Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hehe, gjorde en snabb räd in på banken för att lämna saker i bankfacket. Stod en korpulent herre vid entrén som höll noga koll på mig när jag stövlade in och ut, han tog 3 steg bakåt när jag gick förbi honom på vägen ut trots att det inte fanns något behöv för honom att flytta sig. :hihi

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Skickade ett sms i morse till en tjejkompis som hade besök av en annan tjejkompis igår, och dom skulle ut och svira lite.
Tjocka fingrar och pyttesmå tangenter gjorde så att frågan löd: "tjena, hade ni kuk igår?"
Blev rätt uppskattat :tummenupp

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ett par timmar på Karbin i Västberga. Klätterväggar är ju kul! :)
Synd att min mentala ålder inte matchar den fysiska...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Besiktade min Lancer som varit ett problembarn från det att jag köpte den.
Först kylvätskeläckage med påföljande överhettning och krokig topp vilket kostade en bra slant att fixa.
Därefter återkommande felaktiga avgasvärden vid varenda besiktning. Biljäveln har bara kommit igenom tack vare diverse fusk.

Detta var också vad jag förväntade mej när jag med en knut i magen rullade in på bilprovningen denna gång. Hade i mitt huvud förberett mej på att skrota och börjat leta efter annat objekt.
Till min förvåning var avgasvärdena perfekta, fast först vid andra försöket och efter en rejäl tokkörning.
Nu behöver jag bara byta en spindelled så kan skiten rulla ytterligare ett år.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Besiktade min Lancer som varit ett problembarn från det att jag köpte den.
Först kylvätskeläckage med påföljande överhettning och krokig topp vilket kostade en bra slant att fixa.
Därefter återkommande felaktiga avgasvärden vid varenda besiktning. Biljäveln har bara kommit igenom tack vare diverse fusk.

Detta var också vad jag förväntade mej när jag med en knut i magen rullade in på bilprovningen denna gång. Hade i mitt huvud förberett mej på att skrota och börjat leta efter annat objekt.
Till min förvåning var avgasvärdena perfekta, fast först vid andra försöket och efter en rejäl tokkörning.
Nu behöver jag bara byta en spindelled så kan skiten rulla ytterligare ett år.

Själv har jag felande sekundärluftpump som ständig följeslagare istället. Återkommer med varningslampa varje vinter, släcks varje sommar påväg till bilprovningen.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Själv har jag felande sekundärluftpump som ständig följeslagare istället. Återkommer med varningslampa varje vinter, släcks varje sommar påväg till bilprovningen.
Kopplat förbi lampan? :hihi

Det gjorde jag med ABS-lampan på en SAAB 9000 jag hade en gång. Gick igenom...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Kopplat förbi lampan? :hihi

Det gjorde jag med ABS-lampan på en SAAB 9000 jag hade en gång. Gick igenom...

OBD uttag till mobilen. Släcker den när motorn är varm så kommer den inte köra systemet fören motorn är kall nästa gång och därmed inte generera någon ny felkod :tummenupp

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Whoooop whooop :banana:tungan :tuttar
Så gla så ja nästan dör!

Mailade Skottland och fick svar! Det blir en klan träff och jag får en utmärkt anledning att ta med hela familjen till urlandet OCH vi får träffa vår klanhövding igen.

Nu återstår familjeråd om hur vi ska resa... Barnen röstar på flyg och hyrbil... I skottland... på sommaren... seriöst man kör väl hoj?!?!:dummer:confused::dummer

Men så glad jag är och ser så fram mot resan redan! Ulvhamne ska jag dra med också, iförd klankilt och svärd :kär ohhh livet är underbart :tungan:tungan:tungan

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Whoooop whooop :banana:tungan :tuttar
Så gla så ja nästan dör!

Mailade Skottland och fick svar! Det blir en klan träff och jag får en utmärkt anledning att ta med hela familjen till urlandet OCH vi får träffa vår klanhövding igen.

Nu återstår familjeråd om hur vi ska resa... Barnen röstar på flyg och hyrbil... I skottland... på sommaren... seriöst man kör väl hoj?!?!:dummer:confused::dummer

Men så glad jag är och ser så fram mot resan redan! Ulvhamne ska jag dra med också, iförd klankilt och svärd :kär ohhh livet är underbart :tungan:tungan:tungan

Indeed! Hur är färgerna och är svärdet scottish broadsword eller en rapier måntro?
Och varför kan jag inte de svenska namnen på blankvapnen för?

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy