Vad är en man?!?

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jamen vem är en man då? Och ska vi vara sådana, så heter det: Vilka egenskaper ska en vuxen människa av hankön äga för att få benämna sig som MAN.

Enligt Wikipedia: Könstermen man (plural män) används i dagligt tal, i alla språk, för att särskilja både biologiska könsskillnader och kulturellt betingade könsroller. Vissa filosofiska riktningar, exempelvis delar av feminismen, marxismen och existentialismen menar att "man" är en social roll, som en person fostras till och som bör avskaffas för att uppnå jämlikhet.:fakta

...och du är en stödstrumpa :gnissla

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Vissa filosofiska riktningar, exempelvis delar av feminismen, marxismen och existentialismen menar att "man" är en social roll, som en person fostras till och som bör avskaffas för att uppnå jämlikhet.:fakta

Bara en liten fråga där, bör den sociala rollen "Kvinna" också avskaffas?

Nog för att dom militanta vaginorna har avskaffat det kvinnliga utseendet rätt bra, men resten då?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hade en diskussion med en kille på jobbet som är stor som ett skithus *Läs; Tjock och otränad* och som antydde att det var inte manligt att gå på en youghurtdiet som jag gjorde. Speciellt inte då jag väger så lite sa han.
Så jag ifrågasatte honom och undrade om det var manligt att vara överviktig, allmänt ful och risk för att dö i förtid. Enligt honom så var det manligt :näsblod

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Jag hade en diskussion med en kille på jobbet som är stor som ett skithus *Läs; Tjock och otränad* och som antydde att det var inte manligt att gå på en youghurtdiet som jag gjorde. Speciellt inte då jag väger så lite sa han.
Så jag ifrågasatte honom och undrade om det var manligt att vara överviktig, allmänt ful och risk för att dö i förtid. Enligt honom så var det manligt :näsblod

mjaa, det där låter mer som en gris. få honom att säga nöff nöff då och då...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
mjaa, det där låter mer som en gris. få honom att säga nöff nöff då och då...

Njae, men det är nog ganska vanligt bland stora tjockisar att de anser sig vara manliga som fasen. En flanellskjorta och en yxa i näven så tror de att de är bättre än självaste John Wayne.
Samma sak med kroppsbehåring, ju mer desto manligare är det. Tror en del. Men oftast så springer det nog hand i hand med intelligensnivån på berörda människor. Eller nåt.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Bara en liten fråga där, bör den sociala rollen "Kvinna" också avskaffas?

Nog för att dom militanta vaginorna har avskaffat det kvinnliga utseendet rätt bra, men resten då?

När det gäller benämningen av en Homo sapiens sapiens är en MAN en MAN och en KVINNA är en KVINNA för mig! Inget tjafs om jämnlikhet eller avskaffning av sociala roller! Det var därför jag tyckte det var roligt att skriva att Wikipedia har till låtit att ha den benämningen och att de använder utlägget om feminismen, marxismen och existentialismen!

Är du född XX så är du kvinna och är du född XY är du man! Jag tycker att som vuxen människa ska man inte behöva vara tveksam över vilken könsroll man tillhör men att det inte är något fel i att bejaka både sin maskulina vs. sin feminina sida i den sociala rollen.

...och du är en stödstrumpa :gnissla

Utveckla? Tack! :va För feminist är jag verkligen inte (tvärrt om) och stödstrumpa låter som en vek kvinna som inte vågar stå för vem hon är och vad hon tycker och det är jag inte det heller ;)

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Haha, det där känner man ju igen. Det roliga är att ju fetare man blir desto mer östrogen produceras ju samt att snalen knappt syns i allt fett. Fan vet om den inte faktiskt blir mindre också. Samma klientel som tycker att man ska lukta svett, inte duscha och ha hår på ryggen också. Tufft är det också att kunna proppa i sig en familjepizza på två minuter och rapa högt. :rolleyes:

Nej, en man ska stå rakryggad och kunna fatta beslut. Visa pondus, mod och handlingskraft i situationer som kräver det samt kunna bita ihop. Sen om man väger 60 eller 120 spelar ingen roll alls. Ett j-a stort organ är visserligen bra att ha också. :D

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Man är det man är.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
http://www.youtube.com/watch?v=f8E5MhAG0mA

http://www.youtube.com/watch?v=A2CI5HqKYgY&feature=related

wiki

En man är en vuxen människa av hankön, till skillnad från en vuxen person av kvinnligt kön, en kvinna. Termen man används dels för de biologiska könsskillnaderna, dels för de olika kulturella roller och förväntningar som hör ihop med könet, och ofta bägge samtidigt. Innan individen blir man är han en pojke.

Män har olika sexuella egenskaper som skiljer dem från kvinnor. Skillnaderna ligger både hos könsorganen som behövs för förökningen, och i sekundära könsskillnader vilka har betydelse både för förökning och på andra plan. I kontrast till kvinnor, är männens könsorgan till största delen externa, även om flera är inne i kroppen. Studiet av den manliga reproduktionsapparaten och könsorganen kallas andrologi. Redan vid befruktningen är normalt individens kön bestämt, då pojkembryons könskromosomer utgörs av en Y-kromosom och en X-kromosom.

Män har en kraftfullare muskulär omgivning runt skelettet än kvinnor.

En pojke är en ung hane av arten människa, till skillnad från en ung hona av samma art, som kallas flicka. Termen pojke (plural: pojkar) används för att särskilja biologiska könsskillnader, kulturella könsroller, eller båda. Pojke är perioden i en mans liv, innan han är en vuxen man.

Det föds något fler pojkar än flickor; kvoten är 1,05 till 1. Trots detta finns det fler vuxna kvinnor än män. Män och pojkar är överrepresenterade i dödstalen - detta gäller redan som foster. Män lever i genomsnitt fem år kortare än kvinnor.

Obesitas

c;)
Gick med
17 Oct 2005
Hoj
-
Är du född XX så är du kvinna och är du född XY är du man! Jag tycker att som vuxen människa ska man inte behöva vara tveksam över vilken könsroll man tillhör men att det inte är något fel i att bejaka både sin maskulina vs. sin feminina sida i den sociala rollen.

Om man är född XYY då? Vad är man då?

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Bor vi i något jävla djungelsamhälle där en man måste bada i eldmyror och stå tre dagar på en totempåle för att kallas för man? Det är väl bara självhatande smygbögar som tror att det är så.

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
när man läser allt gojs ni skriver så kan jag stolt propagera för att jag aldrig kommer bli en man , utan förblir pojk för livet!!!!

Merovingian

Guest
Vi som vet hur man angör en brygga.
Vi som med solbarkad hand håller skotet i spann.
Vi starka, vi tysta, vi lugna, vi trygga.

Vi som vet hur man splitsar ett tåg, vi som finner vår kurs genom natten.
Vi som för båten i hamn över svallande våg.
Vi som vet allt om vatten.

Vi som kan brassa en märs, göra ett slag, snöra ett stag.
Vi som kan akter om tvärs, slöra en sommardag.

Vi som haven bebo och bebygga.
Vi fantastiska män som kan angöra en brygga.

gabor2

Jag steker alla i lite smör!!
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
touring gixxer 1000 k7 ;-)
En riktig man vet att det inte finns riktiga kvinnor längre:tummenupp Sug på den ett tag!!!:D

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM