Vad är det hemska med att vara hora?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Saken är ju den att om man tycker att prostitution är som vilket jobb som borde man inte tycka att det är något märkligt med att partnern är prostituerad.

Inte värre än att diska hemma med samma händer som man diskar med jobbet typ :rolleyes:

Fast jag har väl aldrig hävdat att det är som vilket jobb som helst? Och det finns säkert fler jobb jag inte hade kunnat tänka mig att ha en sambo jobbande med. Kommer förvisso inte på något bra exempel nu.

Min syn på sexualitet tycker inte jag ska vara avgörande för hur andra människor vill styra sin liv och tjäna sina pengar.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Som ensamboende singel är inte det en sida jag ens övervägt att besöka :crash
Nu vet jag att jag inte ska :rofl

Det är bra grejer, såg en tråd där för ett tag sen om en kille som hade "råkat" skita sin partner i ansiktet när hon sov, han skulle "bara" fisa sa han haha...
Med största sannolikhet så var det ett troll men folket som hänger där är för inskränkta för att känna till vad ett troll är, det blev underhållning av världsklass! :rofl

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har ett par följdfrågor :va

Skulle ni tycka det var ok att er partner arbetade med prostitution?
Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att den ni träffat ett tag är prostituerad?
Vad skulle ni säg om er partner uppmuntrade er till prostitution?

:hej

Vad svarar du själv?

1.) Jag skulle nog kunna acceptera det men inte gilla det. Skulle ju inte vilja ha sex utan kondom även om jag visste att tjejen alltid använde kondom med sina kunder. Sen skulle jag nog inte känna någon svartsjuka direkt eftersom det liksom bara är ett jobb.

2.) Hon har alltså inte varit ärlig från första början vilket leder till att jag skulle ifrågasätta ganska mycket mer än själva yrket. Det ska sedan vägas mot att jag rimligtvis gillar henne. Säg att hon hade ett vanligt jobb och bara jobbade extra ibland. I så fall behöver man inte säga att hon varit oärlig och då skulle jag nog acceptera det.

3.) Säg att hon kom dragandes med en kund som ville pröjsa 2500-3000 kr för en timme, då skulle jag nog göra jobbet. Men min nuvarande tjej är för mycket känslomänniska så hon skulle aldrig acceptera att jag gjorde sådana jobb.

4.) Vänder på fråga 3.) Skulle jag kunna uppmuntra min tjej till att prostituera sig? Inte min nuvarande tjej i alla fall eftersom hon själv inte skulle kunna hantera det mentalt. Men om jag hade en tjej med lite annorlunda syn på sex, som själv föreslog att hon tänkte börja sälja sex emellanåt för att dryga ut kassan. Ja, då skulle inte hindra henne men kräva kondom vid alla samlag.

Sen skulle jag inte vilja kyssa min tjej om jag vet att hon ger oralsex till andra män.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Fast jag har väl aldrig hävdat att det är som vilket jobb som helst? Och det finns säkert fler jobb jag inte hade kunnat tänka mig att ha en sambo jobbande med. Kommer förvisso inte på något bra exempel nu.

Min syn på sexualitet tycker inte jag ska vara avgörande för hur andra människor vill styra sin liv och tjäna sina pengar.

Jag vet att du inte har det och det blir sjukt svårt att få igång en diskussion mellan oss två i detta ämnet :)

Tänkte kanske mer på de som säger att det är som vilket jobb som helst. Vad tycker de när det är deras pojk/flickvän?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Vad svarar du själv?

1.) Jag skulle nog kunna acceptera det men inte gilla det. Skulle ju inte vilja ha sex utan kondom även om jag visste att tjejen alltid använde kondom med sina kunder. Sen skulle jag nog inte känna någon svartsjuka direkt eftersom det liksom bara är ett jobb.

2.) Hon har alltså inte varit ärlig från första början vilket leder till att jag skulle ifrågasätta ganska mycket mer än själva yrket. Det ska sedan vägas mot att jag rimligtvis gillar henne. Säg att hon hade ett vanligt jobb och bara jobbade extra ibland. I så fall behöver man inte säga att hon varit oärlig och då skulle jag nog acceptera det.

3.) Säg att hon kom dragandes med en kund som ville pröjsa 2500-3000 kr för en timme, då skulle jag nog göra jobbet. Men min nuvarande tjej är för mycket känslomänniska så hon skulle aldrig acceptera att jag gjorde sådana jobb.

4.) Vänder på fråga 3.) Skulle jag kunna uppmuntra min tjej till att prostituera sig? Inte min nuvarande tjej i alla fall eftersom hon själv inte skulle kunna hantera det mentalt. Men om jag hade en tjej med lite annorlunda syn på sex, som själv föreslog att hon tänkte börja sälja sex emellanåt för att dryga ut kassan. Ja, då skulle inte hindra henne men kräva kondom vid alla samlag.

Sen skulle jag inte vilja kyssa min tjej om jag vet att hon ger oralsex till andra män.

1: Jag skulle nog inte klara det. Vet också att det är sällan man reagerar som man tror sig reagera.
Jag har inga vettiga argument förutom att det skulle kännas fel.

2: Jag hade nog undrat varför personen inte sagt något direkt. Sen blir det ju samma som ettan.

3: Jag vill inte sälja sexuella tjänster om jag inte måste.
Jag inser däremot att om jag var i en krissituation och det var smidigaste sättet att få pengar hade jag gjord det utan att tveka.

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Ja, det är så. Dom annonserar på internet och sen är det bara att välja och vraka bland kunderna som kontaktar dom och skratta hela vägen till banken.

Här säger en betaldam att priserna brukar ligga på 1500-2500 kr/halvtimme och 2500-3500 kr/timme: https://www.flashback.org/sp41281845

Och här nämner en annan 2000-3000 kr/timme: https://www.flashback.org/sp33802718

Grova pengar till minimal ansträngning med andra ord. Dom har det nog ganska bra.

Och en kille kostar typ 700:- för en hel kväll/natt :va Jag har en tjej kompis som är hemma Maj till September och "jobbar" resten av året lever hon på varmare breddgrader och har det bra! Hon verkar inte lida och är en glad och kul tjej att umgås med. Jag ser inte några tecken på drogproblem heller. Det finns säker olyckliga tjejer oxå naturligt vis, men det gör det på kontor oxå

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Det är bra grejer, såg en tråd där för ett tag sen om en kille som hade "råkat" skita sin partner i ansiktet när hon sov, han skulle "bara" fisa sa han haha...
Med största sannolikhet så var det ett troll men folket som hänger där är för inskränkta för att känna till vad ett troll är, det blev underhållning av världsklass! :rofl

Ett annat forum som är fullt av "präktiga fruntimmer" då.
Jag kan tycka det är kul ibland, men mest tröttsamt. De verkar leva i en bubbla.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Ett annat forum som är fullt av "präktiga fruntimmer" då.
Jag kan tycka det är kul ibland, men mest tröttsamt. De verkar leva i en bubbla.

Läser där ibland. Mest intressant att se hur cyniskt och affärsmässigt ensamma mammor ser på tillvaron för barnen.Deras rätt och möjligheter till umgänge, utveckling, relationer mm. Soctanter under pseudonym bistår med råd om hur de ska krana ur max ur barnens pappa men också välfärdssystemen naturligtvis. Mycket verkar handla om just pengar och jag är tom böjd att anse att en del faktiskt uppfyller kriterierna för det epitet som finns i rubriken.

Mycket peptalk och tips inför bl a samarbetsavtal och upprättande av avtal. Mtp att det inte sällan är yrkesfolk som tipsar förstår man varför det går som det går.

Det är mer än en bubbla när det slår mot dem som skulle stå i centrum.

Sen är det en massa kostfascism, otekniska människor som snackar om praktiska prylar och mer skrivande på näsan av livstilssrelaterat skit jag inte bryr mig om. Det jag finner intressant är den brutala insiktslöshet som finns och hur lätt det är att hamna i det...om man har barn och mamman inte är alldeles unik, vill säga.

Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Läser där ibland. Mest intressant att se hur cyniskt och affärsmässigt ensamma mammor ser på tillvaron för barnen och deras rätt och möjligheter till umgänge, utveckling, relationer mm. Soctanter under pseudonym bistår med råd om hur de ska krana ur max ur barnens pappa men också välfärdssystemen naturligtvis. Mycket verkar handla om just pengar och jag tycker nog en betydande del faktiskt uppfyller kriterierna för det epitet som finns i rubriken.

Mycket peptalk och tips inför bl a samarbetsavtal och upprättande av avtal. Mtp att det inte sällan är yrkesfolk som tipsar förstår man varför det går som det går.

Det är mer än en bubbla när det slår mot dem som skulle stå i centrum.

Sen är det en massa kostfascism, otekniska människor som snackar om praktiska prylar och mer skrivande på näsan av livstilssrelaterat skit jag inte bryr mig om. Det jag finner intressant är den brutala insiktslöshet som finns och hur lätt det är att hamna i det...om man har barn och mamman inte är alldeles unik, vill säga.

Väldigt likt Buke mao.

Forum är både bra och dåligt. Jag gillar när det är högt i tak.

Det här med att tipsa om hur man kramar ur folk varenda slant är ett vanligt fenomen och enda stället jag inte sett det på är nog här.

:tummenupp Jag gillar SH!

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Väldigt likt Buke mao.

Forum är både bra och dåligt. Jag gillar när det är högt i tak.

Det här med att tipsa om hur man kramar ur folk varenda slant är ett vanligt fenomen och enda stället jag inte sett det på är nog här.

:tummenupp Jag gillar SH!

Frågan är om det är medlemmarnas eller moderatorernas förtjänst....

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
SH gillar Anna.

Jag håller med Agile.

Jag gillar ju inte SH mindre nu :hihi

Frågan är om det är medlemmarnas eller moderatorernas förtjänst....

Jag vet inte om man kan skylla på moderatorerna. Det är väldigt dåligt med öppen diskussion.
Det är ofta så att min åsikt är fakta och inte just min åsikt.

Titta på svaren som Plåtis fick. Någon skrev att svaret var självklart om hon bara tänkte efter. Då utgår man ifrån att ens egen åsikt är det enda rätta. Så blir det ofta när någon startar en diskussion där.

Om det sedan är moderatorerna som dödat allt annat från början vågar jag inte svara på.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag gillar ju inte SH mindre nu :hihi

Jag vet inte om man kan skylla på moderatorerna. Det är väldigt dåligt med öppen diskussion.
Det är ofta så att min åsikt är fakta och inte just min åsikt.

Titta på svaren som Plåtis fick. Någon skrev att svaret var självklart om hon bara tänkte efter. Då utgår man ifrån att ens egen åsikt är det enda rätta. Så blir det ofta när någon startar en diskussion där.

Om det sedan är moderatorerna som dödat allt annat från början vågar jag inte svara på.

Det var en retorisk fråga, självklart är det medlemmarnas förtjänst.:fakta

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Jag har ett par följdfrågor :va

Skulle ni tycka det var ok att er partner arbetade med prostitution?
Hur skulle ni reagera om ni fick reda på att den ni träffat ett tag är prostituerad?
Vad skulle ni säg om er partner uppmuntrade er till prostitution?

:hej
1) Nej jag har två enkla regler i förhållanden som funkar för mig, de heter respekt och jag delar inte kille med andra. Vi har diskuterat var gränsen för dela går också så det är tydligt vad som gäller.

2) Hade gått på direkten. Spelar ingen roll om jag tycker "jobbet" är okej i sig men eftersom jag har mina två regler ovan - så har partnern brytit mot båda genom att inte visa mig respekt och berättat INNAN vad han pysslar med. Mina två regler är enkla och ibland hårda - även mot mig själv, för jag måste ta ställning till och leva med det som partnern berättar, men brutal ärlighet är faan så mycket bättre än halvlögner och hellögner som sen kommer fram efter ett tag.

3) Far åt helvete! Han bestämmer inte över mig. Regeln om respekt och att inte dela gäller åt båda hållen.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Räknat lite på mina utgifter det här månaden :gnissla

Nån som kan skjuta till ens slant? :hej

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull