Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Cykel%2BOops.jpg

Nämen, det där är ju jag... Eller? :va Minns inte att jag färgat håret och poserat på bild med någon donna och en cykel... :va :D

DSC00830.JPG

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Detta gjorde att jag fick Le idag,,Äntligen,, Tio års väntan är över. Nu när det så är kallt för mina `Juveler` så Ringer Hsb och frågar om jag är intresserad av ett Varmgarage :) Jippi.. Gamla 010 (2).jpg Och det Nya 010.jpg Dax att börja inreda.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick en över 20 år gammal trailhoj att hosta till och gå på tomgång en liten stund. Blev nästan tårögd av nostalgi.

Snö kanske kan komma till nöje i alla fall?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fått ihop bilen igen. Skönt!
På väg hem från jobbet i fredags började det låta om bromsarna, så jag bestämde mig för att åka förbi bilhandlaren på lördagen och säga åt dem att åtgärda de kärvande bromsarna... Väl hemma så kände jag ju självklart på skivorna, dum som jag är, och brände bort fingeravtrycket på långfingret.
Sedan är jag ju en såndär person som inte kan låta saker bero. Det går bara inte. Alltså hissade jag upp bilen utomhus och knackade lite på bromsoket för att se om det gjorde någon skillnad, inte då. Två sekunder senare kunde jag fortfarande inte låta skiten vara utan körde in bilen i garaget, hissade upp den och började riva loss ok och sånt. Bromsbeläggen hade rostat så de inte gled speciellt bra (eller knappt alls, gick åt en gummiklubba och slagmejsel för att få loss dem). När skiten blivit lite avskrubbad och lite smord så att de gick att plocka med lätt så kände jag att det var dags att klämma dit oket igen. Vilket självklart inte gick. Och kolven gick inte att rubba med de verktyg och medel jag hade till hands. Den djveln skulle ju skruvas in, och de rubbade sig inte. Nya bilar, wtf...
Jaja, ta min inte helt oansträngda ekonomi och dra med mig sambon till biltema och köpa en sats bromskolvsverktyg på lördagen, och anfalla bromskolven med det verktyget. Funkade faktiskt över förväntan, så angrep andra sidans broms med när jag ändå hade farten uppe, och verktygen framme.
Den kolven skulle visst roteras åt det ANDRA hållet. Jaja, tur att jag köpte den stora satsen verktyg (med skruvar åt båda hållen) när jag var där på biltema, bara för att det kunde ju lika gärna skaffas en ordentlig (om än av tveksam kvalité) uppsättning. Annars hade jag fan varit måttligt road i det läget. Fixade biffen och tog ut bilen på en testrunda för att se om bromsarna betedde sig bra.
Det var skapligt skönt att allt funkade på den där rundan, annars hade det blivit lite tjurigt att ta sig till jobbet nästa vecka.

JAja, det är ju skönt att när man ändå inte kan ge fan i saker och ting ändå är tillräckligt begåvad för att faktiskt lyckas få ihop det mesta igen. Så, nu ler jag iaf... Skönt att ha lyckats med något någorlunda konstruktivt på helgen.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Venusplantan är iaf välmatad här. :D Sambon köpte en när jag drog med henne till biltema igår, och hon ville se hur det såg ut när de åt, så vi smiskade en fluga och matade plantan. Genast blev hennes dotter mer intresserad av att döda flugor, och nu är alla käftarna stängda på plantan.
Den kommer nog växa sig både stor och stark om den får mat i den här takten. :hihi

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Harassed by the police denna morgon. Kan inte annat än le åt deras taffliga uppträdande, särskilt den kvinnliga polisen när hon utan skönjbar anledning grötmyndigt ska sätta sig i respekt.
Jag vill så oerhört gärna kunna tänka positivt om dem men de skjuter det i sank varenda gång. Första signalen brukar vara att de öppnar mun och sen går det bara utför.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Harassed by the police denna morgon. Kan inte annat än le åt deras taffliga uppträdande, särskilt den kvinnliga polisen när hon utan skönjbar anledning grötmyndigt ska sätta sig i respekt.
Jag vill så oerhört gärna kunna tänka positivt om dem men de skjuter det i sank varenda gång. Första signalen brukar vara att de öppnar mun och sen går det bara utför.

Så härligt det låter. Jag tänker genast på, "Det var det värsta jag sett i hela min yrkesverksamma karriär!!"
Jag backade runt ett hörn från en enkelriktad gata klockan två en tisdagsnatt.

Spontant svar blev, "Då har du inte sett så mycket va?"

Detta var jeeeeeeeettelängesedan när jag bara levet halva mitt liv :D

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Lite mer mx idag, fick gasa ifrån lite kids som inte ville släppa en farbror på en ENDUROHOJ :brinnerup:confused::näsblod:dummer med lysen och allt.

Svinkul. :D

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lite mer mx idag, fick gasa ifrån lite kids som inte ville släppa en farbror på en ENDUROHOJ :brinnerup:confused::näsblod:dummer med lysen och allt.

Svinkul. :D

Vad är mest missanpassat enduro på crossbanan eller cross på endurospåret?

Insåg att ggn va skitkul och är sugen på att bytta till enduro men kommer garanterat köra en hel del på crossbanan

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vad är mest missanpassat enduro på crossbanan eller cross på endurospåret?

Insåg att ggn va skitkul och är sugen på att bytta till enduro men kommer garanterat köra en hel del på crossbanan

Det beror på...det finns endurospår som är mer crossbana utan hopp, och vice versa.
Men, generellt...så väljer jag hellre en pigg endurohoj, det funkar till allt...och fjädring går att ordna så det lirar till det man vill ha det till.

Crosshojarna blir ofta lite väl ettriga i enduroskogen, och på det lite högt växlat och små svänghjul = tjyvstopp deluxe.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
På väg hem från att ha gett upp på att få ordning på parkeringsbromsen på sambons bil (hyfsat säker på att något rostat sönder och hamnat snett i trumman på den, och batteriet i lampan tog slut) så satt jag i min bil och var så jävla varm pga de extra varma kläderna pga utomhusmecket att jag övervägde att fälla ner cabben... Den enda anledningen att jag inte gjorde det var att skuffen var full av stor verktygslåda, domkraft och pallbock. Taket hade inte fått plats. MEn log lite åt mig själv då...
Skoterbrallor är inte att förakta för att hålla värmen, fifan!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy