Vad fick dig att le idag?

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Haha, jaa, nåt sånt. ;)
Nah, tänkte väl mest försöka bygga en sida lite i stil med Aktuell Motorsport, men riktad mot hojar. Och med lite mer communityfunktionalitet med recensioner och sånt också.

Ahaa, det låter som en bra sysselsättning! En sida som jag tror kommer att bli omtyckt. :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ahaa, det låter som en bra sysselsättning! En sida som jag tror kommer att bli omtyckt. :tummenupp

Hehe, well, lyckas jag få till det så kan det nog bli lite användbart iaf. Tänkte försöka få till en sida där man kan se kalender för race, bandagar och diverse andra evenemang, antingen utifrån vilken bana man tittar på, vilken tid och så vidare... Dessutom med då som sagt reviews av både events och banor. Och dessutom med resultat efter race och allt sånt med. Kort sagt, en samlad site med information om allt som har med banor och hojar att göra. ;) Dock komme rjag ju inte ha en chans i helvetet att själv hålla all information uppdaterad, så mitt mål är väl att få till en välfungerande och lättanvänd sida där communityt får hjälpa till lite.
Får väl se hur det går. Det är i första hand mest bara en sysselsättning för att hålla vintern stången för tillfället.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Extraknäckt som tentavakt idag.

Läraren kommer in i tentasalen, äldre herre på dåligt humör (vem vill vara på sin arbetsplats på sin lediga dag?). Han svarar kort och lite bittert på studenternas frågor. Muttrar lite...
Sen går han in på toa, stänger dörren(!) och först två sekunder senare öppnar han dörren igen, ser förvånad ut, börjar garva och gör en U-sväng för att gå ut genom salens dörr två meter bort...

Made my day! :hihi

Undrar gott vad och hur länge hans hjärna vart som ett frågetecken när han förväntar sig en stor ljus korridor men allt som registreras är ca två kvadratmeter litet rum och allt blir vara mörkare och mörkare medan dörren stängs ända tills totalt mörker... :D

Gött att han kunde garva (åt sig själv) tillslut iaf :)

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vi var på middag hos ett par idag och vi hade med oss ungarna. Efter maten och innan hemgång så satt vi allihopa i soffan och han demonstrerade sin dreambox med ofantligt många kanaler. Så han flippar lite mellan kanalarna medan ungarna leker vid bordet och deras något äldre barn sitter i soffan och hux flux så är det hårdporr på tv'n :D
Han blev lite stressad och tryckte väl på fel knappar och det tog några sekunder innan han lyckades byta kanal och det var ganska tysta sekunder :rofl

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Mitt i all julstädhets får jag för mig att öppna ut på ena kattvinden (den där vattenrören är dragna så att de på ett pratiskt sätt kan frysa när det är extra svinkallt på vintern, så som skedde och gav upphov till en grundlig fix av problemet förra vintern) som pga ganska gott om glasfiberdamm är i princip tom, så mössen har haft fritt spelrum där nu i höst. Stack in nosen och såg fällan ligga knycklig och jävlig längsmed ena väggen, så jag böjde tillrätta den och agnade den med lite av kaninernas mat.
Då hör jag hur något prasslar till i den otympligt och närmast otillgängligt byggda änden av kattvinden så jag tittar dit, eftersom att det prasslade alldeles för mycket för en mus så väntar jag mig se en råtta... Men där i änden satt det vad som såg ut som en sädesärla och tittade förvånat på mig.
Vad i hela friden gör en sädesärla inomhus på kattvinden? Såhär års? Och vad lever stackarn av? :va

Jaja, det fick mig iaf att le lite.

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
:skrämd
Mitt i all julstädhets får jag för mig att öppna ut på ena kattvinden (den där vattenrören är dragna så att de på ett pratiskt sätt kan frysa när det är extra svinkallt på vintern, så som skedde och gav upphov till en grundlig fix av problemet förra vintern) som pga ganska gott om glasfiberdamm är i princip tom, så mössen har haft fritt spelrum där nu i höst. Stack in nosen och såg fällan ligga knycklig och jävlig längsmed ena väggen, så jag böjde tillrätta den och agnade den med lite av kaninernas mat.
Då hör jag hur något prasslar till i den otympligt och närmast otillgängligt byggda änden av kattvinden så jag tittar dit, eftersom att det prasslade alldeles för mycket för en mus så väntar jag mig se en råtta... Men där i änden satt det vad som såg ut som en sädesärla och tittade förvånat på mig.
Vad i hela friden gör en sädesärla inomhus på kattvinden? Såhär års? Och vad lever stackarn av? :va

Jaja, det fick mig iaf att le lite.

