är klart överrepresenterat även bland dessa.

Misstänker att drog - prostitution förhållandet är omvänt... DVS att folk börjar använda droger, hamnar snett och börjar prostituera sig för att ha råd med sitt beroende, sedan blir det enda inkomstkällan när det skiter sig mer och mer. Sett exempel på det själv. Däremot inte sett det åt andra hållet (Vad jag vet iaf)

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Misstänker att drog - prostitution förhållandet är omvänt... DVS att folk börjar använda droger, hamnar snett och börjar prostituera sig för att ha råd med sitt beroende, sedan blir det enda inkomstkällan när det skiter sig mer och mer. Sett exempel på det själv. Däremot inte sett det åt andra hållet (Vad jag vet iaf)

Det tror jag också i huvudsak, men jag tror även det finns enstaka fall där ordningen är tvärtom.

Samt att de som redan brukar droger får ju helt plötsligt via prostitutionen tillgång till en massa pengar vilket behövs för att köpa droger och därmed kan nog ett befintligt bruk snabbt förvärras.

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Och där tog buke ledningen i antal inlägg. tror ni att det blir 200inlägg innan midnatt?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Vad tråkigt att debatten från "prostitutions motståndarna" alltid ska bli så känsloladdad, landa i personangrepp och de grövsta generaliseringarna mot. Är man kille och tycker att det ska få vara lagligt blir man direkt även utpekad som köpare. Att jag själv inte vill köpa sex behöver väl inte innebära att jag vill hindra andra?

Varför hör man inte argument som:
Det kommer inte fungera med en laglig verksamhet, Red Light district är hemskt!
Det kommer innebära fler som vill köpa om det blir lagligt och då blir traffickingen värre.
Blir det lagligt tar fler tjejer steget och de kommer med stor sannolikhet hamna i drogmissbruk.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
HAr funderat över att slå mig in på banan som prostituerad ett par gånger, men nu är det tämligen ointressant... Jobbar med något jag ändå skulle ha som hobby annars, men när man var fabriksknegare så var det hyfsat lockande. Bara att jag bodde i en jefvla håla som stoppade mig i princip.
Jobb som jobb lixom... Och jag tycker definitivt att hor borde vara lagligt, och statligt reglerat som alla andra yrken. Att göra det olagligt gör bara att man stoppar pengarna rakt i fickorna på organiserad brottslighet.

Och i Sverige är (eller var det iaf) vanligare med prostituerade män än kvinnor. Något som feminasistmaffian sällan faktist tar upp när de raljerar om prostitution...

Hmmm.... "nu är det tämligen ointressant"... say wut? Här gräver du ju din egen grav och sparkar ner dig själv i den ju och så ursäktar du med att du gillar ditt jobb :mad:

Sen kan jag ju inte låta bli att undra om du tar kreditkort eller om det kommer en rejäl faktura på några års liggande nu då? :näsblod Eller funkar det så att man alltid får ett pris i förväg så man vet om man åker på att betala? (shit jag känner mig helt plötsligt väldigt gammal och konservativ som inte har en aning om hur det funkar)

I övrigt har jag inga som helst problem med hor över huvud taget heller (ser att ni letar efter motståndare). Men själv är jag hellre utan sex än att betala för mig, vill ingen ha mig så skiter jag fullständigt i det där och kör hellre hoj så får ni andra trassla runt.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Vad tråkigt att debatten från "prostitutions motståndarna" alltid ska bli så känsloladdad, landa i personangrepp och de grövsta generaliseringarna mot. Är man kille och tycker att det ska få vara lagligt blir man direkt även utpekad som köpare. Att jag själv inte vill köpa sex behöver väl inte innebära att jag vill hindra andra?

Varför hör man inte argument som:
Det kommer inte fungera med en laglig verksamhet, Red Light district är hemskt!
Det kommer innebära fler som vill köpa om det blir lagligt och då blir traffickingen värre.
Blir det lagligt tar fler tjejer steget och de kommer med stor sannolikhet hamna i drogmissbruk.

Buke funkar inte som andra forum. Det är anledningen till att många av oss inte riktigt orkar vara där.

:rolleyes:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag har ett par följdfrågor :va

Skulle ni tycka det var ok att er partner arbetade med prostitution?
Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att den ni träffat ett tag är prostituerad?
Vad skulle ni säg om er partner uppmuntrade er till prostitution?

:hej

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att den ni träffat ett tag är prostituerad?

Jag kan bara svara på den sista.

Hon borde för det första genomgå som minst liten sinnesundersökning och sen vill jag varna för att lyssna på något som helst råd från henne, framförallt i ekonomiska frågor. Om hon nu fanns...

Edit;

Jag har förresten fått den frågan en gång, om det nu kvalar in. Jag tror nog jag tog det så även om brukaren mer såg det som en tjänst eller "insats". Ett ex av den bättre kalibern var personlig assistent till en kvinna med en rätt svår CP-skada. Undrar hur det kändes för min tjej att bli ombedd att framföra det även om hon visste vad mitt svar skulle bli? Det var allt lite weird.

Det är ju en inte helt lätt fråga. Blev ju riksliv om Anders i Kristianstad som tyckte att det ingick hans kvinnliga assistenters (i hans fall) arbetsuppgifter. De flesta av dem var enligt egen utsago ok med det, enligt tv-program om honom.

Hur är det nu och hur skall det vara?

Har fler och bättre exempel men avstår för att inte hänga ut folk.

Last edited:

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800

Jag hade nog haft svårt att leva med en prostituerad, i vart någon som har det som regelbundet kneg. Tror det hade känts märkligt.
En partner som uppmuntrat till hor? Jag tror allt har med situationen att göra.

Tänk att man precis förlorat jobbet, inte hittar något nytt och räkningarna måste betalas, man har barn som gör att man inte gärna ger upp allt man har. Hon hittar någon förmedling som fixar 5000 för en kväll med nån medelålders dam i, i damens hem t.ex. Med ett fåtal kvällar har man löst situationen tills man hittat en bättre lösning på problemet.

I ett sånt scenario hade jag förstått om partner uppmuntrade ens val.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Jag hade nog haft svårt att leva med en prostituerad, i vart någon som har det som regelbundet kneg. Tror det hade känts märkligt.
En partner som uppmuntrat till hor? Jag tror allt har med situationen att göra.

Tänk att man precis förlorat jobbet, inte hittar något nytt och räkningarna måste betalas, man har barn som gör att man inte gärna ger upp allt man har. Hon hittar någon förmedling som fixar 5000 för en kväll med nån medelålders dam i, i damens hem t.ex. Med ett fåtal kvällar har man löst situationen tills man hittat en bättre lösning på problemet.

I ett sånt scenario hade jag förstått om partner uppmuntrade ens val.

Saken är ju den att om man tycker att prostitution är som vilket jobb som borde man inte tycka att det är något märkligt med att partnern är prostituerad.

Inte värre än att diska hemma med samma händer som man diskar med jobbet typ :rolleyes:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Skulle väl påstå att familjeliv är ungefär samma skit... XD

Som ensamboende singel är inte det en sida jag ens övervägt att besöka :crash
Nu vet jag att jag inte ska :rofl

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...