Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Nej frågan är varför man utbildar så många trafikpoliser men nedprioriterar annan typ av brottslighet.
Svaret är att det är lätta pengar medan de andra utredningarna kostar pengar.
Jag kan inte svara på vilken typ av poliser man prioriterar att utbilda idag. Startade nyligen en tråd i OT forumet där en vettig debattartikel skrivits gällande polisens prioriteringar när det gäller att utreda brott. Läs den!
En anställd inom polisorganisationen svarar också i tråden nedan. Tycker man kan dra en del slutsatser av det hon skrev. Det är ingen munter slutsats.
http://www.sporthoj.com/forum/showt...-DN-om-polisens-flathet-vid-inbrott-st%F6lder
Det här kanske inte mitt bord egentligen men ibland ter sig debatten i all vanlig media så ur led att man blir alldeles matt. För många tabun man inte får bryta mot och för många självskrivna sanningar. Värst av allt är nog att bara vissa tycks ha rätt att yttra sig och det är de som tycker på ett visst sätt, i linje med vad som oftast brukar kallas för politiskt korrekt.
Det finns väl knappast en enda vettig människa som egentligen tycker att vi ska satsa ännu mer på att övervaka en trafik som i nuläget fungerar väldigt bra överlag när det är så mycket annat i samhället som praktiskt taget håller på att gå åt pipan? Så frågan alla borde ställa sig, men ingen av de etablerade tyckarna gör, är varför man skruvar upp trycket ytterligare i trafikövervakningen. Jag kan inte se att det beror på något annat är pengarna man drar in. Och om det stämmer är det förjävligt.
Kan inte annat än instämma.