Vad drar din MC?

Vad drar din MC?

• Antal röstningar
    0

Dominator-Rocks

Guest
Varför denna fixering vid soppaförbrukningen ?:va Som väldigt många människor håller på och tjatar om dagligen, hur mycket drar din kärra då hur mycket drar mc´n blah blah blah

Man åker tills man får vrida på reserven då åker man till närmsta mack och tankar!

Jag har aldrig brytt mig om och kolla vad mina bilar dragit och skulle aldrig komma på tanken att kolla upp Mc´n!

Ju mer man gasar ju mer bensin drar den! Matte som tom jag förstår mig på!

Ju roligare ju dyrare!

Får man ont i snåltarmen varje gång man vrider på rullen så kan man lika väll vara utan....

Mina 10,50:- eller vad bensinen kostar/l för tillfället :va betalar alltid med kort ingen aning faktiskt :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Eller en stånka med 9 liters tank. Då är förbrukningen väldigt relevant. Har ju hänt mer än en gång att jag fått bensinstopp med XR moppen... :lol

Inte för att jag beklagar mig över priset, men jag är intresserad av hur mkt den drar. 9 liter full tank, brukar ge att jag måste tanka vid ca 9-10 mil på trippen. 12 mil har jag aldrig nått på en körning med polare...

Det går köra den snålare, men inte om man försöker hänga på sporthojar...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Skitkul verkligen skitkul!

Mobbning är ett stjäl för banning!:mad:

Dessutom verkar du ägna dig åt att glida på röven brevid din åttitalsdrömmoppe, som i sin tur glider brevid, torde sänka förbrukningen ytterligare, speciellt i nedförsbackar och ihållande halka:lol :crash

( ps, jag misstänkar starkt att du menar "skäl" )

:tungan

Dominator-Rocks

Guest
Dessutom verkar du ägna dig åt att glida på röven brevid din åttitalsdrömmoppe, som i sin tur glider brevid, torde sänka förbrukningen ytterligare, speciellt i nedförsbackar och ihållande halka:lol :crash

( ps, jag misstänkar starkt att du menar "skäl" )

:tungan

Arrghh :mad:

Nån som känner till någon bra exorcist eller vare nu heter :va Jag tror att jag har fått demoner både i min kropp och hem!:mad:

Finns det demoner som håller på och förstör saker?

Edit: Törs inte spamma mer i den här tråden nu :gnissla jag har lovat att bättra mitt uppförande här på SH :näsblod

Last edited:

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Arrghh :mad:

Nån som känner till någon bra exorcist eller vare nu heter :va Jag tror att jag har fått demoner både i min kropp och hem!:mad:

Finns det demoner som håller på och förstör saker?

Japp, poltergiester är de odöda som anses fysiskt sabba omkring lite sådär. Det är faktiskt sant, eller ja...eller äh du förstår vad jag menar.

För att inte helt sabba tråden kan jag slänga in att min 125cc fyrtaktsscooter drar nästan ingenting alls. Jag tankar 3 ggr om året. Max.

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
För att inte helt sabba tråden kan jag slänga in att min 125cc fyrtaktsscooter drar nästan ingenting alls. Jag tankar 3 ggr om året. Max.

Har väl lite att göra med körsträckan också? ;)

Min hoj dar 0,7-0,8 ungefär, oberoende körning. Samma bränsleekonomi som på Opeln alltså... Låg på 1,0-1,3 innan jag bytte slitna nålar och lite sånt i förgasarna.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Vem bryr sig vad en sporthoj drar, ska ni börja köra ekonomiskt och inte varva mer än 3500rpm?

Lägg även till jag har ingen aning, för tror knappast mer än 50% vet de andra uppskattar efter eget tycke.

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Vilken oändlig tråd av fjollig miljö- och ekonomifixering! Bensinen har ännu inte nått upp till sitt sanna värde!!! ;)

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Jag vet inte och jag bryr mig ärligt talat inte. Jag tankar när lampan lyser och så är det bra med det. Ibland kommer jag längre än förra gången jag tankade, inget jag direkt reflekterar över.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år