vad är tjejer bättre på!?

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Juice skrev:
Hehe ja vi tjejer tror inte vi ska dö bara för att vi har en liten förkylning! :hihi
Damn right!
Citerar en bekant, på frågan om det gör ont att tatuera sig:
- Det är indviduellt. Men det brukar mest vara killar som blir vita i ansiktet och ber om ett glas vatten, tjejer har faktiskt en högre smärttröskel.

Paradoxy

Guest
Clara skrev:
dessutom vågar vi typ ta i varandra utan att få homo-panik. och gråta.

När killar gör det kallas det homosexuellt beteende.

När kvinnor gör det kallas det porr :hihi

Clara

you get no glory if you've got no balls
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
Nitrogen skrev:
Damn right!
- Det är indviduellt. Men det brukar mest vara killar som blir vita i ansiktet och ber om ett glas vatten, tjejer har faktiskt en högre smärttröskel.

sant, när jag fyllde i mina armbågs-tatueringar sa hon som tatuerade "killar brukar gnälla så himla mycket när de tatuerar armbågarna, men nu brukar jag alltid säga 'du, jag gjorde båda armbågarna på en liten tös som inte var med än 20 häromveckan och hon sa inte ett pip', det brukar få tyst på dem". jag behöver nog inte säga att jag satt tyst som en mus resten av den gången, även om jag just planerat att kvida en smula. haha!

Neanderthalaren

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2004
Hoj
Honda VTR1000F -06
Nitrogen skrev:
Damn right!
Det där handlar inte om smärttröskel utan smärthantering, vilket är två skilda saker.

Att testa smärttröskeln kan tex. gå ut på att man lägger en värmekälla mot huden som man gradvis ökar temperaturen på. Den automatiska reaktionen och reflexen när det blir för varmt är att dra sig undan, och där har man smärttröskeln. Män har högre smärttröskel, men anses ofta vara sämre på att just hantera den.

"Det är välkänt att kvinnor oftare drabbas av olika smärtsjukdomar som huvudvärk, migrän och kroniska smärttillstånd. Studier tyder också på att kvinnor känner mer experimentell smärta än män och att kvinnor har lägre smärttröskel, lägre smärttolerans och ökad känslighet för smärtsamma stimuli."
http://www.lakemedelsvarlden.nu/article.asp?articleCategoryID=5&articleID=2303&issueID=72

Last edited:

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Clara skrev:
dessutom vågar vi typ ta i varandra utan att få homo-panik. och gråta.
När två tjejer kramas bryr sig ingen, det är ju normalt betéende. Om två killar kramas tar de som ser för givet att de är homosexuella (kanske inte i alla fall, men allt för ofta). Så grejen att killar inte kramas/pussas är för att de inte vill bli stämplade som homo?

Förövrigt, kan inte en kille krama en annan kille betyder det bara att han är osäker på sin sexualitet.

Clara

Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
KalleNorton skrev:
När två tjejer kramas bryr sig ingen, det är ju normalt betéende. Om två killar kramas tar de som ser för givet att de är homosexuella (kanske inte i alla fall, men allt för ofta). Så grejen att killar inte kramas/pussas är för att de inte vill bli stämplade som homo?

Förövrigt, kan inte en kille krama en annan kille betyder det bara att han är osäker på sin sexualitet.

Neanderthalaren skrev:
Eller just pga. andras reaktioner som du skrev.

det var precis vad jag menade med homopanik.

var det kommer ifrån kan man ju diskutera, precis som man kan med varför tjejer ofta är sämre på saker som inte har så mkt med fysisk styrka att göra tex. köra motorcykel osv.

Last edited:

Paradoxy

Guest
Clara skrev:
det var precis vad jag menade med homopanik.

Jag kramar inte killar. Men det är inte för att jag har homopanik.

Det är för att alla andra inte ska tro att jag är bög.

Clara

Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha SRX-6 -89'a
Paradoxy skrev:
Jag kramar inte killar. Men det är inte för att jag har homopanik.

