Vad fan hände med höstpriset?

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Jorå det är lite udda med en K100RS med rad4:a :D

Den har en 1000 kubiks radfyra... Den ligger ner med toppen utstickandes på vänster sida och vevhuset utstickandes på höger sida. En R100RS däremot har den mer BMW-vanliga boxertwinnen.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Ujj, den här var riktigt prisvärd men enbart pga. sin 1-cyl BMW-själ, 4-valve o extra allt på köpet!! :banana http://www.sporthoj.com/annonser/?id=57977

Om vi tjafsar lite idag om den där hojen så kommer den ha ett SH värde på minst 200k när dagen är slut :D

För då har den själ, den har värsta dämparna, den är unik, den är modernare än en K7a, den är nästan allt, MEN... Inget slår en MIlle från 01 med trötta Öhlinare :D

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Om vi tjafsar lite idag om den där hojen så kommer den ha ett SH värde på minst 200k när dagen är slut :D

För då har den själ, den har värsta dämparna, den är unik, den är modernare än en K7a, den är nästan allt, MEN... Inget slår en MIlle från 01 med trötta Öhlinare :D

Vad är egentligen problemet med millen?
Vill du egentligen ha den men inte betala vad säljaren vill ha och han vill inte sänka priset?
Är det drömhojen för dig?

;) :) :D :tungan :7peta

Not sent from an iProduct...

Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Aj Aj Ajjjjjjjjjjjj.

För 10 år sedan var jag spekulant på en sådan RC30 som säljaren ville ha 25kkr för. Men jag tyckte den var själlös jämfört med riktiga hojar så jag avstod.....

Visst! Vi gör våra missar imellanåt. Ha det gott. Tony. RC30 ägare med själ...... brum brum!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Den har en 1000 kubiks radfyra... Den ligger ner med toppen utstickandes på vänster sida och vevhuset utstickandes på höger sida. En R100RS däremot har den mer BMW-vanliga boxertwinnen.

Oj, har stirrat mig blind och trott att vi snackar om en boxer4. Men där lärde jag mig något nytt.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Så inga boxer4:eek:r alls?? jag känner mig lite besviken :(

Du kanske blandat ihop den med en annan nazistkonstruktion, den luftkylda folkamotorn. Den är en boxerfyra.
beetle-hitler.jpg

Last edited:

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Trodde millen skulle ryka fort med tanke på vad ni anser den är värd..

Han kanske ska sänka den typ 30k

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jörgen har 100% rätt; svensken kan inte ta att, exempelvis en invandrare med bristande svenskkunskaper, lägger ett bud som ligger ganska lågt jämfört med utropspriset. Händer detta ska det slängas på lurar och skrivas mejl med hundra utropstecken.

Eftersom han inte kan ta ett bud kan han inte heller lägga ett bud. Det är skrattretande, minst sagt.

Det heter för övrigt lullull, inte lull lull. För helvete.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
1. "ey kompis, dy får tretti tusen"
Det handlar om en kulturkrock. I Europa förväntar vi oss ett lägre bud, men inte ett skambud. Vi förväntar oss ett lägre marknadsmässigt bud. Får man ett skambud här, så tar man det som en personlig förolämpning, och blir "krigslysten". Vad hade en viking sagt om en arab (t.ex.) hade sagt: "du får hälften av vad du begär för din skitbåt" ?
I mellanöstern bjuder man hälften av utropspriset, det blir lite verbala utropstecken, man motiverar varför ens produkt är värd så mycket, och man tar en papperslapp och skriver sitt nya pris. och så fortsätter ping-pong-en tills båda parterna är nöjda, eller tills den ena vänder på klacken.

2. Jag köper hellre en mc som har gått MER än motsvarande på blocket, OM serviceboken är i ordning. Är den det, så betyder det att ägaren har varit någorlunda petig. Kan ägaren visa extra kvitton på olja, slitdelar, bilder, ja, dokumentation på utförda arbeten, då anser jag att det är mer värt än några mil mindre. Detta då när det gäller japanska cyklar. De italienska åldras inte med värdighet. De får mer och mer "själ" och "karaktär" ju äldre de är, och ju fler mil på nacken. KTM skulle jag bara köpa nytt eller med garanti efter vad jag hört.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept