Vad fick dig att le idag?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Soligt och 6-7 plusgrader idag. Då passade jag på att göra lite ärenden jag inte orkat ta tag i på trampcykeln :)

CAM00270.jpg

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En hojtur med sambon. :) Fick släpp med både bak och framhjulet på frosten (inte samtidigt lyckligtvis), RoadSmart II är inte bra på frost. :va Men fan vad jag log i hjälmen.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Priset var det enda roliga i den annonsen. Vem fan skulle betala så mycket för sånt gammalt skrot :va
Hans blivande fru sa bestämt nej, och han fick sälja hojen... Som är "unik"... Överpriset kan man ju antagligen se som ett sätt att få behålla den, frugan till trots. :)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Hans blivande fru sa bestämt nej, och han fick sälja hojen... Som är "unik"... Överpriset kan man ju antagligen se som ett sätt att få behålla den, frugan till trots. :)

Fast är det ett sånt otroligt överpris. Några tusingar dyr kanske. Fast vad vet jag, som fortfarande har att göra min första goda affär.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fick frågan "Har 2013 varit ett bra år?". Behövde inte fundera särskilt länge för att komma fram till att det absolut varit ett bra år, räknade upp ett par bra händelser och lämnade ämnet vid det. Men ju mer jag funderar så inser jag att jag nog underskattade djupet i frågan, och värdet i svaret. Ju mer jag tänker på det så kan 2013, trots vissa smärre motgångar (men vilket år är motgångsfritt??), vara det bästa året i mitt liv. Någonsin. Jag kan ju försöka spalta upp det lite för att försöka visa vad jag menar. Varning för långt inlägg förresten.

- I januari antagningsprövades jag inför grundläggande militär utbildning, och det satte lite ribban för hur mitt år skulle komma att bli. Mina fysiska resultat var hyfsade, men inte fantastiska. Och med ett framtida fysiskt krävande yrke i åtanke fann jag på allvar motivationen att på allvar ta tag i min form. Nu, ett knappt år senare, har jag gått ner ca 25 kg, förbättrat mina milalöptider med över 20 minuter och återvunnit delar av den kropp jag som ung förlorade när jag blev skadad och fick sluta med Judon. Jag är inte färdig än, men det är ett fruktansvärt stort steg i rätt riktning!

- I mars kom antagningsbeskedet och min framtid inom försvarsmakten blev ett faktum. En antagning som inte bara innebar att jag fick genomföra en rolig, utmanande och unik utbildning under tre månaders tid, den ledde till att jag lärde känna en massa nya trevliga människor varav vissa jag nu räknar bland mina närmaste vänner.

- De tre månaderna GMU i sig var bland den bästa tiden i mitt liv, jag har fått göra så mycket roliga saker, träffat så många trevliga människor och fått en möjlighet att utmana mig själv på så många plan och jag känner att det fått mig att utvecklas som människa.

- Efter en givande utbildning fick jag ett lika givande fast heltidsarbete, det första jag någonsin haft, som jag trivs förbaskat bra på! Jag har bra kollegor, bra chefer, roliga arbetsuppgifter och en bättre ekonomisk situation än någonsin förr. Pengar kanske inte köper lycka, men de förenklar saker och ting. Det vet alla som någon gång levt på studentbidrag, deltidsjobb, arbetslöshetsersättning eller rentav 0 kr i fast månadsinkomst. Och let's face it, på en hundrahästars båge och i en nästan 300 hästars Merca är inte särskilt svårt att le.

- Förutom en rolig utbildning, nya vänner, ett bra jobb och en personlig utveckling innebar min militärtjänst att jag fick en möjlighet att söka en yrkesutbildning som jag alltid drömt om men som jag så smått gett upp hoppet om: Pilot. I augusti genomförde jag de första testerna, och till min stora förvåning blev jag godkänd! Det var mer än jag någonsin vågat hoppas på, och det svåraste jag någonsin genomfört (seriöst, ni anar inte vilka sinnessjuka tester det är för att bli pilot i försvarsmakten), men jag fixade det fantamig! Och inte bara det, jag blev godkänd på alla kommande tester efter det och fick nu i december beskedet: Jag ska bli helikopterpilot i försvarsmakten! En livslång och övergiven dröm får nytt liv och går i uppfyllelse! Likt fågel fenix reser den sig ur askan och breder ut sina vingar, så till augusti nästa år väntar skyarna på mig!

- Framförallt den här sista punkten, min antagning till pilotlinjen, har påverkat mitt liv så oerhört mycket redan nu, och då jag har inte ens fått påbörja utbildningen. Men saken är den att jag inte varit en särskilt självsäker person. Visst har man någon gång tänkt att man kanske är ganska hyfsad, att man har vissa kvaliteter och talanger som kanske inte alla har, men högre om mig själv än så har jag aldrig tänkt. Att tänka om sig själv som mer än hyfsad har känts skrytigt och obefogat, något jag inte haft solida belägg för, och således har jag alltid varit "ganska bra" i mina egna ögon. Men inte mer. Det faktum att jag klarat de här testerna ser jag som ett kvitto på att jag nog faktiskt kanske är mer än hyfsad. Det är något jag på allvar unnar mig att vara stolt över, en personlig triumf och ett bevis på att jag faktiskt duger till något. Och det känns bra! Riktigt bra! Nu ska jag bara klara utbildningen också, men det tar jag som det kommer och hanterar när det väl är dags. Inte en chans att jag viker nu, för jag är stolt rekryt från I19 och jag skall aldrig hafva wikit eller för egen dehl tappadt!

Så ja, 2013 har absolut varit ett bra år! Kanske rentav det bästa! Och med det vill jag säga tack till alla som stått vid min sida, som stöttat mig, som trott på mig och som gjort hela mitt 2013 precis så bra som det har blivit! TACK SÅ HEMSKT MYCKET! Utan er hade jag aldrig tagit mig såhär långt och det ska ni veta om!! Tack och tusen gånger tack!

Gott nytt år på er allihop, hoppas 2014 blir minst lika bra för er som det gångna året varit för mig! :banana

året2013.jpg

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF

...dagens nyårsrace - det där var uppvärmning/seedning för stora racet...2 varv runt ett riktigt grisigt kåsaspår från kåsan 2012. :D

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Fick frågan "Har 2013 varit ett bra år?
Massa Text

Du har all anledning att vara stolt över dej själv:tummenupp. Det är ju ingen dåliig resa du har gjort.
Och att dessutom få chansen att jobba med något du drömt om, är inte alla förunnat.

Så från en gammal Judoka till en annan.

Ditt nick säger allt. "Bushido, krigarens väg"

Gott Nytt År 2014

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Kollar på Nyårsgalan i femman. Christine Meltzer gör Gunilla Person skrämmande bra!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Finbilen blev inte bara godkänd med blankt papper utan fick även saftigt med beröm på besiktningen! :)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy