Vad fan hände med höstpriset?

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Prutning ska ske på plats. Allt annat är en ren förolämpning, "kulturdifferenser" eller ej..
Å andra sidan, "priset" är aldrig mer än vad nån annan är beredd att betala. Det tål att upprepas.

Prutar alltid på tele/mail innan om jag inte tycker varan är värd priset för mej.
Varför skulle man slösa bort både sin egen tid och säljarens på en vara som jag ej kommer köpa till det priset, menar prutning på plats kan betyda en sänkning från 30000k till 29995^^

gramseboy

med många meriter...
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Yamaha R1-00 MC Xpress Turbo:-)Kawazaki zx12r -00 , Honda CBR 900 rr fireblade -96 & GSXR 1100r -92(GRÅblå) aktiva. Haft :Suzuki RG 125 -93(NY),CB 750f -82, VFR 750 -89, GSXR -92( rödsvart), TL 1000s -97 (NY), GSXR 1100 -93
hahaha,,,,, turister.

Jag tycker inte det är speciellt dyrt med motorcyklar idag. Om man tittar vad men får för tex 65 lappar. En modern gsxr 1000 med en massa lull lull .. Och för 5 tusen mindra en 6 år äldre stenålders twin.. Här borde även du tycka att ngt är galet..

Det är väl bara att inte handla..?

Ursäkta mig... men är det höstlöven som satt igen de sista hjärncellerna..
Ni sitter och skriver i tråd på största mc forumet i sverige där " allas" annonser på blocket finns med att ni tycker det är dåligt att inte dessa privatpersoner ger er 5-10 -15 kronor cash utan att känna er... bara för att det är Höst! .. hahaha... Hahahaha. Hhahaha....
Besvara gärna med något lika IQ befriat så ska jag med nöje sänka er ännu lägre.

MVH/ Peder Hedeby:tummenupp

Stegra

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2011
Hoj
Gsx R750, DR 650
Förstår inte varför en del skriver prutat och klart, jag ringer aldrig på en sån annons, fattar inte varför folk skriver de. Om en hoj är prutad och klar så måste de missa en samtal från intresserade som kanske skulle köpt den till de priset som står, men man vill ha möjligheten

Sen en annan störande företeelse:
En gammal kollega skulle sälja sin bil, dock är han snål så han lägger ut den för 76 k vilket de finaste likvärdiga kan gå för, de kommer en kille och kollar på den, men bjuder 65 k då den måste servas med kamrems byte snarast.
Kollegan säger först nej men efter ett tag så går han med på att gå ner till 74 tusen, köparen höjer till 66 k, kollegan säger att nä lägre än 72 går han inte, köparen höjer till 67 k med tvekan men kollegan tackar nej.

4-5 veckor senare byter kollegan in bilen på en bilfirma för 53 000 eftersom ingen mer hört av sig och han beställt den andra bilen, fattar fortfarande inte hur man kan vara så dumsnål, men de är tydligen inte helt ovanligt.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Återigen, varför lägga upp bollen på straffpunkten genom att sätta ut telefonnummer?

Jag förstår fortfarande inte vad ett lågt bud är att hetsa upp sig över. "Nej tack, det budet accepterar jag inte. Men du kan få köpa den för x kronor om du kommer och hämtar den idag".
Har man ett verkligt bra pris är jag inte intresserad av prutAhmed..
Sålde för många år sen en mkt snygg Golf (omlackad, rostreparerad men trasigt grenrör) ) för tusen spänn. Såld kl 06.30 på morgonen.
Därefter kom det ytterligare 51 samtal samma dag och nästa...
Sen dödtyst i en vecka,sen började "500 spenn-sista-bodet-kompis" att ringa..
Varför telefonnummer?
Jag kanske helt enkelt inte vill ha mailkompisar som jag måste förklara samma sak per mail 25ggr för...
Mail är en långsam envägskommunikation.
Sålde några flyttlådor, 8 mail innan avslut...Ett telesamtal hade klarat av allt på 2 röda..
Så tel nr = lägga bollen på straffpunkten? Inte alls.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Den gamla millen har nu fått en hyllning i gamla race hoj tråden

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=239879

Det konstigaste är att den inte är såld, med tanke på vad det är för en hoj, och att den är värd pengarna hundra gånger om....

Eller är det så att sh kollektivet kanske har fel??? Den kanske bara är värd 30 lappar ändå??