Det är för att alla andra inte ska tro att jag är bög.

jamen det är ju DET jag menar med homopanik. "oh nej nu kommer alla tro jag är bög för jag vidrör en annan man, vilket såklart är värre än döden!!"

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Det känns mer som olika kunskapen beror på intressen,uppväxtmiljö och talang än vilket kön man tillhör.

Men jag gillar tjejer för vad dom är oavsett vad dom kan eller inte.

Edit: meckade till meningsbyggnaden lite ,och Duckie är en häxa.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Långa farbron skrev:
Det känns mer som det beror på intressen och uppväxt miljö vad man kan än kön om man bortser ifrån dom biologiska skillnaderna.

Men jag gillar tjejer för vad dom är oavsett vad dom kan eller inte.
Amen.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Inget, de kan givetvis vara bättre på något än vilken man som helst, men inte pga sitt kön.

Nu snackar vi sporter och liknade förstås, föda barn och liknade säger sig självt.

Rent fysiskt är män bättre, men inte alla män, det är dock en sak man inte kan prata bort på något sätt.

Det enda jag sett bevisat är att de har något kortare reaktionstid över lag.
Men givetvis är har inte alla kvinnor kortare reaktionstid än alla män, men de har visst ett hyfsat bevisat övertag, vet inet om det beror på kortare nervbanor eller nåt.

Last edited:

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Längre genomsnittlig livslängd än män.
Men om det är att vara bäst på något... ingen aning. :va

Bättre på att lagra in fett i kroppen!!! :banana Där är våran fysiologi riktigt överlägsen... :gnissla

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
stoffer skrev:
Nu är det ju så att tjejer inte alls har bättre simultanförmåga än killar, om det finns en variation åt nått håll så är det ju till männens fördel. :mattias

:)
exakt det här är myter enbart, likså olika saker som intution osv, eller smidighet och annat som brukar framföras.
Men mycket lite beror ju inte på fysik styrka eller uthållighet i dagens samhälle så ingen behöver ju anses som "sämre" egentligen, jag menar hur ofta måste man utföra kraftprov i vanliga livet.

Ofta hör man ju det om att de klarra utsättas för högre G krafter än män, det är dock för att deras yta är mindre än många män, en man som vore i samma storlek klarar samma sak.

Och nu ska jag provocera, det sägs ofta att de klarar smärta mycket bättre för tat de föder barn, men det innebär inte att de tollererar smärtan på nåt sätt, tester i det millitära har visat på motsatta hållet om något troligen är det individavgörande.

Clara skrev:
sant, när jag fyllde i mina armbågs-tatueringar sa hon som tatuerade "killar brukar gnälla så himla mycket när de tatuerar armbågarna, men nu brukar jag alltid säga 'du, jag gjorde båda armbågarna på en liten tös som inte var med än 20 häromveckan och hon sa inte ett pip', det brukar få tyst på dem". jag behöver nog inte säga att jag satt tyst som en mus resten av den gången, även om jag just planerat att kvida en smula. haha!

Tänk på att underhudsfett kan mildra smärtan på just tatueringar en hel del, det handlar mao inte på högre tröskel för smärta.
Teoretiskt sätt kan man ju även hävda tta de skulle klara kyla bättre med ett bra lager underhudsfett och det är ju fullt möjligt, en man mste ju tänka på att det är mycket vilja i sånt och där tror jag det är beroende på individ och inet kön.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
UrbanTiger skrev:
Nu vet jag inte helt säkert men jag tror att det är bra mycket bättre att pippa med en brud än med en kille.
Har inga funderingar på att kolla om det stämmer men så är det i alla fall :fakta
Låter logiskt, sett ur en killes perspektiv i alla fall. Men det var så längesen nu så det känns mest som vilda gissningar, närmaste man varit på sista tiden var när man gick runt ett hörn och krockade med en tjej nere på stan för nån vecka sen. :rolleyes:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
UrbanTiger skrev:
Men hon lukta väl bättre än en kille skulle ha gjort, LR :3freak
Det är jag ganska säker på, men jag har ju inte sniffat på så många killar att jag har en klar referenspunkt heller.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy