Vad fick dig att le idag?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Idag fick vi in en sån här på jobbet och vi försökte få tag i den i en timme minst för att släppa ut den igen, men det var en kvick liten gynnare.
Till slut lyckades vi i alla fall manövrera ut den genom garageporten varvid den sätter tassarna i den kalla snön, vänder och kutar in igen.
Nu bor den på jobbet ett tag :)

View attachment 396136

Jag hade dansmöss när jag var liten - jag tog hem en sån här på senare år då jag hade grejerna kvar.
Det tog ett år innan den blev tam , den var så nervös så den förflyttade sig som en pistolkulas fart i ett jättakvarium varje gång den uppfatta nån rörelse iaf 6 månader:hihi

Den rymde några gånger och vid ett tillfälle byggde den bo inne i datorn - var ju en del kablar som den sabbat.
Fläkten b.la annat:crash.

Den levde +5 år , en dansmus lever väl 1 , max 2 år - kvalitetsmöss och inge inavel.
Kräver dock en del jobb och få tama.

Konstigt nog gäller det inte om dom känner sig fria - har fått dom i sovsäcken när man vatt i terränglådan och nu senast så tugga dom in sig genom tältuduken och frossa i matförrådet.
(jag har en mobilkamerafilm när jag hoppat ur sovsäcken i -15 och det sitter en sån tuff fan mitt i sovsäcken:hej)
Då var dom tuffa trots att jag låg och sov och undra va van allt jävla tass ljud kom ifrån:rofl

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Går en kurs i Java EE, och det är så jävla najs att programmera igen. Dessutom blev jag nå hemskt sugen på att bygga en hojrelaterad hemsida nu i vinter som vinterprojekt. Lär väl inte heller bli klart däremot. :hihi:crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Team Ulvhamnes RR-sida? Vägen till Rookie 600? :)
Nej, mer en typ databas över alla banor i Sverige, där man kan lägga in event, tävlingar och bandagar och sedan data över tävlingar, och event och sånt. Typ generellt sett ett samlat ställe där allt för bana och hoj finns samlat, och där man kan lägga upp länkar och betygsätta evenemang m.m. efteråt...
Känns som om det är något sånt som behövs på den rent informationsspridningsmässiga sidan. :D Men det är klart, jag kommer nog bygga den utifrån mig själv i första hand. Och om jag bygger den kommer den vara helt extra skitful, eftersom att jag är totalt värdelös på UI-saker.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
JAG KOM IN!!!!!!!! Jag ska bli helikopterpilot!!! Jag kan fan knappt tro det men det är tydligen sant och en livslång dröm om att få flyga går i uppfyllelse!!! JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! :banana :yoparty :tummenupp :lol :näsblod :tuttar :rock :rodnar :banana

Edit: Slängde ihop en liten Airwolf remix/tributevideo :D

http://www.youtube.com/watch?v=e0-iETfzN10

Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
JAG KOM IN!!!!!!!! Jag ska bli helikopterpilot!!! Jag kan fan knappt tro det men det är tydligen sant och en livslång dröm om att få flyga går i uppfyllelse!!! JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! :banana :yoparty :tummenupp :lol :näsblod :tuttar :rock :rodnar :banana

Fy fan va kul. :tummenupp:) När flyttar du hit, så jag vet när jag ska börja se upp så fort jag hör en helikopter?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fy fan va kul. :tummenupp:) När flyttar du hit, så jag vet när jag ska börja se upp så fort jag hör en helikopter?

JAAAA!!:banana
Hahaha, ingen aning. KMU börjar i april, SOU:n efter sommaren och flygandet någon gång i början av 2015 :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy