Vad drar din MC?

Vad drar din MC?

• Antal röstningar
    0

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Men är det vad han är ute efter tror du? Billiga hojmil?

Jag kanske simmar uppströms, men jag antog att det handlade om att få ha ku på gatan också, och att ta med tänket från bilandet.. I vilket jag menar att det är skitsamma.. men det är klart, handlar det om ett rent pendlarjärn så...

tusan vad kör ni för ekonomiska hojar, antar det är skillnaden på en -86:a och hojar tillverkade efter 2000 :)
ligger ganska högt med min hoj, ligger väl runt 0.9 lite hur jag en kör tycker jag

Ungefär som en hårt körd modern Twin..

Vilket får mig att undra, vad drar en äldre twin? Typ en 916 -95, eller nåt annat gammalt järn! De måste ju dricka hur mkt som helst om mönstret ska stämma!

Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
tusan vad kör ni för ekonomiska hojar, antar det är skillnaden på en -86:a och hojar tillverkade efter 2000 :)
ligger ganska högt med min hoj, ligger väl runt 0.9 lite hur jag en kör tycker jag

Vikten :hihi

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Men är det vad han är ute efter tror du? Billiga hojmil?

Jag kanske simmar uppströms, men jag antog att det handlade om att få ha ku på gatan också, och att ta med tänket från bilandet.. I vilket jag menar att det är skitsamma.. men det är klart, handlar det om ett rent pendlarjärn så...

Ingen aning om vad Swedie är ute efter. Fast jag är mkt tvektsam till att se honom på en CB750 från 82. :hihi

Jag ville bara visa att det faktiskt fortfarande går att åka hoj billigt. Det går ju att köpa någon 90talare också och få hyfsad försäkring. En TDM900 typ lär ju inte dra så mkt bensin och inte heller kosta en förmögenhet i inköp. Rätt "ok" hoj att pendla till jobbet med, betydligt roligare än bil. Om det inte regnar :tungan

Vill man köra billigt och ha kul samtidigt får man ju plannera lite mer vid inköpet. En sporthoj gåt ju fetbort, men en TRX850 kanske skulle funkat, och det är rätt kul maskiner. Om man nu inte bara måste ha 180 (varav ca 100 outnyttjade) hästar i sin pendlingshoj.

Själv har jag valt bort hojen som transportmedel och ser det enbart som en "kul leksak". Visst kör jag till jobbet ibland, men mest för att det är kul. Med 600 mils service intervaller och däck som håller 400 mil suger det ju lite att lägga 15 mil om dagen i ren pendlings väg...

:hej

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
KTM 525 EXC -05
Med Z750- 06 låg jag mellan 0.50-0.55 /mil och nu med 950n hamnar jag kring 0.70 vid blandad körning.

Tycker att det är lite konstigt att en ny motorcykel ska måsta dra så mycket, även om det är som många här säger att det hamnar på nöjeskontot så är det lite underligt.
Jag menar, en ny bmw (bil) med dubbelt så mycket hästar drar väl inte mer än 0.7?

Dal-Mausen

Knäskrap året om
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6 '06 Förstörd av Pundar-granne. + 2 1/4 Häst + WR450 '04 + 2 DvärgSchnauzrar
33mil R6 '06 (<17liter)Körkortsvänlig hastighet, hällregn, skinnställ (friskt), tank +cuts-väska

38mil YZF600R ThunderCat '96 (<18liter) Körkortsvänlig hastighet för det mesta, sol, Tankväska.

R6 '06 på banan? Många jeepdunkar...

Dal-Mausen

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Med Z750- 06 låg jag mellan 0.50-0.55 /mil och nu med 950n hamnar jag kring 0.70 vid blandad körning.

Tycker att det är lite konstigt att en ny motorcykel ska måsta dra så mycket, även om det är som många här säger att det hamnar på nöjeskontot så är det lite underligt.
Jag menar, en ny bmw (bil) med dubbelt så mycket hästar drar väl inte mer än 0.7?

Det handlar om utplockad effekt.

Om du har en hoj som du plockar ut 100 hk drar det i stort sett lika mycket soppa som i en bil där man också plockar ut 100 hk.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Normalt 0.4-0.5, absoluta rekordet är 0.29 (mätt efter 5 mil, högsta växeln, jämn fart exakt hela tiden i ca 90-95km/h). Vettefan om det går snålare än så.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Vid åka-till-jobbet körning drar den strax under 0.5 skulle jag gissa. Men vid aktiv körning kan det bli allt mellan 0.7 - 0.9

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Drar en nyare Mc med katalysator mer än en äldre utan, någon som vet?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Nej inet diurekt iaf, klart att en katalysator är ett motstånd man kan rensa bort då ingen lag finns för sånt här.
Gasreglaget är det som drar sås.
Jag åkte på runt 0.55 i början, nu är det 0.75 för jämnan.

Inte sällan drar gamla reliker mer soppa, har en gammal 83ans 1100 och den har aldrig dragit under 0.7l/mil.

En FT500 är väl en stånka så den lär väl ligga kring 0.5 milen ungefär.

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Bankörning runt 1,0L -> 1,5L beroende på bana
Gatkörning runt 0,9 -> 1.1L beroende på hur mkt bus :yoparty

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Mina gamla R1or (-99 & -05) låg runt 0.5l/mil men -07an går nästan inte att få under 0,8(?) även om det inte är "superinspirerad" körning, den verkade bara dra mer och mer mot slutet av säsongen, ganska sopig "trade off" för 4-5 hk mer :mad:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
1402cc vill ha mat...
Har en gång lyckats få ner den på 0,74 men vanligtvis så ligger den på ca 0,8 lite drygt.
Med nyinstallerade kammar tog den 1.01:D

MR. Aprilia

Gammal Hojjbuse
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Hojj..
Hej på er:) Min Prilla drar:yoparty Långfärd cirka 0,65-0,70:va Kör jag samma väg med det som står på skylltarna 0,55-0,60 vilket ska erkännas att det sällan blir:D :D Brottom körning 1,0 eller mer:rolleyes:
Men det är inga problem minna hojjar drar alldrig mer än en hundring för det är vad jag stoppar i automaten:D :D :D

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Min husa 650 drar runt 0,6 när man buskör.

Min lägsta förbrukning jag någonsin mätt upp var med min R1. Körde upp en helt tank med snitt på 0,46 liter milen. Då låg jag runt 200km/h hela tiden, mest på motorväg. Det var i dec förra året och det var kanske 1-2 grader ute. Tror att det var den låga temperaturen som påverkade förbrukningen.

chrille_08

Full speed spacemachine
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, arvtagare till GSX1100. Självupplevt...
Runt 0,75 brukar jag hamna vid blandad körning. Lite lugnt, lite fullgas och lite lagom :)
Det kostiga är att den dricker mindre soppa nu med turbo än den gjorde när jag körde med sugmotor. Då låg den runt 0,9.

Det är väl inte så konstigt?:rolleyes:

Det är accelerationen som tar mest bränsle, även räknat över tid.
Den torde vara rätt kort i ditt fall:yoparty

Min tar 06-09 per mil beroende på inspiration. Kubik kostar, tog 0,45-0,6 original:huvet

Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
0,55 drar min CBR1000RR när jag kör som folk. Någon deciliter till när jag inte gör det. ca. 0,8 - 0,9 vid bankörning. Jag att tycker att den går förvånansvärt snålt.

Mina tidigare hojar, VFR 400R och VFR 800, har båda legat runt 0,6 resp 0,55 l/mil på gata.

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
e de sant att bränsleförbrukningen de första ~200 milen ligger över vad den gör efter cykeln e inkörd o allt sitter där de ska? För min minirejsare ligger på cirkus 0.7 det var lite över väntat men sen är de mycket kallstarter nu. det kan föstås också bero på att enligt instruktionsboken ska jag i detta skede av inkörningen köra varierat 0-9000 varv på alla växlarna vilket jag också lydigt gör... undrar om fabbo blå har förståelse när jag blir haffad i 180 knutersch?

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Enligt tråden verkar tvinnar törstiga, min Monster 900 drog en liter per mil, alltid fullgas ( javavådå, knappt 80 hästar:gnissla )

Det var nästan löjligt så ofta man fick tanka den.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år