:skrämd du tror inte att sädesärlan tar bytet i fällan då

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Det som fick mig att le i fredags egentligen, var att vi var på julbord med jobbet.
Efter ett par timmar gled samtalsämnet in på motorcyklar, jag sa inte ett knyst, bara lyssnade och alla, precis alla skrönor fanns där:
- Jag skulle köra ihjäl mig direkt.
- 300 på Essingeleden är ju inte klokt.
- Dom har ju för fan inga ljuddämpare heller....osv osv.

They like us :tummenupp

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Var hos tandläkaren idag, bokade tid pga att haft värk i tänderna på ena sidan...
Visade sig att det inte fanns någon anledning till värken. :banana

Dock hade jag ett kariesangrepp på en visdomstand. Den jäveln får åka ut.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Var hos tandläkaren idag, bokade tid pga att haft värk i tänderna på ena sidan...
Lite irriterande ändå när dom inte hittar nån anledning till värken.

Jag har en kindtand som småvärker lite några gånger per år. Käftis hittar inga som helst fel på tanden så när det sker är det bara att bita ihop och tugga tuggummi.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Lite irriterande ändå när dom inte hittar nån anledning till värken.

Jag har en kindtand som småvärker lite några gånger per år. Käftis hittar inga som helst fel på tanden så när det sker är det bara att bita ihop och tugga tuggummi.
Misstänker att det är för att jag varit förkyld och spänt mig eller spänt ihop käken i sömnen, plus att ett par tänder sitter väldigt nära varandra så när jag gör det trycks de ihop och då utvecklas värk, känns ungefär likadant som om tanden vittrat bort ner till pulpan däremot, så det är lite drygt att det inte finns någon quick fix.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Flertalet saker idag

Årets julklapp från jobbet var en Handpresso. En sån har jag suktat efter i flera år men inte tagit mig råd att köpa.

Trots ansträngt personalläge på jobbet får jag önskad ledighet nyårsveckan.

Igår togs flera steg mot ett färdigställt hojsläp. Transportstöd fastmonterades, LED-belysning försörjt från ett eget batteri installerades och brandfilt sattes dit. Bara resten kvar... (Lyckas inte begripa hur man får bilden rättvänd)
View attachment 396475

Last edited:

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Kan inte låta bli att dra på smilbanden åt den här rackaren.. :hihi
Blue-footed_Booby_Guard.jpg

Bodensaren

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2013
Hoj
kanske

Testa med en bettskena när du sover, det kan funka om det är att biter ihop eller gnisslar tänder när du sover:va

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Testa med en bettskena när du sover, det kan funka om det är att biter ihop eller gnisslar tänder när du sover:va

Jag får väl testa det... Gnisslar tänder när jag är stressad. Och biter ihop rätt mycket när jag är stressad med, men det är även vaken tid. :näsblod

Nåja, såhär på kvällskvisten vittjade jag fällorna i huset en vända. Tredje fångsten i samma fälla på ett dygn.
Den var tre cm lång och allmänt vettskrämd. Någon som vill ha småmöss? Ni får dem gratis! Mycket billigare än i djuraffärn, och de här är garanterat naturligt tillkomna, ingen avel här inte!
1504346_659079740801243_2034573686_o.jpg

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja

Är det överkäken som smärtar, så kan det vara bihåleinflammation. Jag får i alla fall skitont i tänderna i överkäken när jag får bihåleinflammation

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Är det överkäken som smärtar, så kan det vara bihåleinflammation. Jag får i alla fall skitont i tänderna i överkäken när jag får bihåleinflammation

Nej, underkäken... TAndläkaren spekulerade lite över om det var den rotfyllda tanden som spökade, vilket den gjort ibland i form av ilningar nere i käkbenet, så det är väl nerverna som envist försöker koppla ihop sig med sina bortborrade kompisar eller nåt sånt dumt skit.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy