Vad fick dig att le idag?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Det beror på...det finns endurospår som är mer crossbana utan hopp, och vice versa.
Men, generellt...så väljer jag hellre en pigg endurohoj, det funkar till allt...och fjädring går att ordna så det lirar till det man vill ha det till.

Crosshojarna blir ofta lite väl ettriga i enduroskogen, och på det lite högt växlat och små svänghjul = tjyvstopp deluxe.
Jo tack åsätras bröt enduro med högt växlad 250 cross stannar och kokar lite mycket, därför jag undra hur dåligt endurofjädringen klarar crossbanan? Har bara ägt antika enduros
En crosshoj funkar ganska bra på GGN
Ja märkte det, sjukt roligt! Tävlingsformen passa mig bättre än cross (och även ryggen...)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Inbrott i garaget i helgen. Hojarna är orörda. :)

Ingen av de jag pratat med har haft åverkan på sina fordon. Undrar vad målet med busets verksamhet var egentligen?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Någon fler som såg väderrapporten vid morgonens nyheter 0730?
Jag garvade så det sprutade macka över halva TV-bordet när jag såg att meteorolog-Jannicke hade angetts som "namn namnnamn" i texten som kom upp i rutan...

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När jag marschar på E20 (med bil) in mot Slöddertälje infinner sig plötsligt den där känslan när man lägger sig ner över tanken, petar ner ett par växlar öppnar fullt och hojen bara sliter sig iväg.
Fortsatte att pirra i kroppen hela vägen in till Scania. Sitter fortfarande och ler, 30 minuter senare.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sambons bil nödlagad, dvs amputerad parkeringsbroms.
Felet var att slitytorna lossnat från resten av bromsbackarna och hamnat snett och låst bakhjulet. Gick förvånansvärt lätt att få isär skiten, plocka ur slitbanorna och plocka ihop skiten igen. Nya bromsbackar blir det fan nån annan gång.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Företagarna här i Sjöbo hadde rundvandring på vårt jobb.Då frågade vår skiftledare vår Vd .Vad är företagare ?

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Ikväll har jag en speciell anledning att fira plus att min bror stack hem till USA och sa att han inte hinner använda sig av de två biobiljetter med värdecheckar han fick i julklapp från jobbet så jag fick dom istället. Dom går ut 13 januari men jag tror han missade att året var 2015 :)

Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
:tummenupp Ser redan pappa Rudolf med en ajjpadd och Gunvald med ett helautomatiskt bomber och helvete framför mig...

"Med start i februari kommer inspelningen köra igång för åtta nya filmer med Martin Beck. I rollerna återvänder Peter Haber som Beck och Mikael Persbrandt som hans vapendragare Gunvald Larsson.

- Beck är den i särklass största deckarserien i TV4:s historia, och har de flesta tittarrekorden av alla svenska kriminalserier. Det är därför alldeles extra fantastiskt att kunna återse dessa både älskade och legendariska karaktärer, Martin Beck och Gunvald Larsson, i åtta nya filmer, säger Åsa Sjöberg, programdirektör TV4.

Om man räknar in de åtta kommande filmerna så blir Beck den längsta filmserien i Sverige med sina 34 filmer."

http://blogg.tv.nu/

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Det beror på...det finns endurospår som är mer crossbana utan hopp, och vice versa.
Men, generellt...så väljer jag hellre en pigg endurohoj, det funkar till allt...och fjädring går att ordna så det lirar till det man vill ha det till.

Crosshojarna blir ofta lite väl ettriga i enduroskogen, och på det lite högt växlat och små svänghjul = tjyvstopp deluxe.

Ganska enkelt val egentligen, vad prioriterar man mest och vad kör man mest? En enduro hoj fungerar ungefär lika bra/dåligt som en crosshoj kör i skogen.
Jag gillar att köra så fort jag kan på crossbanan som glad motionär, och då passar cross mig bäst. Jag vill ha en lätt svängd hoj med rapp motor. När jag ger mig ut i skogen hatar jag det ju djävligare det blir, så jag uppskattar mer lätt enduro. Även om jag i dessa fall hellre haft en enduro fjädring så saknar jag rappheten i motorn för att ta mig över div. hinder. Dock är det lättare att få ner effekten och hantera den i en enduro.

Om man måste komprimmisa och inte har reggat som krav skulle jag köra en cross med rukluse och testat lite olika drevningar och inställningar på fjädringen (ev. byggt om den) för att hitta en mellan väg.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
axN67M1_460sa.gif

:hihi

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras