Hmmm, jag har lite svårt att se var Du vill komma angående Ditt intryck av SMC visavi det spår Du verkar inne på?
Det finns de som trivs med kortege- och formationskörningar och vill ha ordning och reda i sina led, okey. Det finns andra medlemmar som vill tävla och träna inför tävling, de kör i SMC Sport? Det finns gruskurser, gruppkörningar, de som vill toura tusentals mil under säsongen väljer Travel eller Helligenblut - javisst. Den som vill visa upp sitt glänsande krom åker på någon av alla hojträffar, campar och ljuger friskt över en pils och en vidbränd fläskfile vid något campingbord.
Jag har lite svårt att förstå vad du vill uttrycka om vilka fördelar det är med SMC ? eller är det detta du försöker beskriva?
Att vi alla har olika hojar och vill ha olika upplevelser är väl ganska självklart.
Men allt det du besrkiver kan man göra utan att var medlem i SMC
Menar Du att bara en av dessa "nischer" är mer rätt än den andra? Att bara för att delar av medlemmarna i Norr vill ha reda i kortegeleden accepteras ingen annan nisch och att vi övriga medlemmar ska känna oss KrEnCkTa över denna fräckhet?
Måste vi bara ha en nisch, en åsikt och en gemensam inriktning för att kunna jobba tillsammans för motorcykeln i samhället?
I så fall kan jag nog förstå om SMC känns fel för Dig.
Jag vet inte vad du menar med nischer i det här sammanhanget?
Om du menar att det är en begränsad typ av beteende eller attityd som anses vara normativt och representant för att köra hoj så är det precis det jag anser SMC står för.
SMC vill hojåkarnas bästa och varför måste man vara medlem i denna för att delta i olika SMC arrangerade aktiviteter. Syftet att få så många som möjligt att fortbildas, uppleva och hitta nöjet med att köra hoj borde inte kräva SMC medlemskap för att kunna vara med.
Ungefär som att du kan tro på gud utan att vara med i Svenska kyrkan.
Åka hoj kommer aldrig bli en allmän föreningsaktivitet i mina ögon.
Mina hojbröder är riktiga kamrater och inga låtsaskompisar på ett årsmöte eller facebook.
För min del får Du och andra gärna ha 10-15 eller fler åsikter, intressen och typer av körningar, mångfald är som bekant berikande...
Precis Rolf vi är olika och trivs med olika saker, tror vi inte kommer längre.