Klockringaren
nissenys
Idag fick vi in en sån här på jobbet och vi försökte få tag i den i en timme minst för att släppa ut den igen, men det var en kvick liten gynnare.
Till slut lyckades vi i alla fall manövrera ut den genom garageporten varvid den sätter tassarna i den kalla snön, vänder och kutar in igen.
Nu bor den på jobbet ett tag
View attachment 396136
Jag hade dansmöss när jag var liten - jag tog hem en sån här på senare år då jag hade grejerna kvar.
Det tog ett år innan den blev tam , den var så nervös så den förflyttade sig som en pistolkulas fart i ett jättakvarium varje gång den uppfatta nån rörelse iaf 6 månader
![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)
Den rymde några gånger och vid ett tillfälle byggde den bo inne i datorn - var ju en del kablar som den sabbat.
Fläkten b.la annat
![Crash :crash :crash](/img/smilies/badteeth.gif)
Den levde +5 år , en dansmus lever väl 1 , max 2 år - kvalitetsmöss och inge inavel.
Kräver dock en del jobb och få tama.
Konstigt nog gäller det inte om dom känner sig fria - har fått dom i sovsäcken när man vatt i terränglådan och nu senast så tugga dom in sig genom tältuduken och frossa i matförrådet.
(jag har en mobilkamerafilm när jag hoppat ur sovsäcken i -15 och det sitter en sån tuff fan mitt i sovsäcken
![Hej hej :hej :hej](/img/smilies/wave.gif)
Då var dom tuffa trots att jag låg och sov och undra va van allt jävla tass ljud kom ifrån
![Rofl :rofl :rofl](/img/smilies/rofl.gif)