Vad fan har hänt med Honda?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tittar man på wsbk är det väl ett tag sedan Honda var bäst? Det är väl bara Suzuki som är mer efter egentligen.
I MotoGP visar de ju med all önskvärd tydlighet att de kan bygga en raceprototyp iaf.

WSBK är ju bara satsning, Yamaha vann ju på "skrotet" med Spies så att Honda eller Yamaha Inte vinner hänger nog mest på viljan från fabriken.

Tänkte mer som gat/sst-hoj, visst har både bmw och kawa varit före där de sista åren men tror det mest hängt på förarmaterialet, finns det något snabbare så kör vi det......

Hondan Är en jäkligt kompetent hoj "out of the box" men nu har nya R1 tagit över, men den är ju fortfarande inte dålig om man vill Både svänga och köra rakt fram. :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
WSBK är ju bara satsning, Yamaha vann ju på "skrotet" med Spies så att Honda eller Yamaha Inte vinner hänger nog mest på viljan från fabriken.

Tänkte mer som gat/sst-hoj, visst har både bmw och kawa varit före där de sista åren men tror det mest hängt på förarmaterialet, finns det något snabbare så kör vi det......

Hondan Är en jäkligt kompetent hoj "out of the box" men nu har nya R1 tagit över, men den är ju fortfarande inte dålig om man vill Både svänga och köra rakt fram. :)

Nej, den är ju inte dålig, jag gör inga anspråk på att hojen skulle vara en begräsning för de som kör den. :hihi
I SST1000 är det ju ännu längre sedan Honda knep titeln väl?
Men visst hänger det på satsningen från teamet och backningen från tillverkaren till stor del.

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
:yoparty dom har bara stavat fel skulle nog heta vulgus istället........fy fan den fulaste hoj jag sett tror jag

Longkalsong

Medlem
Gick med
14 May 2005
Hoj
Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Denna tråd fick mig att göra nått jag ångrar, jag googlade på den för mig okända vultus. De bilder som uppenbarade sig kan nog ge mig men för livet....

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
De la hela budgeten på RC213V-S, resten fick praktikanterna göra. :fakta

Raderad medlem 61114

Guest
Hahaha! Jag blev också tvungen att googla och detta kom upp :D

maxresdefault.jpg

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Den måttfulla vägen slog Honda in på för snart 30 år sedan med VFR 750 F. Sedan dess har alla landsvägshojar med undantag för CBR 1100 XX tagit just den måttfulla positionen i varje segment. Inte ens CBR 900 RR fick vara riktigt elak, utan fick en långslagig motor och stryk av Suzukis 750 (!). Suzuki har under samma period lanserat flera hetsiga modeller (GSX-R 750, TL 1000 S, GSX-R 600, GSX-R 1000) och Yamaha lanserade den minst måttfulla hojen någonsin 1998. De få Honda-modeller som är extrema (NSR 250, CBR 250/400 RR), RC30/45, RC213V-S) tillverkas i ett fåtal exemplar eller för vissa asiatiska marknader. Riktigt tråkigt.

Last edited:

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Den där var jag inte riktigt med på, vad menar du med att konkurrenterna först nu är ikapp?

Det kompletta paketet cbr-08 var, chassi och effekt i harmoni, användbar effekt.

BMW och kawwa saknade chassi och yamman saknade effekt och sukan verkar jag inte ens komma ihåg....

Att de allra flesta sedan byter det mesta i racing visar bara på vad bra det kan bli men -08 var en riktigt kompetent hoj ur lådan när den kom, nya R1an verkar vara liknande nu.
Tror nästa generation cbr kommer vara lika slätstruken som Honda brukar vara men när all ny-hets och hån lagt sig kommer det visa sig att paketet är jävligt kompetent och välbyggt.

Tråkigt men väl fungerande........

Tror jag

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
De la hela budgeten på RC213V-S, resten fick praktikanterna göra. :fakta

Möjligt. Men hur motiverar Honda priset på den? Motorn? Var sitter strypningen? Och hur ser den ut sen? Vem satte sig på gjutformen till framljuset? Speglar som sitter som en Triumph Thruxton?
Tog Honda bort en nolla från priset skulle jag inte vara intresserad ändå!

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Möjligt. Men hur motiverar Honda priset på den? Motorn? Var sitter strypningen? Och hur ser den ut sen? Vem satte sig på gjutformen till framljuset? Speglar som sitter som en Triumph Thruxton?
Tog Honda bort en nolla från priset skulle jag inte vara intresserad ändå!

Den strypta är USA-modellen som jag fattat det, avgaskrav tror jag det var, fullverren lämnar så man blir glad tror jag. :)

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Tycker det var många år sedan Honda fick ur sig något som väckte iaf lite habegär. Verkar vara intern tävling på företaget att släppa den tristaste hojen med mest/flest slätstrukna gråsosse-gener... :)
Den kanske bara vill sälja moppar i asien eller något?

Dock framhåller jag Suzuki som årets vinnare i kräk-design, en titel som de hållit hårt i de senaste åren IMHO. Bulliga/svulstiga degklumpar tycker jag det mesta ser ut som därifrån.

Kawa och framförallt Yamaha har dock mer lyckade designer till och från. Ännu viktigare har de lite modeller som verkar ROLIGA till skillnad från de övriga japanerna.

Håller europeiska märken otroligt mycket över japanska, och även om BMW ser ut som något sprängt jättemeccano träffar dom väldigt rätt på marknaden oftast. Trajja och KTM är väldigt trevliga märken som jag sneglar lite i smyg på rätt ofta. Sen finns det ju det italienska märket som jag "smågillar" lite också... :D

MR Z

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
"Dock framhåller jag Suzuki som årets vinnare i kräk-design"
Du menar förstås Hayabusan...Jo den Skogaholmslimpan vänjer man sig aldrig med! Men samtliga GSX-R och GSX-S1000 är riktigt schyssta!

Lillencb

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2015
Hoj
Honda CB 1000R
Ja visst håller jag med er alla till viss del men jag är jävligt nöjd med min nuvarande Honda som jag för tillfället har 135 hk i, visst skulle jag kunna tänka mig att hänga på ännu mer skit på den och det blir nog så. Jag tycker att den är jävligt snygg, lätt hanterlig, ja en riktig bus hoj men smaken är som baken :)20151219_134337.jpg

MR Z

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Den Hondan ser faktiskt bra ut! Motorn är en juvel, som ju har sitt ursprung i Fireblade -06 om jag inte minns fel. För övrigt den snyggaste Firebladen hittills.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Denna tråd fick mig att göra nått jag ångrar, jag googlade på den för mig okända vultus. De bilder som uppenbarade sig kan nog ge mig men för livet....

Honda hade med sig Vultusen på MC-mässan 2015, polaren som inte hade hojkortet såg den och han skrek till i smärre chock när han såg den.
Har sett bilder på den tidigare när den var koncept, och den är sannerligen något speciellt. Misstänker att den är starkt influerad av Anime/Manga och motorcyklarna som kan ses i dem. Man får väl erkänna att med Vultusen så har Honda vågat sig på en annorlunda design iaf.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
i landet over there kanske missfostret som visas nått hack längre upp är vad som faller dom i smaken (allt mer eller mindre obskyrt som "liknar" hd funkar kanske där..:va), men vi vanliga dödliga i lilla sveddalla säjer klart NEJ till detta.
har sett den live i hbg- och minnet av den skapade problem ett tag (och nu är den på bild och ångesten återvänder.....HUGA!!!)

//jj

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Vad gäller Vultus så heter föregångaren DN-01. Så det är inte hondas första missfoster. De verkade ta det misslyckandet som att den inte var säregen nog. :hihi

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
Skeppshult. En blå.
Den där Vultussen var ju ingen höjdare imho. Tycker designen känns igen från jubileumsversionen av Guldvingen som kom i år, om jag minns rätt i tid.
Ingen vacker syn den heller. Ser bara konstig ut, tycker jag.
090414-2015-honda-gold-wing-f6b.jpg

Tur jag är nöjd med min VFR800 iaf. :)

MR Z

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Måste tacka alla för en trevlig tråd! Såna här trådar brukar jag själv gilla, och faktiskt sakna sen den goda tiden för ett par år sedan! En annan aktiv tråd handlade just om detta, hur mår Sporthoj egentligen? Efter att med intresse följt åsikterna här finns det definitivt hopp!

Jag tror nog alla här tycker att Vultusén är så ful att även en oinsatt gråter och spyr omvartannat! Men om vi vänder på ursprungsfrågan: finns det nån Honda-modell 2016 som du skulle tänka dig att köpa?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati