MÅLAREN
Ny medlem
Trodde MAN var en lastbil ? !
Jamen vem är en man då? Och ska vi vara sådana, så heter det: Vilka egenskaper ska en vuxen människa av hankön äga för att få benämna sig som MAN.
Enligt Wikipedia: Könstermen man (plural män) används i dagligt tal, i alla språk, för att särskilja både biologiska könsskillnader och kulturellt betingade könsroller. Vissa filosofiska riktningar, exempelvis delar av feminismen, marxismen och existentialismen menar att "man" är en social roll, som en person fostras till och som bör avskaffas för att uppnå jämlikhet.
Vissa filosofiska riktningar, exempelvis delar av feminismen, marxismen och existentialismen menar att "man" är en social roll, som en person fostras till och som bör avskaffas för att uppnå jämlikhet.
Jag hade en diskussion med en kille på jobbet som är stor som ett skithus *Läs; Tjock och otränad* och som antydde att det var inte manligt att gå på en youghurtdiet som jag gjorde. Speciellt inte då jag väger så lite sa han.
Så jag ifrågasatte honom och undrade om det var manligt att vara överviktig, allmänt ful och risk för att dö i förtid. Enligt honom så var det manligt
mjaa, det där låter mer som en gris. få honom att säga nöff nöff då och då...
Men oftast så springer det nog hand i hand med intelligensnivån på berörda människor. Eller nåt.
Bara en liten fråga där, bör den sociala rollen "Kvinna" också avskaffas?
Nog för att dom militanta vaginorna har avskaffat det kvinnliga utseendet rätt bra, men resten då?
...och du är en stödstrumpa
Jag hade en diskussion med en kille på jobbet som är stor som ett skithus *Läs; Tjock och otränad* och som antydde att det var inte manligt att gå på en youghurtdiet som jag gjorde. Speciellt inte då jag väger så lite sa han.
Så jag ifrågasatte honom och undrade om det var manligt att vara överviktig, allmänt ful och risk för att dö i förtid. Enligt honom så var det manligt
Är du född XX så är du kvinna och är du född XY är du man! Jag tycker att som vuxen människa ska man inte behöva vara tveksam över vilken könsroll man tillhör men att det inte är något fel i att bejaka både sin maskulina vs. sin feminina sida i den sociala rollen.
Vilken raggningsreplik, den hade jag lätt kört på! Och dessutom faller vissa brudar för att plåstra om och ta hand om!Män och pojkar är överrepresenterade i dödstalen - detta gäller redan som foster. Män lever i genomsnitt fem år kortare än kvinnor.
Då är man: super male-syndrom eller XYY-syndromOm man är född XYY då? Vad är man då?
[YOUTUBE-ID]yj4LnfkdJDM[/YOUTUBE-ID]
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |