Vad drar din MC?

Vad drar din MC?

• Antal röstningar
    0

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har blivit lite av en mupp vad gäller att köra ekonomiskt, iaf på bilsidan då jag inte kört hoj på gata på länge (planerar göra det 08 dock!!).

Vad drar din MC vid vanlig körning? Hade varit kul o kanske få höra lite stories från folk.

Nicotin

Guest
på en tank ( 18 liter ) kommer jag vid blandad körning ca 22 mil..
sen är det ju tillfällen så man ska långt och fiskör och då kommer jag nog 25-26 mil på en tank..

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vid vägkörning har jag som mest kommit upp i 13 liter på 12 autobahnsmil på väg hem från Nürburgring.

Vid vanlig landsvägskörning är det väl några deciliter mindre per mil, men aldrig under 0,5.

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Normalt runt 0,57, men kör man snålt kan man nog komma ner strax under 0,55.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag ligger väl på strax under 0,5 när jag ligger på lite längre turer och inte gasar så fruktansvärt. Tokgasar jag med mycket accelerationer osv så hamnar jag kring 0,6. Hade intervallet 0,5-0,6 funnits hade jag följdaktligen röstat på det.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
De flesta bilarna som börjar dra mot den ;-)

Om jag kör "normalt" så kommer jag nog ca 20-21 mil innan reserven tänds dvs på ca 14 liter, kör jag snålt på långkörning och lägger mig över tanken kommer jag ca 30-34 mil på en tank dvs 18 liter.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Saknar nåra intervall här, verkar som att det inte går att ligga på mellan 0,5-0,6 i förbrukning t ex :tungan

Nuvarande hoj hamnar där ungefär, förra hojen som såldes i september drog nästan oavsett körning 0,63-0,68 på vägen. Plus lite olja... :rolleyes:

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
0.5 - 0.6 vid touring. Upp mot 0.8 vid bankörning.
Nånstans i mitten vid lite mer "inspirerad" gatkörning.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
R1:an drar 0.8-0.9 per mil "vanligt" tempo med mycket omkörningar och x2 eller x3 vad som är skyltat... (har jag hört :rolleyes: )

Skulle man fisa fram i 90 så kan man säkert hålla dryga halvlitern, men hur kul är det på en skala ? (Och framförallt - det är inte alls lika säkert att ligga kvar i köer med bilar. Är man snabbast, så är det ingen som kommer ifatt och alla farligheter finns bara framför.)

Rekordet tar väl ändå Uralen, som nu med något feljusterade fuggar, lätt drar 1,5 liter milen när man gasar på i drygt landsvägstempo. Den vill säkert ha rysk nafta istället ?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
18mil innan reserven(14lit?) på R6an.
Rdn tar litern +,kommer väl en 20 mil på full tank(tror 22 lit)

Henrik

18mil innan reserven(14lit?) på R6an.
Rdn tar litern +,kommer väl en 20 mil på full tank(tror 22 lit)

Henrik

Tjejen kom förresten 25 mil på 6an när hon övningskörde,går tydligen att köra snålt. ;)

Henrik

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
På bana har den dragit liter milen.

På gata drar den mellan 0.7 - 0.8 vid en vanligt tisdagskörning med polarna.

Jag kom ner till 0.46 l/milen (uppmätt) på en semester touring där jag i princip låg i 6an helatiden och höll ~skyltfart, med ett par gasglada omkörningar då och då.

:hej

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
0,8 vid ungdomlig o sportig körning.
Vet inte hur man tourar, tror inte det är
praktiskt möjligt med nuvarande fordon...
:hojraket

Najib

Medlem
Gick med
22 Oct 2007
Hoj
2007 R1
jag kommer 17 mil med 15 liter...har försökt köra snålt nån gång men de va inte stor skillnad kanske 1 mil bara....

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Soppa

Min X11 med 150 pollar på slangen drar väll 0,7 vid blandad och inspirerad körning. Kan tänka mig att den tagit nån dec mindre om den varit helt orginal, kollar man utskrift från mappningen efter pcII och helsystem så ligger luft/bränsle kurvan en bra bit över "orginal"

När man tänker efter så verkar dom ju inte kommit så långt på mc fronten som på bilar vad gäller förbrukning.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Min brukar hålla sig vid ca 0.45 liter milen vid normal körning, en gruppkörning kanske runt 0.7.

/J

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
0.6-0.65 vid normal körning (mindre vägar, inspirerat tempo bitvis). Bana 0.75 - 0.8. Förmodligen skulle hojen klara kring 0.5 - 0.55 vid körning enligt skyltningen, tyvärr saknar föraren mestadels denna kapacitet...:rolleyes:

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år