Last edited:

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
hostprisetstig.jpg

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Vad är detta för gnälltråd? :D

Jag antar att säljaren av Aprilian väntar på en kund som t ex jag själv. Någon som skiter blankt i papperseffekt och status vid korvmojen, någon som när han väl bestämt sig för en hoj inte alls är främmande att betala lite extra för en hoj som inte är en dussinhoj och har sjuk premie för att kidzen kör i bröt med den hela tiden.

Är en hoj välskött med papper och en ägare som inte enbart köpt hojen för hk-antalet och wheelieegenskaperna är det ju bara ett plus att den är lite äldre, försäkringen är ju mycket lägre.

Sen är det ett faktum att vissa märken har högre andrahandsvärde, t ex HD och Ducati. Varför det är så eller om det är rätt vet jag inte, men man får tillbaka mer pengar när man säljer den vidare i vilket fall.
Här kan ni spräcka lite fler pannvener:

http://www.blocket.se/stockholm/Ducati_900_SS_36327647.htm?ca=13&w=3

http://www.blocket.se/halland/Ducati_900_SSie_36280540.htm?ca=13&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/HD_Sportster_XL1200C_36506709.htm?ca=13&w=3

etc.. etc...

Vissa hojar har ett högre andrahandsvärde. Bara att tugga i sig eller köpa zuckan som det pratades så varmt om.

Så, avhandlat och klart. Move along!

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Stackars Dig:krama Så ledsen, bitter och förtvivlad över att varken säljarna på Blocket eller Dina internetkompisar på SH förstår hur rätt Du har och hur mycket Du vet om vad prylar borde kosta.

Men var nu inte ledsen och trumpen, trösta Dig med att Du faktiskt inte behöver köpa någon av dummingarnas skithojar utan kan vänta till dess att just Din maskin, som passar just Din plånbok, dyker upp på marknaden. Världen kommer nog att fortsätta snurra och solen att gå upp om än Du väljer att avstå från Mille och/eller K7.

Lycka till i jakten på Din drömhoj:)

Den gamla millen har nu fått en hyllning i gamla race hoj tråden...

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Fasiken í byxan vilken elak säljare jag var idag: sålde en Suzuki
GSX-R1000K6 idag för 68000kr och det utan att pruta en spänn
vilket torde vara ett sjukt överpris enligt alla förståsigpåare här
på det eminenta SH's forumet!! :D:D:D

Du sa väl att den var med i en av spökryttarfilmerna och så var saken biff! :D

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
När ja skulle sälja RF900Ren så satte ja ut den för 23k, fick inte ett samtal. Då la ja den ändå 2k under andra på tex blocket. Sänkte den till 19k å då gick mail/tele varm, men med bud som 11k (ja, eller hur!!!) å 15k.. Tills en kille som haft en RF innan ringde, han körde 17 mil, å pruta inte en krona.. Tycker de gått troll å de här med blocket, nästan alla som ringer tror man säljer för att man e pank å tar vilket skitbud som helst.

Ja pruta på telefon när ja köpte TLRen. Men de va 15 mil dit, ja hade inte mer pengar än de budet ja la å ringde å va ärlig mot säljaren, å han gick med på de. De va inte för att pruta, utan för att ja just ville ha en TL å inte hade mer cash. Chansa å vann.. Men då handla de om 2k... Inte 8k på ett pris på 19k..

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
Fasiken í byxan vilken elak säljare jag var idag: sålde en Suzuki
GSX-R1000K6 idag för 68000kr och det utan att pruta en spänn
vilket torde vara ett sjukt överpris enligt alla förståsigpåare här
på det eminenta SH's forumet!! :D:D:D

Du bara fortsätter att imponera på mig.. Du är min förebild i allt nu.. :)

Du kanske skulle sälja millen åt grabben, då skulle ni kunna höja den till 90k om du satte på ngt coolt GR märke på den

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Och ärligt talat så är Mille R:en en många gånger roligare hoj (både att köra och att se på) än den 900SSie:n för samma pris.

Beror på tycke och smak. Jag tillhör ju den skaran som tycker SSie:n är en av de vackraste hojarna någonsin. Samt att jag är förtjust i ducatis luftkylda spisar.
Men visst, tekniskt sett är Millen en mycket bättre hoj. Jag gillar dock inte Aprilias "strajpning", tycker ofta dom ser ut som klotterplank.

Nog om det, smaksak.

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Hoj
Beror på tycke och smak. Jag tillhör ju den skaran som tycker SSie:n är en av de vackraste hojarna någonsin. Samt att jag är förtjust i ducatis luftkylda spisar.
Men visst, tekniskt sett är Millen en mycket bättre hoj. Jag gillar dock inte Aprilias "strajpning", tycker ofta dom ser ut som klotterplank.

Nog om det, smaksak.

Det kanske är pga klotterplanket dom är värda så mkt:va

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Tycker Stig har en "point", MEN det är upp till säljaren och köparen vad som är "rätt" pris.

Har precis köpt hoj och tycker jag gjorde en bra affär.

Men innan den blev av mailade/snackade jag med flera som enligt mig övervärderar sina tillbehör.
- Det sitter ett helsystem på som kostade 20000kr...
Jo, men det är ju inte nytt längre.
- Slirkopplingen kostar 7000kr...
Jo, när det var ny.

Skulle man köpa en hoj i lösa delar blir den väldigt dyr. Lyckligtvis är de monterade och färdiga när man köper dem.

Mookachacka

Medlem
Gick med
20 Jan 2011
Hoj
RC51
Varför telefonnummer?
Jag kanske helt enkelt inte vill ha mailkompisar som jag måste förklara samma sak per mail 25ggr för...
Mail är en långsam envägskommunikation.
Sålde några flyttlådor, 8 mail innan avslut...Ett telesamtal hade klarat av allt på 2 röda..
Så tel nr = lägga bollen på straffpunkten? Inte alls.

Jag håller med, och jag håller inte med. Skulle jag bara sålt ett par flyttlådor eller en rostig bil så skulle jag kanske acceptera tele-kontakt. I övrigt föredrar jag mail, då slipper man ha en massa folk ringandes, sen kanske det beror på att jag tillhör en generation som använder epost på daglig basis.

Ska jag sälja en hoj på blocket skriver jag helst så utförligt som möjligt om vad som är gjort på den + ev. defekter. Hastar man ihop en annons får man bara massa folk som ringer och frågar skit de kunde utläst i annonsen. Hatar folk som skriver så här t.ex:

"Bes till 2013, går bra" - Orkar man inte ens skriva ut hur långt den har gått, eller inte skriver vad det är för modell och har en muggig bild orkar jag knappt titta på annonsen...enda som skulle få mig att ringa på skiten skulle vara om jag visste vad det var för hoj och att den var prissatt 50% mot marknadsvärdet.

"Yamaha 1983 750, fint skick, går bra i motor och låda. OBS EJ MAIL endast tele" - Kan man inte hantera e-post är man antingen 50+ eller bakåtsträvare, skriver man inte utförligare är det uppenbart att man vill ha en massa "snackare" och annat löst folk ringande till sig.

"Suzuki GS850G, 8900 mil, går fint, 27 000, PoK. Däcksparkare, testpiloter, brevkompisar och snackare undanbedes vänligen men bestämmt" - Jaha, du ska ha 100% mer än alla andra för dina gammla häck till hoj, kunde du inte besvärat dig med att kolla vad prisnivån ligger på blocket innan du sätter ut din egen annons? Att desutom skrämma bort 50% av potentiella köpare genom att skriva att man inte vill ha kontakt med frågvisa köpare är ju lite sådär.

Ska jag köpa något på blocket vill jag såklart veta så mycket som möjligt om produkten innan jag köper den, undantaget för detta skulle vara om man hittar något som är så pass billigt att det räcker med en snabb okulärbesiktning och pengar i handen utan prut. Men ska jag betala det genomsnittliga merknadspriset för t.e.x en motorcykel vill jag i.a.f. veta mer än att den går bra i motorn. Med tanke på att 80-90% av alla motorcyklister verkar vara usla på allt vad gällande mekanik och elektronik så litar jag inte en skvatt på gemene man, särskillt när han inte vet varken hur många ventiler den har per cylinder, eller att man faktiskt bör smörja gas- och kopplingsvajer emellanåt. Kan man inte utföra grundläggande MC-service har man ingen trovärdighet vad gällande att utala sig om cykelns mekaniska skick.

Aja, nu ska inte detta tas som en massa gnäll, det är ju tack vara alla dåliga säljare med sina sunkiga annonstexter och prissättningar jag har kunnat köpa så billiga hojar på sistånde. Så jag ser ogärna en förändring i detta "blocket beteendet", vore ju tråkigt om man ska behöva betala vad det borde kosta :( :banana

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
-sista idioten är inte född än,

brukar min far säga och jag håller med..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept