RWN
Sporthojsnörd
Eh..?
Lamborghini (som är en del av VW-koncernen) köpte Ducati 2012, så nej det gör dom icke.
Eller du menade att Honda är bättre än Ducati?
Nej, jag skämtade bara
Eh..?
Lamborghini (som är en del av VW-koncernen) köpte Ducati 2012, så nej det gör dom icke.
Eller du menade att Honda är bättre än Ducati?
Jag tror inte att någon här skriver att Honda är ett värdelöst företag. Bara att de inte gör hojar som får det att vattnas i munnen för oss i västvärlden i dagsläget och särskilt då för oss som surfar på sporthoj.com och gillar sporthojar eller iallafall sportigare hojar. Det är helt oväsentligt för mig personligen vad och hur mycket ett företag säljer i Asien, förutom som en form av garanti att det är ett seriöst företag men många nöjda ägare.
PS. Jag har själv ägt en VTR, CBR600RR -07 och en Fireblade -08. Hade jag köpt en helt ny hoj idag så hade det inte blivit en Honda. Utan nya R1.
Som exempel så såg jag ett test i Motorrad i somras, trots att cb1000r har en gammal design och kraftmässigt underlägsen konkurrenterna så placerades den bättre än z1000. Med sporthoj logik så borde z1000 varit betydligt bättre eftersom den har ju ungefär 25 hästar mer...
Väntar fortfarande på att de gör en helt ny CB1000R......
Jag tror inte att någon här skriver att Honda är ett värdelöst företag. Bara att de inte gör hojar som får det att vattnas i munnen för oss i västvärlden i dagsläget och särskilt då för oss som surfar på sporthoj.com och gillar sporthojar eller iallafall sportigare hojar. Det är helt oväsentligt för mig personligen vad och hur mycket ett företag säljer i Asien, förutom som en form av garanti att det är ett seriöst företag men många nöjda ägare.
PS. Jag har själv ägt en VTR, CBR600RR -07 och en Fireblade -08. Hade jag köpt en helt ny hoj idag så hade det inte blivit en Honda. Utan nya R1.
Men både CB1000 och Z1000 är ju gunghästar och inte sporthojar...
Jag svarade på den som citerade mitt inlägg, var bara ett tydliggörande...
Så du är talesman för alla hojåkare i västvärlden och även sporthoj, intressant.
Men jag tror faktiskt att det är många som inte håller med dig, det finns faktiskt fler kriterier än bara motorstyrka, i min värld är det helheten som är det som är mest relevant, inte nån enskild specifikation.
Jag tog ju ett exempel i mitt förra inlägg som jag skrev för några veckor sen..
Det handlade om ett mctest i motorrad som jag läste i somras, då kom CB1000R före Z1000 trots att den sistnämnda borde enligt gällande "sporthoj logik" vunnit ganska så enkelt eftersom den har 25 hästar mer.
Det som även talade emot Hondan är ju att den börjar bli rätt så föråldrad med tanke att det inte har hänt nått sen den kom 2008, medans Kawan fick en rejäl uppdatering 2011, trots det räckte inte Kawan ända fram...
- - - Updated - - -
Vad har det för relevans när vi diskuterar Honda generellt?
Jag har kört både CB1000R och Z1000, och jag tycker nog faktiskt att Z1000 är en roligare hoj. Men Z1000 största svaghet är den underdimensionerade fjädringen som ger upp när man börjar pressa lite. Z800 är trevligare än Z1000 dessutom, och den har ju inte alls lika mycket hästar.
Utväxlingen gör ju rätt mycket för hur hästarna upplevs, tillsammans med motorkaraktären.
Själv är jag faktiskt ganska nöjd nånstans runt 140 hästar, känner inget behov av mer, och när jag provkört hojar med mer så väcker det inte något direkt begär heller, det går fortare och det är lättare att lyfta framhjulet men...
Jag vill ha mer bus. Snabbsvängt, stadigt chassi med en lite lagom arg motor.
Nu ska jag bara hitta en sån hoj med.
Jag svarade på den som citerade mitt inlägg, var bara ett tydliggörande...
Så du är talesman för alla hojåkare i västvärlden och även sporthoj, intressant.
Men jag tror faktiskt att det är många som inte håller med dig, det finns faktiskt fler kriterier än bara motorstyrka, i min värld är det helheten som är det som är mest relevant, inte nån enskild specifikation.
Jag tog ju ett exempel i mitt förra inlägg som jag skrev för några veckor sen..
Det handlade om ett mctest i motorrad som jag läste i somras, då kom CB1000R före Z1000 trots att den sistnämnda borde enligt gällande "sporthoj logik" vunnit ganska så enkelt eftersom den har 25 hästar mer.
Det som även talade emot Hondan är ju att den börjar bli rätt så föråldrad med tanke att det inte har hänt nått sen den kom 2008, medans Kawan fick en rejäl uppdatering 2011, trots det räckte inte Kawan ända fram...
- - - Updated - - -
Valfri 600 R-hoj kanske?
Hondas stora nisch globalt sett är väl att leverera fungerande transportsystem till asiatisk medelklass, dvs mindre motorcyklar och scootrar för att pendla med. Att vi här i Sverige fokuserar på andra fordon är väl inte märkligt men vi skall vara medvetna om att de stora japanernas marknader är Asien, Asien och USA. Europa är en stark ekonomi men en liten MC-marknad IOM att MC här är en ren leksak/nöjesfordon om man undantar scootrar i Paris, Rom etc m
Jag svarade på den som citerade mitt inlägg, var bara ett tydliggörande...
Så du är talesman för alla hojåkare i västvärlden och även sporthoj, intressant.
Men jag tror faktiskt att det är många som inte håller med dig, det finns faktiskt fler kriterier än bara motorstyrka, i min värld är det helheten som är det som är mest relevant, inte nån enskild specifikation.
Jag tog ju ett exempel i mitt förra inlägg som jag skrev för några veckor sen..
Det handlade om ett mctest i motorrad som jag läste i somras, då kom CB1000R före Z1000 trots att den sistnämnda borde enligt gällande "sporthoj logik" vunnit ganska så enkelt eftersom den har 25 hästar mer.
Det som även talade emot Hondan är ju att den börjar bli rätt så föråldrad med tanke att det inte har hänt nått sen den kom 2008, medans Kawan fick en rejäl uppdatering 2011, trots det räckte inte Kawan ända fram...
- - - Updated - - -
Vad har det för relevans när vi diskuterar Honda generellt?
"Det känns bara som det stämmer på motogp då cbr1000rr inte varit konkurrenskraftig på åratal."
Kanske för att vi som kör MC till stor utsträckning är gubbar.Men för att återgå till ämnet: Honda har definitivt tagit över rollen från BMW när det gäller gubbiga hojar!
Mr Z skriver
Kanske för att vi som kör MC till stor utsträckning är gubbar.
Är du tveksam, fråga din dotter eller din son vid vilken ålder man är "gubbe" !
Och har du inga egna barn kan du ju ställa frågan till nån av dina vänners barn !
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |