hannuse
När resan är målet
Hej.Okej, men det är alltså inomhus i en lokal du har spottarna och inte som fasadbelysning? Och jag håller helt med dig att det belysta objektet man vill se, inte själva ljuskällan. Irriterande att ha en lampa som sticker i ögonen.
Det är skitsnyggt som du har det med objekten upplysta. Men blir det verkligen den där distinkta ljuskäglan som det är på muséer, teaterscener eller på hockeymatcher när det blir mål? Isåfall får jag nog revidera mina funderingar ang lampor... Kanske de här?:
Industriell spotlight svart 2-ljus med ventiler - Film
Industriell spotlight svart 2-ljus med ventiler - Film ✓Gratis frakt över 1000 kr ✓ 30 dagars returrätt ✓ Leverans inom 2-5 arbetsdagarwww.lamporochljus.se
Och en sak fattar jag inte... I beskrivningen till dina lampor står det att de klarar max 35 watt, men i "Den perfekta kombinationen" strax under rekommenderar de en GU10 på bara
5 watt. Hur hänger det ihop?
Ok, jag uppfattade att du skulle ha belysningen inomhus?
Och, nej, jag får inte den distinkta punktbelysningen, den blir lite mer allmän, och har den främst för att kumma "mysa", det vill säga dimma ner.
Ja, det kan vara förvirrande med Watt-talen.
Men det dom referar till när dom skriver "max 35W" är när man har halogenlampor i dom, dessa blir väldigt varma.
Sedan rekommenderar man LED istället, och då räcker det med 5W.
Så du ska självklart ha LED, både för att minska brandfaran, men dessa har även längre livslängd, och förbrukar mindre energi.