Hur hojen ser ut är sekundärt
Hur den upplevs däremot är prio1.
Honda har inte lyckats med något av det som tilltalar på väldigt länge. Vad har kommit de senaste tio åren? 2006-2016;
125: insteget till nya ägare CBR125.
600: CB600F Dödens tråkigare än storebror 1000. En bedrift.
Street"fighter" CB1000R
Det är inte fight att guppa runt iklädd sumo-dräkt. Dessutom är den raka motsatsen till bus-hoj. Kände mig gammal nog att få liktornar när jag provade den..
Hojar för något sämre vägbeläggning: (kalla dem för fan inte offroad-tourer)
Nej. Näe, sluta.
Sporthoj: 2008. Nya CBR1000Rr (förlåt om det är fel antal R..). Lite nytänkande i designen, men kom inte hela vägen utseendemässigt. Bra försök dock.
Däremot försökte de sig på att modernisera den genom att den drog olja som en Audi.
Alltså, tilltalar du inte ögat får du va bra på annat. Mjuk.
Custom/cruiser. Kan inte det segmentet bara självdö i tystnaden?
Cross; Parkerat sen 2002.
Lekfordon; Nä.
Vad jag kan se så har Honda inte varit vakna, utan snarare i dvala.
De missade fightertåget (det växte rätt bra under perioden)
De missade långfärdssegmentet när det tjoffa till.
Sporttourers har tappat sport.
Det är idag enbart gamla meriter.