Vad önskar du dig i julklapp?

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Har du gått och blivit kristen?

(i övrigt håller jag med)

Näädå...jag är bara så trött på allt jävla habegär efter ytliga saker och jakten på...ja vaddå!??.

Ungar som ska förses med allsköns stausprylar, när det dom beöver för att må bra är föräldrar som är sams, ett tryggt hem och lite harmoni. Inte ett jävla jagande hela tiden. Hämta o lämna på dagis, jobba och handla mat, iväg på aktiviteter, den ena efter den andra, oro för ekonomin, leta semesterresor, oroa sig för att få ihop pengar, jobbar mer.

Ser på nära håll i bekantskapskretsen mycket av det här Då blir jag så trött och förlorar tron på samhället och mänskligheten. :(
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Näädå...jag är bara så trött på allt jävla habegär efter ytliga saker och jakten på...ja vaddå!??.

Tillfällig lycka och tillfredsställelse eftersom dom inte kan skaffa sig sådan på annat håll.


Ser på nära håll i bekantskapskretsen mycket av det här Då blir jag så trött och förlorar tron på samhället och mänskligheten. :(

Hoppet om mänskligheten förlorade jag för länge sedan. :gnissla
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Jag önskar alla julklappar åt helvete så folk kan ägna sig åt att prata och ha en lugn trevlig helg tillsammans.

Önskar också att alla affärer endast fick skylta med julrelaterade saker i December så man inte hinner bli så jävla less på skiten i förtid.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag önskar mig tjejer å bröstmuskler. Julen är bajs.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Hej tomten (Missy :p)
Jag har varit en äckligt snäll flicka,

Jag önskar mig att min familj och nära o kära mår bra.
Sen önskar jag mig min kärlek tillbaka.
Då kan jag tilloch med kanske tänka mig att sluta svära så jävla mycket:tomten
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
En lottovinst modell större så man har råd med bröllopet i sommar...
Post it som kombinerad inbjudan/placeringskort/what not var tydligen feeeel..
Middag på Max var också fel... :huvet

:D
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En lottovinst modell större så man har råd med bröllopet i sommar...
Post it som kombinerad inbjudan/placeringskort/what not var tydligen feeeel..
Middag på Max var också fel... :huvet

:D
Prexis som med MC-köp, så är bröllopet bara inträdesbiljett till betalningsbonanzan.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
:fakta Snö!! var ju fan evigheter sedan man sågen en ordentligt vit vinter!!

Ja verkligen... hela tre år sedan sist. Då var det snö från mellandagarna till början av april.
I alla fall i Stockholm och det var inte slask annat än de två sista dagarna.

Detta vet jag då jag var verksam i en styrelse för de bostadsrättsförening vi bodde i då och snöskottningen var ett helvete.
 

Dr.Bike

Guest
Näädå...jag är bara så trött på allt jävla habegär efter ytliga saker och jakten på...ja vaddå!??.

Ungar som ska förses med allsköns stausprylar, när det dom beöver för att må bra är föräldrar som är sams, ett tryggt hem och lite harmoni. Inte ett jävla jagande hela tiden. Hämta o lämna på dagis, jobba och handla mat, iväg på aktiviteter, den ena efter den andra, oro för ekonomin, leta semesterresor, oroa sig för att få ihop pengar, jobbar mer.

Ser på nära håll i bekantskapskretsen mycket av det här Då blir jag så trött och förlorar tron på samhället och mänskligheten. :(

Sant sant... vi satt och ojade oss över just det där nu under lunchen, och det är som du säger.
Men när bägge föräldrar ska göra "karriär" och barnen bara blir en statussymbol, där föräldrarna köper sig fria genom märkeskläder och mutor, varför ska de då inte ösa på med ÄNNU mer julklappar?
BUP är överbelastat idag. Tror inte det var det på "vår tid".

Angående min fråga om du blivit kristen, så är det en liten travesti på Karl-Bertil Jonssons julafton där Tage Danielsson säger: Detta var på den tiden då julen firades till åminnelse av Jesu födelse, och inte till handelsmännens fromma...

Och det är ju vad det handlar om idag. Fasen det är ju julskyltat f.o.m nu tills i april.
Å lite kristna grundvärderingar är aldrig fel det heller.
Utan att vare sig räkna mig som troende eller särskilt kristen försöker jag i möjligaste mån ändå leva efter de 10 guds buden.

Men de är inget annat än sunt förnuft, nedtecknat i koncentrat.
Och alla ledarskapsböcker jag läst utgår alltid från dem.
Alla teser och påståenden i de böckerna går alla att spåra till de 10 budorden.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag önskar mig en god, tjock bok som jag själv väljer ut och köper åt mig själv.

Sedan önskar jag att mig lugn och ro, gärna lite sö, så där lagom så det knastrar under fötterna när jag går på promenad för att motionera bort den goda choklad som jag har köpt åt mig själv.

I julklapp.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Vilka krävande brudar ni har :p

Ja tänk, det tycker jag med... Så kinkig liksom...
Krav Krav Krav.... :rolleyes: :D

Prexis som med MC-köp, så är bröllopet bara inträdesbiljett till betalningsbonanzan.
Ja eller bilköpet eller hus köpet eller..... Ja va fan...
Och där sitter man ju ändå så... :D

Ja just ja...Önskar mig :ligga också för efter dom är posterna så lär
det ju inte hända nå mer iaf... :D :D :D
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag önskar att folk låter julen vara kvar i dec. istället för att börja tjata om den redan i mitten på oktober..
 

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Göteborg
Hoj
VTR Firestorm
Jag vill ha massor av paket. Radiostyrd båt, LEGO, ny minimoto, knäpuckar, motorsåg, radiostyrt flygplan, mer tid på dygnet, bilbana, nån spelkonsol.

Det är vad jag kommer på bara just nu så här på rak arm. Och jag BEHÖVER faktiskt allt detta.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top