apropå asiatiska hojar så tror jag tåget har gått och europeiska tillverkare klivit förbi, BMW, Ducati, KTM, Triumph mfl har ju ett bra mycket intressantare utbud.
Ducce är såklart bäst, frågor på det?
Ironiskt nog så är de multistrada 1200 som ger mig mest ha begär av ducatisarna..Ducati gör helt klart en hel del läckra modeller! Har själv ägt en 1098, förföriskt vacker!
Men de har också en hel del dragskåp i garderoben: Multistradan är en skam för märket! För att inte tala om den luftkylda spisen i vilken den främre cylindern ser ut som den på en gammal Yamaha FS1 moped, eller den nyare varianten på en Crecent Flakmoppe! Diavel är det Vultus-varning på!
Jag tror denna hoj designades under en period när tjänsten som Hondas chefsdesigner var vakant och det gick ut ett massutskick på bolaget där de anställda desperat uppmanades att komma på bra idéer, ja till och med ta med sig sina barns teckningar till jobbet.
Efter en del missförstånd av kravspecen och brist på designkompetens blev det kanske inte riktigt som Honda tänkt sig.
Vad de egentligen försökte få till var nog snarare något sånt här:
Nja, hade de åtminstone försökt kopiera hade det nog sett mindre jävligt ut. Känns mer som att beställningen kom från marknadsavdelningen som såg en potential att skapa en modern, vulgär och futuristisk nytolkning av glidarkonceptet, men där Ducati i alla fall lyckats göra detta med finess, är Honda bara vulgär. Lite som BMW X6 vs Nissan Juke.Jag tror att nån på en firmafest sett vem som vänslades med vem, och på så sätt fick en hållhake på hela ledningen.
Ang Diaveln: vad i detaljerna i designen försökte de kopiera? Lastbilskylaren? Bakskärmen? Sadeln från nån omklädd Ferguson-sits?
Måste tacka alla för en trevlig tråd! Såna här trådar brukar jag själv gilla, och faktiskt sakna sen den goda tiden för ett par år sedan! En annan aktiv tråd handlade just om detta, hur mår Sporthoj egentligen? Efter att med intresse följt åsikterna här finns det definitivt hopp!
Jag tror nog alla här tycker att Vultusén är så ful att även en oinsatt gråter och spyr omvartannat! Men om vi vänder på ursprungsfrågan: finns det nån Honda-modell 2016 som du skulle tänka dig att köpa?
Jag tror denna hoj designades under en period när tjänsten som Hondas chefsdesigner var vakant och det gick ut ett massutskick på bolaget där de anställda desperat uppmanades att komma på bra idéer, ja till och med ta med sig sina barns teckningar till jobbet.
Efter en del missförstånd av kravspecen och brist på designkompetens blev det kanske inte riktigt som Honda tänkt sig.
Vad de egentligen försökte få till var nog snarare något sånt här:
apropå asiatiska hojar så tror jag tåget har gått och europeiska tillverkare klivit förbi, BMW, Ducati, KTM, Triumph mfl har ju ett bra mycket intressantare utbud.
Ducce är såklart bäst, frågor på det?
Inte en enda fråga. Har man rätt blir man inte ifrågasatt.
Hondas produktionsracers har alltid hållit högsta klass. Helt fantastiska motorcyklar och nog är det konstigt att man verkar ta så lite intryck av HRC när CBR- och VFR-modellerna ritas.Är inte de flesta banrekord i Sverige satta med Hondor?
SP-1 såg ut att ha fått med sig ovanligt mycket från HRC när den kom i produktion. Så vitt jag kan erinra mig den enda landsvägsmodell som Honda lyckats konvertera till en VM-vinnare (om man bortser från Supersport-VM).Word! håller med! har haft många Hondor, Fireblade 900, 929, SP-1, VFR800, Africa Twin, Hornet 600, alla hade karaktär & ett tilltalande yttre, idag känns det som designen är åt helvete, & plasten dominerar, trist!
Denna tråd fick mig att göra nått jag ångrar, jag googlade på den för mig okända vultus. De bilder som uppenbarade sig kan nog ge mig men för livet....
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|