Om vi jämför med nå't liknande från samma era, säg en Honda SP1, så ligger också de kring 60k på blocket. En Mille R och en Honda SP1 håller helt enkelt värdet uppe mer, eftersom de tillverkades i mindre serier, för en smalare målgrupp som tittar mer på komponenter och känsla, än effekt och siffror. Se'n kanske inte säljarna får sålt sina hojar för dessa priser, men då kanske de säljer dem billigare efter förhandling eller helt enkelt behåller dem.
Det är svårt att spekulera kring detta, då vi förmodligen aldrig får reda på vad hojarna såldes för om de såldes.
Jag kan tillägga att jag köpte min K100RS 91a för 15000 hos en handlare som bara ville bli av med den. Jag köpte den för att jag ville ha en vettig hoj med lite motor och komfort, som samtidigt är väldigt billig i drift. Se'n är jag svag för BMWs äldre bilar, har fyra stycken just nu, och tänkte kolla hur det är med hojarna.
Att hojen se'n har en 1000 kubiks radfyra med fyra ventiler per cylinder och motronicstyrning för både tändning och soppa, samt ABS-bromsar som faktiskt biter rätt bra, tycker jag är lite udda och roligt!