Haha, förstår vad du menar. Borde va fler Kawor i garaget!- Duger o duger..en enda grön hoj? Nja..
Det är faktiskt någonting otroligt härligt med den tiden när det digitala kom in i våra liv!Haha, förstår vad du menar. Borde va fler Kawor i garaget!
Den snygga KDX125 hade bara gått 1000 mil, men är nu såld. Härom året hittade jag däremot en underbart fin GPZ750, sportigaste 750 1982 och ynka 1500 mil.
View attachment 505994
View attachment 505995
1982 och mitt i digitalåldern. Något år tidigare hade jag själv ett Casio digitalur med miniräknare, inget ovanligt på den tiden.
Fick lära mig i min tråd https://www.sporthoj.com/forum/threads/domkraft.295293/page-2#post-6750287 och inlägg #25 att en vedklabb gör jobbet, måste vara absolut något vi alla har missat.Behövs kanske inte, men är väldigt praktiskt.
Kan både lyfta rakt eller ställa hojen med bak- eller framhjul upp.
View attachment 508349
Får vara en lång vedklabb om den ska matcha högsta lägetFick lära mig i min tråd https://www.sporthoj.com/forum/threads/domkraft.295293/page-2#post-6750287 och inlägg #25 att en vedklabb gör jobbet, måste vara absolut något vi alla har missat.
Fick lära mig i min tråd https://www.sporthoj.com/forum/threads/domkraft.295293/page-2#post-6750287 och inlägg #25 att en vedklabb gör jobbet, måste vara absolut något vi alla har missat.
Dom där är ju allmänt hyllade om jag förstått det rätt. Hur högt kan man lyfta hojen med bibehållen stabilitet?Får vara en lång vedklabb om den ska matcha högsta läget
Behövs kanske inte, men är väldigt praktiskt.
Kan både lyfta rakt eller ställa hojen med bak- eller framhjul upp.
View attachment 508349
Lyfter ca 400-500mm (uppskattning) - utmärkt för ventiljustering i lagom höjd (jag är 190 lång). Går bra att rulla med hojen i översta läget om golvet är jämnt.Dom där är ju allmänt hyllade om jag förstått det rätt. Hur högt kan man lyfta hojen med bibehållen stabilitet?
Tvivlar på att vedklabben kan lyfta båda hjulen samtidigt någon längre tid bort sett från när vedklabben lossnar och hojen faller över på någon sida av bara farten,Fick lära mig i min tråd https://www.sporthoj.com/forum/threads/domkraft.295293/page-2#post-6750287 och inlägg #25 att en vedklabb gör jobbet, måste vara absolut något vi alla har missat.
Håller med, de är jättebra om man ska meka eller behöver trolla undan hojen i trångt garage.Behövs kanske inte, men är väldigt praktiskt.
Kan både lyfta rakt eller ställa hojen med bak- eller framhjul upp.
View attachment 508349
Precis, några hundra hit eller dit i värmekostnad väl skitsamma tycker jag, man ska ju inte behöva dra sig för att komma till garaget? Har luftv-pump som håller ca 16-18 grader där nere och 20 uppe.Värme! För den som inte har råd att hålla garaget uppvärmt
så är det en pina med iskalla verktyg
Håller ca 19-20 grader året runt. Tycker fordonen verkar trivas bra så.Hur har ni andra det med värmen i garaget?
Tack!Håller ca 19-20 grader året runt. Tycker fordonen verkar trivas bra så.
Riktig pärla din ur-R6!
Egentligen skiter ju hojen i om det är varmt eller kallt, det är nog mest vi som vill ha skönt i garaget. Men inget pajar en hoj som tempväxlingar och tänk om jag hade fattat det för trettio år sen...Jag har bara en oisolerad bod varav en skrubb på kanske 10 kvadrat är mindre uselt isolerad där i skrubben kör jag en byggfläkt vid behov.
Man får helt enkelt kolla väderleksprognoserna när man planerar sina arbetsveckor. Och även ha en slags årsplan där man planerar projekten efter säsongen.
Ibland blir det fel som den här veckan då jag legat utomhus under bilen med en temperatur runt nollan. Fast ändå viss planering för det var 15-20 minusgrader förra veckan och då höll jag mig på kontoret istället för att krypa under bilen.
Nu inväntar jag januari för att göra ombesiktningen för då kan jag göra nästa besiktning i slutet av mars och göra eventuella reparationer i april.
Jag har luft/luft-värmepump, och kör 18 grader hela vintern.Tack!
Egentligen skiter ju hojen i om det är varmt eller kallt, det är nog mest vi som vill ha skönt i garaget. Men inget pajar en hoj som tempväxlingar och tänk om jag hade fattat det för trettio år sen...
I klubbens lokal åkte hangarvärmarn på så fort nåt skulle grejas med, "kondens" hade ingen ännu viskat om i mina öron. Och ändå var jag en stark förespråkare för att en tank ska va tom på vintern så man får i fräsch soppa på våren.
Sniggt.Lyfter ca 400-500mm (uppskattning) - utmärkt för ventiljustering i lagom höjd (jag är 190 lång). Går bra att rulla med hojen i översta läget om golvet är jämnt.
Tillsats för att lyfta olika hojar (plunschar) kostar några extra kronor per hoj - till mina BMW har jag svarvat egna prylar
Funkar bra att rangera hojarna i garaget - lyft upp, flytta hojen till rätt plats, ställ av, lyft nästa hoj o rulla fram till mekplats. Är det trångt får man trixa lite för att få alla stödben att gå fria, men man lär sig
Enklast handlar du från https://joytime.se/skylift
View attachment 508376
View attachment 508377
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |