Vad borde polisen prioritera?

Jannebanan

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2014
Hoj
Kawasaki Ninja
Själv bor jag nere i Poland och har finns det knappt några poliser på vägarna... Bättre eller sämre? Svaret är enkelt! Polackerna kör som idioter... Om de hade varit i Sverige hade 90% av dem förlorat körkortet inom en månad om det bara fanns poliser ute på vägarna. I polen blir du inte av med körkortet om du inte kör i över dubbla hastigheten... snitthastigheten på motorvägarna ligger runt 150km, trots att hastighetsbegränsnignen säger 100km/h. Hur skulle det bli i Sverige med bättre vägar och bilar?

Visst kan jag hålla med om att man ska prioritera vissa brott, men skapa resurser genom att ge polisen pengarna för vägböterna så kanske man kan ha båda delarna...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är två inlägg som träffat på polisens verklighet. Schnell skriver att 28000 poliser är för lite på 10 miljoner invånare. Jag tycker det är årets under drift. EU har 500 miljoner invånare som rör sig fritt över gränserna. Och vad det gäller buset så drar det ju till länderna med lägst straff minst risk åka fast. tex såg jag i en Norsk tidning att de flesta inbrotten, stölderna gjordes av utlänningar. Och det är väl samma här.
Loccone skrev att media styr polisens verksamhet. Och det märks. Är det nån kändis / politiker som är misstänkt så upplevs det av mig att då utreds det direkt. För vanligt folk är det inte bråttom med utredning. Det kan ta år.
Ett problem är polisernas arbetssituation. Katastrofalt långsamma datorprogram tex.
Tex visste inte Malmö polisen om att jag lämnat in 3 ärvda gevär för skrotning i början av augusti i Gbg till Gbg polisen utan 7 veckor senare, slutet september kommer påminnelse från Mö polisen.
Katastrof !

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej på er,

Då är det dags att få över diskussionen till mer mc-relaterat. Typ bums.

Mvh Peter

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...