Vad fan hände med höstpriset?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En fråga till: vad är en komplett Öhlins gaffel från 2001 värd på blocket idag ?

Det vet jag inte, det avgör ju marknaden, man jag skulle nog vara med upptill 15000:- om det är en R&T med rätt längd för min hoj

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Nä men då är det bara gratulera alla som har en mille R från -01 med 2600 mil på mätaren... Hojen är värd 60K För det har SH kollektivet bestämt..

Och ni som åker Suzuki Gsxr 1000 K7 Har fått det svart på vitt att det är en skithoj i jämförelse med en Mille från 2001..

Det är inget kollektiv som har bestämt varken det ena eller andra av det du beskriver.

Däremot tycker de flesta (liksom jag) att det bara är att lägga ner hatet mot blocketpriserna. Det är som det är och det finns inget du kan göra åt det.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jag fick 63k för min Superduke 07, men det är väl en häck jämfört med nå't så ultramodernt som en japs-inlajn-fååår.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Jag fick 63k för min Superduke 07, men det är väl en häck jämfört med nå't så ultramodernt som en japs-inline-fååår.

Inte ens en modern superduke står sig mot en mille -01 :D

Hade ju inte ens tvekat på att köpa ktm om det stod mellan dom 2

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Nä men då är det bara gratulera alla som har en mille R från -01 med 2600 mil på mätaren... Hojen är värd 60K För det har SH kollektivet bestämt..

Och ni som åker Suzuki Gsxr 1000 K7 Har fått det svart på vitt att det är en skithoj i jämförelse med en Mille från 2001..

Hoppas nu ingen av er som hållit på och spammat ner tråden med en assa dynga någonsin försöker pruta el liknande på någon hoj ni vill köpa.. Betala gärna mer än vad som står i annonsen :tummenupp

Sitter och kollar efter hoj så dyker en gammal mille upp för 60 lappar.. Jag menar vafan, det går ju att få en k7a för 65 som är fan så mycket mer hoj... Vad tror folk om sitt gamla skit egentligen

Det var ju DU som ställe frågan till SH-kollektivet - inte tvärtom.
Låt nu säljare och köpare avgöra vad som är rätt pris...

DÖ trådj___l,
DÖ!

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
:D

Sitter och kollar efter hoj så dyker en gammal mille upp för 60 lappar.. Jag menar vafan, det går ju att få en k7a för 65 som är fan så mycket mer hoj... Vad tror folk om sitt gamla skit egentligen

Det var ju DU som ställe frågan till SH-kollektivet - inte tvärtom.
Låt nu säljare och köpare avgöra vad som är rätt pris...

DÖ trådj___l,
DÖ!

Frågan är nu ... Vilket är värst??

Blocketpriser?

SH Priser?

SH priserna kan ju efter en dag trissas upp rejält. Jag skulle förädla min mille (om jag hadde en) efter detta...5 sidor på 1 dygn på SH :D

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
DÖ trådj___l,
DÖ!
:D
die.jpg

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Om vi jämför med nå't liknande från samma era, säg en Honda SP1, så ligger också de kring 60k på blocket. En Mille R och en Honda SP1 håller helt enkelt värdet uppe mer, eftersom de tillverkades i mindre serier, för en smalare målgrupp som tittar mer på komponenter och känsla, än effekt och siffror. Se'n kanske inte säljarna får sålt sina hojar för dessa priser, men då kanske de säljer dem billigare efter förhandling eller helt enkelt behåller dem.

Det är svårt att spekulera kring detta, då vi förmodligen aldrig får reda på vad hojarna såldes för om de såldes.

Jag kan tillägga att jag köpte min K100RS 91a för 15000 hos en handlare som bara ville bli av med den. Jag köpte den för att jag ville ha en vettig hoj med lite motor och komfort, som samtidigt är väldigt billig i drift. Se'n är jag svag för BMWs äldre bilar, har fyra stycken just nu, och tänkte kolla hur det är med hojarna.
Att hojen se'n har en 1000 kubiks radfyra med fyra ventiler per cylinder och motronicstyrning för både tändning och soppa, samt ABS-bromsar som faktiskt biter rätt bra, tycker jag är lite udda och roligt!

Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Åsikter, känslor och marknadsekonomi rimmar ungefär lika bra som meskalin o dragspel.

Ibland lirar det ibland lirar det inte.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Varför bråka? Ring säljaren och fråga bara?

Köpte själv min hoj på hösten till ett pris som var lite för högt enl. sunt förnuft. Men det var en TL i precis det skicket jag ville ha och beslutade då att betala ett antal lappar för mycket för att få just det jag önskade. Finns säkert nån som kommer att betala ett överpris för att få just den där Millen.

Hur dyr man tycker en pryl är är ju väldigt individuellt. Det finns ju folk som samlar på t.ex. fågelägg och har betalat 10 tusentals kronor för ett sånt.. (Hur fan nu man är funtad då enl. min mening). Passar inte priset dig så släpp och gå vidare.

Förövrigt så har min TL själ.. Tycker jag iaf.:)

Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
flera själar!

Om alla japshojar är själlösa, varför hittar jag då inte en sån här på blocket för under 60 tusen? :D
Honda%20RC30%20%205.jpg

Just denna har flera själar, präglad i Superbike-vm. Präglad på Isle of Man. Kultförklarad! Varit instängda i låda, återuppstått som årsmodell 2011..... eller? En makalös maskin.

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Just denna har flera själar, präglad i Superbike-vm. Präglad på Isle of Man. Kultförklarad! Varit instängda i låda, återuppstått som årsmodell 2011..... eller? En makalös maskin.

var det inte något som var så speciellt med denna som ovala kolvar och 32ventiler eller är det nån annan honda jag tänker på?

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
BMW R1250GS -22
Om alla japshojar är själlösa, varför hittar jag då inte en sån här på blocket för under 60 tusen? :D
Honda%20RC30%20%205.jpg

För 10 år sedan var jag spekulant på en sådan RC30 som säljaren ville ha 25kkr för. Men jag tyckte den var själlös jämfört med riktiga hojar så jag avstod.....

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Om vi jämför med nå't liknande från samma era, säg en Honda SP1, så ligger också de kring 60k på blocket. En Mille R och en Honda SP1 håller helt enkelt värdet uppe mer, eftersom de tillverkades i mindre serier, för en smalare målgrupp som tittar mer på komponenter och känsla, än effekt och siffror. Se'n kanske inte säljarna får sålt sina hojar för dessa priser, men då kanske de säljer dem billigare efter förhandling eller helt enkelt behåller dem.

Det är svårt att spekulera kring detta, då vi förmodligen aldrig får reda på vad hojarna såldes för om de såldes.

Jag kan tillägga att jag köpte min K100RS 91a för 15000 hos en handlare som bara ville bli av med den. Jag köpte den för att jag ville ha en vettig hoj med lite motor och komfort, som samtidigt är väldigt billig i drift. Se'n är jag svag för BMWs äldre bilar, har fyra stycken just nu, och tänkte kolla hur det är med hojarna.
Att hojen se'n har en 1000 kubiks radfyra med fyra ventiler per cylinder och motronicstyrning för både tändning och soppa, samt ABS-bromsar som faktiskt biter rätt bra, tycker jag är lite udda och roligt!

Jorå det är lite udda med en K100RS med rad4:a :D

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Sen kan man ju tänka på att blocketpriserna är ju oftast satta till vad säljaren vill ha för sin hoj. Sen när hojen är såld så tas annonsen bort eller så står det SÅLD i annonsen.
Men vi vet ju inte vad hojen verkligen såldes för:tungan

Jag själv brukar sätta ut mina hojar billigast på blocket och sen säga ja till första bästa som prutar en tusing eller två. Funkar skitbra, jag får hojen såld snabbt o slipper böka i 3 månader för kanske någon tusenlapp extra.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept