Varningens ord är dock: ABS och andra säkerhetssystem HAR en viss förmåga att ha en sorts falsk trygghet/säkerhet med systemen pga att man tror sig kunna pressa fordonet ännu mer på/över gränsen till vad själva fordonet klarar av. Vad tjänar det då till att ha dessa säkerhetssystem?
Man undrar lite var vi skulle va idag år 2007 om det bara hade varit bakåtsträvare som styrde produktutveckling med mera. häst o vagn fungerade väl jättebra.
Är det fler än jag som tycker att ABS-motståndarnas argument mest ligger på "minkewkärstörreändinochjagkanminnsanpissamycketlängreändig-nivå"?
den här va nästan bättre http://video.google.com/videoplay?docid=-4759905693416373492Hittade ett test av ABS på google
http://video.google.com/videoplay?d...=53&start=0&num=10&so=1&type=search&plindex=0
Ser onekligen effektivt ut
/F
JAg tycker att ABS-förespråkarnas argument vilar väl tungt på väldigt basic saker som att man inte bromsar omkull sig etc. Det mesta av det ni beskriver är sådant ni borde kunna hantera utan några hjälpsystem alls. Ni får det att låta som att ABS är någo slags substitut för kompetens.Är det fler än jag som tycker att ABS-motståndarnas argument mest ligger på "minkewkärstörreändinochjagkanminnsanpissamycketlängreändig-nivå"?
oljefläckar? rullgrus? hästskit?JAg tycker att ABS-förespråkarnas argument vilar väl tungt på väldigt basic saker som att man inte bromsar omkull sig etc. Det mesta av det ni beskriver är sådant ni borde kunna hantera utan några hjälpsystem alls. Ni får det att låta som att ABS är någo slags substitut för kompetens.
Och vad är det för däck ni kör med egentligen? Köp riktiga doningar så bromsar ni inte omkull er hur hårt ni än bromsar.
En sak man noterar är att alla som talar sig varma för ABS kör lågprestandahojar. Om man kör lite vassare saker så är det inte uppenbart alls vad det skall vara bra för. Hästskit på vägen är inget som bekymrar mig. Borde inte bekymra någon annan heller, för den delen. Olja hjälper det definitvit inte mot. Rullgrus? Tja, kör man rakt fram så kvittar det väl vad för bromsar man har. Svänger man på rullgrus så hjälper väl inte ABS heller.Jösses!
Fattar inte att år 2007 finns så pass många som är motståndare till ABS.
Ungefär min åsikt också. Har förvisso varit haft en del halvläskiga situationer där ute, men upplåsning har aldrig varit en bidragande orsak. Jag förstår därför inte varför jag ska betala extra pengar för att skaffa mig extra ofjädrad vikt.Och då är frågan, vad skall jag ha det till? Jag kan inte låsa upp framhjulet och det hjälper mig inte under sväng.
Jösses!
Kom ihåg när systemet började införas på bilar och många bakåtsträvare kraxade olycksbringande.
En sak man noterar är att alla som talar sig varma för ABS kör lågprestandahojar.
Nästan alla förare får en kortare bromsträcka med ABS jämfört med utan ABS. De allra flesta helt enkelt inte kan bromsa lika bra som en dator - framförallt när det är halt ute (is, kalla däck, regn, hästskit, rullgrus etc). Det har besvisats om och om igen i många olika testomgånger.har inte provkört en hoj med ABS men jag vill inte ha den längre bromssträckan man får med ABS på hojjen..
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |