Vad fick dig att le idag?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Japp, nån bonus ska man väl ha för att man blir gammal, ja, förutom att försäkringen blir rent överraskande låg. Min bil (en snikmodell av peugeot 207) kostar mer än båda hojarna tillsammas nu. :3freak

Ja själv har jag bara lite mer än 1 år till The Magic 30 då jag hoppas komma undan lite billigare :)

Ja , jag fortsätter gjärna att slänga käft med er ! De här verkar vara Intressant (Känsligt ) Ämne !

Mvh ! !

Calle Bjoerklud

Hehe ja OT forumet är ett bra ställe att slänga käft i :D

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Kutade som en idiot till tåget eftersom en labb drog ut lite på tiden. Hör visselpipan precis innan jag kommer runt hörnet till perrongen. Vrålar "NOOOOOOOO" vilket konduktören hör och börjar garva, så han väntar tills jag kommer fram så jag hinner ombord. :)

Hade det varit någon av de vanliga surkärringarna hade de kastat igen dörren så fort de kunde och vrålat till lokföraren att trycka full patte.
Det har faktiskt hänt mej också några gånger att de håller dörrarna öppna när man kommer springandes.
Blir glad och rörd, det är nästan så man vill krama om dem.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sonen fyllde 15 år förra fredagen , den 14 feb = en Alla Hjärtans dag kille ! :tummenupp
Eftersom hans moppe gör "lite" mer än dom lagliga 45 km / h som är lagstadgade här så är planen att han kommer att ta lätt mc kort när han blir 16 år .
Då blir straffet lindrigare om han åker fast för fortkörning med moppe !
För då blir böterna endast för körning med trimmat fordon !
Om han inte har körkort för 125 cc mc så blir böterna oxå för körning med mc utan körkort och då kan han även få tillståndet för att ta bilkörkort uppskjutet ..1 :(
Sen är de ju möjligt att han köper en 125 cc oxå men de får vi se sen !
Ha en fortsatt BRA helg ! :banana
Då förstår jag.
Trodde att det var svenska regler.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Stockholmare åt 250 knarksvampar

En 23-årig man från Stockholm som åt 250 hallucinogena svampar för att få ett rus döms för narkotikabrott till villkorlig dom och 120 timmars samhällstjänst, uppger SVT:s Västerbottensnytt.

Driftigt, bli dömd för att plocka och äta svamp....

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Idag kan man säga att jag är ännu gladare p.g.a sonen ! Körkort igår å j-vlit nära att han blev av me de idag !
Men han klarade sig !!! :tummenupp
Man kan säga att han hade en "nära Polisen" upplevelse redan på den första j-vla turen på allmän väg MED körkort ! Han såg (som tur var) att polisen hade fartkontroll på vägen hem så han hann svänga av på en annan väg ! :tummenupp
En hälsosam erfarenhet ! Bra att vara uppmärksam och inte hålla patte hela tiden !!!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade solen i ansiktet på E20 hemåt från jobb, så drog på mig solglasögonen. På 55an så gick det rätt långsamt, var 10 grader varmt och oförskämt vackert väder. Bara att svänga in på en p-ficka och fälla ner plåtcabben. Var fan rätt gott. :D
Är det samma väder när jag kör hem imorrn ska jag nog försöka hinna hem tidigare så jag kan ta hojen på en tur istället. :banana

Tjita1

Guest
De är fantastiskt driftiga när det gäller att skaffa sig ett rus.

Skulle vilja påpeka att hallucinogener inte ger ett rus, utan en tripp. Dom är vidare inte speciellt dödliga (ett enda dödsfall finns rapporterat på svamp under de 150 år det har varit bokfört) och inte över huvud taget beroendeframkallande. Kan heller inte användas för att kompensera något annat just därför. Skulle inte heller vilja kalla en som tar svamp eller LSD tillexempel för pundare, det är i allmänhet inte samma personer som sitter och förstör sina liv med amfetamin, kokain, heroin, kodein osv.

Jag kan väl inte direkt säga att jag är för narkotika, det vore lite uppkäftigt och dumt, men däremot så är jag för en korrekt information, istället för dom skrämselkampanjer antidrogorganisationerna kör med.
Visste ni tillexempel att alkohol är mer beroendeframkallande än marijuana?

Tjita1

Guest
Angående det där med att le idag, jag börjar bli lite varm i kläderna igen med motorcykelkörningen, och värsta nervositeten efter vurpan i höstas börjar släppa, så jag börjar så sakterliga tycka att det är roligt igen, det är rätt skönt. När jag tog hem hojen för några veckor sen höll jag på att halvt köra ihjäl mig i korsningarna för att jag inte vågade svänga, det kunde ju vara halt, men nu börjar jag få tillbaka känslan för var gränsen för grepp finns, börjar "se" på vägarna hurdant greppet är osv. Rätt skön känsla! Är det såhär härligt att komma in i det igen varje år?

Tjita1

Guest
En snygg tjej log åt mig idag när jag släppte över henne på ett övergångsställe idag. Det gjorde min dag. :)

Castor

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2006
Hoj
250 cr
Skulle vilja påpeka att hallucinogener inte ger ett rus, utan en tripp. Dom är vidare inte speciellt dödliga (ett enda dödsfall finns rapporterat på svamp under de 150 år det har varit bokfört) och inte över huvud taget beroendeframkallande. Kan heller inte användas för att kompensera något annat just därför. Skulle inte heller vilja kalla en som tar svamp eller LSD tillexempel för pundare, det är i allmänhet inte samma personer som sitter och förstör sina liv med amfetamin, kokain, heroin, kodein osv.

Jag kan väl inte direkt säga att jag är för narkotika, det vore lite uppkäftigt och dumt, men däremot så är jag för en korrekt information, istället för dom skrämselkampanjer antidrogorganisationerna kör med.
Visste ni tillexempel att alkohol är mer beroendeframkallande än marijuana?

och dom som fastnat i psykos under en tripp av svamp dom har inte förstört sina liv menar du?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Angående det där med att le idag, jag börjar bli lite varm i kläderna igen med motorcykelkörningen, och värsta nervositeten efter vurpan i höstas börjar släppa, så jag börjar så sakterliga tycka att det är roligt igen, det är rätt skönt. När jag tog hem hojen för några veckor sen höll jag på att halvt köra ihjäl mig i korsningarna för att jag inte vågade svänga, det kunde ju vara halt, men nu börjar jag få tillbaka känslan för var gränsen för grepp finns, börjar "se" på vägarna hurdant greppet är osv. Rätt skön känsla! Är det såhär härligt att komma in i det igen varje år?

Det blir mer rutin att börja varje vår, men ja, det är en jävligt härlig känsla varje vår. Extra härlig efter en extra lång, kall och mörk vinter.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Kom hem lite senare idag än igår, mycket pga att de sa att det var tråkigt och säsongstypiskt väder hemmavid. När jag väl kom hem efter att ha jobbat lite extra idag så hoppade jag ändå på hojen och körde en sväng. :) Skrämde sambon lite när jag kom in till stan och svängde upp mot henne på trottoaren, hon trodde visst det var någon efterbliven gubbe på nån stor moppe. :hihi

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...