Vad drar din MC?

Vad drar din MC?


  • Antal röstningar
    0

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
100% landsväg(rak landsväg) med bakhjulsåka på en roadtrip.
23,4mil på 12,3 liter

helt inspererat på goaste vägarna så är väl 13 liter borta på ~18 mil
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
0,55 -0,65 på landsväg med Bladen (929) min gamla CBR 600F -01 drog 0,5-0,55 vid samma typ av körning. marschar man 150-160 km/h så är det 0,7-0,75 som gäller.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Omkring 0.45 l/mil nästan oavsett hur jag kör :)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Strax över 0.5l/mil vid lugn landsvägskörning. Annars så drar den lätt iväg en bit över 0.7l/mil.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Enda gången jag kört hela tankar (så att det blir mätbart) lugnt var under inkörningen och då drog den typ en tank / km. Inkl några liter olja..

Nu ligger jag nog runt 0.8+. Riktig landvägstouring har jag aldrig provat, men gissar att den skulle ner mot höga 0,5 - 0,57 kanske?

Vid riktigt inspirerad körning, utan mediokra motorvägsmil (vilket också är ovanligt för jag orkar inte blåsa highways) landar det nog uppemot dryga litern..


Men allvarligt Swedie...

Jag räknar med en kost runt 60-70 SEK / mil. En lite äldre hoj kanske kommer ner mot 40 SEK.. Spelar några kronor sås nån roll då?

jag är helt med dig på bilfronten, men där pumpar man ju helt andra mil. Och inte sitter du och trycker 4 000 mil transporthojåka?
 

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby, Stockholm
Hoj
MT-09 - 24
0,49 rätt stabilt enligt färddatorn. :fakta , vilket även stämmer överens med verkligheten. Då är det stadskörning + hygglig gasning när det tillåts.

Hade en BMW F650GS för ett par år sedan, den fick jag aldrig att dra över 0,4 hur jag än körde. 0,36 blev det nästan jämt.

Håller med flera som säger att det knappast spelar någon roll med tanke på att hojåkning ändå är helt kass rent ekonomiskt. Men har man lite miljösamvete så är låg förbrukning ett litet plus i alla fall! Att man sedan slipper tanka hela tiden är också najs.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Runt 0,75 brukar jag hamna vid blandad körning. Lite lugnt, lite fullgas och lite lagom :)
Det kostiga är att den dricker mindre soppa nu med turbo än den gjorde när jag körde med sugmotor. Då låg den runt 0,9.
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
0.8-0.9 ligger min på... Beror lite på varvtal naturligtvis...
Men blandad kökörning och lite gasglad högerhand så...
Inspirerad körning 1.1-1.2 skulle jag gissa på...
 

thebeardninja

Kuro-Obi
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
2004 XT660R
TL'n drar nästan alltid strax under litern... Om man leker lite på flygfältet drar den över litern. Har förvisso aldrig kört en hel tank efter skyltarna. Måste nog prova det och se vad den drar då...
 

Tarasus

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Timrå
Hoj
Gsx-R 1100 -86 (såld)
Låg på 0,6l/mil första två veckorna jag hade min gixxer, sedan låg jag på 0,9-1l/mil hela sommaren. Inge köputtrande eller landsvägskrypning.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Runt 0.7-0.8 hur jag än kör. Tror dock den får lite mycket :gnissla
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
vad gäller pollen full throttle eller ekonmisk körning?

1. full throttle 0.8 - 0.9L/milen
2. ekonomisk körning 0.3 - 0.4L/milen
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det kan bli flera stopp om dan om man kör mkt och aktivt.. Samt inte vill chansa de sista milen.

Tänk positivt! Flera stopp innebär mer tid för posering :tummenupp :yoparty :)

Min drar 0.3 orginal. men nu med sportljuddämpare och större munstycken drar den 0.40-0.45 eller nåt, men då gasar jag fullt nästan hela tiden, mycket varvande med 125a :gnissla :tummenupp
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Men allvarligt Swedie...

Jag räknar med en kost runt 60-70 SEK / mil. En lite äldre hoj kanske kommer ner mot 40 SEK.. Spelar några kronor sås nån roll då?

jag är helt med dig på bilfronten, men där pumpar man ju helt andra mil. Och inte sitter du och trycker 4 000 mil transporthojåka?

Mmm.
Köp en äldre CB750 i hyfsat skick för en ca 15000.
Försäkring runt 1500 Hel/hel. (det betalar i alla fall min kollega för sin 82a)
Drar ca 0.5 - 0.6 liter milen.
inga 40kr milen där inte. :tummenupp


Sälj hojen igen för 15000kr året efter, eller kör vidare ett år till.
Billiga mil, och man slipper väll trängselskatten med hoj också. :)
 

madman

Mekaniker
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Suzuki GSX-R 1100 -94
tusan vad kör ni för ekonomiska hojar, antar det är skillnaden på en -86:a och hojar tillverkade efter 2000 :)
ligger ganska högt med min hoj, ligger väl runt 0.9 lite hur jag en kör tycker jag
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top