Vad fick dig att le idag?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Korvmojjen i Någonstans?

Ha! Det blev dubbelkul...

Vad var det du krävde av köttet som var så svårt att frambringa?

Att det skulle innehålla kött. :D
Har aldrig sett en köttbit med mer senor och brosk förr. Fanns inte en tugga som kunde ätas. Fyra stycken köttbitar som var likadana och när vi skickat ut den första fick vi snällt ställa oss sist i kön och vänta på nästa som var lika vidrig. En i sällskapet tog hamburgare varav brödet inte kunde skäras igenom med ens en köttkniv.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Att det skulle innehålla kött. :D
Har aldrig sett en köttbit med mer senor och brosk förr. Fanns inte en tugga som kunde ätas. Fyra stycken köttbitar som var likadana och när vi skickat ut den första fick vi snällt ställa oss sist i kön och vänta på nästa som var lika vidrig. En i sällskapet tog hamburgare varav brödet inte kunde skäras igenom med ens en köttkniv.

Då skulle du tjöpt fläskkotletterna när jag vände fläskkotlettraden åt fel håll i den automatiska sågmakapären i charken... det var nog fan benflisor överallt.

Ätit på "buffhus" några ggr. i V-ås vilket har gått rel. smärtfritt, drunkna i ölglasen kunde man göra i.a.f.. Intelligensreserven kom fram en gång dock med sin handdator för att ta beställningen:

-Hur vill du ha köttet?

-Medium-well brukar bli bra.

-...

-Ja..?

-Det finns inte att välja i menyn.

-Ok men du kanske kan säga det till kocken, då?

-Nej det finns inte i menyn.

-Då tar vi medium men om du träffar kocken så vet du i.a.f..

-Nä det finns inte i menyn.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror det där är en del av deras grej, för det verkar vara precis lika kass service varje gång man går dit oavsett vilken stad man befinner sig i.

Har själv bara besökt stället här i Örebro ett par gånger, men grinigare personal och sämre service får man leta efter.

Ja, Jensens Böffshus har jag varit på ett par gånger, första gången var jag ju av självförklarliga anledningar lycklgit ovetandes om den dåliga kvalitén på köttet och den obefintliga servicen, de efterföljande gångerna var det med folk jag jobbade ihop med som prompt skulle dit för de hade så god mat och bra service. :confused:
Är nog fan enda kedjan, eller restaurangen öht som jag varit tvungen att vänta på maten i två timmar, och sedan efter maten få jaga rätt på kypardjäveln för att få betala också.

Skitställe. på alla sätt.

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ja, Jensens Böffshus har jag varit på ett par gånger, första gången var jag ju av självförklarliga anledningar lycklgit ovetandes om den dåliga kvalitén på köttet och den obefintliga servicen, de efterföljande gångerna var det med folk jag jobbade ihop med som prompt skulle dit för de hade så god mat och bra service. :confused:
Är nog fan enda kedjan, eller restaurangen öht som jag varit tvungen att vänta på maten i två timmar, och sedan efter maten få jaga rätt på kypardjäveln för att få betala också.

Precis så är det. Andra gången vi var dit satt vi på uteserveringen och när vi ätit klart satt vi en bra stund utan att få personalens uppmärksamhet. Efter ett tag tröttnade vi och gick in till kassan för att betala varpå vi blev mer eller mindre utskällda för att vi inte satt snällt kvar vid bordet och väntade. Jävla skitpack som jobbar där.

Enda anledningen till att jag över huvud taget gick tillbaka dit en andra gång var för att jag i min enfaldhet trodde att jag överdrivit deras uselhet i mitt minne. Så var tyvärr inte fallet.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tillomed svinen ogillar rösterna på P3 :rofl

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5808548

Vildsvinsstammen i Sverige ser ut att minska. Enligt Jägareförbundet är det ökad avskjutning som gör att vildsvinen blivit färre...

För Per-Olof Abrahamsson i Gimmarp är det inte jakt utan en radio som gjort att hans trädgård numera i princip är förskonad från vildsvin.
– Det fungerar mycket bra, de är ju skygga, men möjligtvis att jag måste byta kanal till P3 istället så de inte känner igen rösterna, säger Per-Olof Abrahamsson.

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S

Det finns en restaurang i Dubrovnik, nere vid hamnen, där det sist i menyn står att om man inte fått betala kan man gå. Utan att betala alltså.
Vi tog fasta på det efter att förgäves ha försökt få "vår" servitörska att ge oss notan. Efter tjugo minuters hojtande, viftande och stigande irritation, plockade vi ihop vårt pick och pack, reste oss lugnt och stillsamt, gjorde alla ansatser för att se ut som att vi skulle gå - och så gick vi värdigt iväg.
Det var den billigaste, och bästa, stormiddagen någonsin som jag, fru och min mor ätit.

Har aldrig sett min fru så nervös än den gången, när vi gjorde en "springnota". :banana

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det finns en restaurang i Dubrovnik, nere vid hamnen, där det sist i menyn står att om man inte fått betala kan man gå. Utan att betala alltså.
Vi tog fasta på det efter att förgäves ha försökt få "vår" servitörska att ge oss notan. Efter tjugo minuters hojtande, viftande och stigande irritation, plockade vi ihop vårt pick och pack, reste oss lugnt och stillsamt, gjorde alla ansatser för att se ut som att vi skulle gå - och så gick vi värdigt iväg.
Det var den billigaste, och bästa, stormiddagen någonsin som jag, fru och min mor ätit.

Har aldrig sett min fru så nervös än den gången, när vi gjorde en "springnota". :banana

Helt rätt, den servitrisen fick lära sig vad det kostar att nonchalera kunderna, nästa gång kanske hon är lite mer uppmärksam.

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Helt rätt, den servitrisen fick lära sig vad det kostar att nonchalera kunderna, nästa gång kanske hon är lite mer uppmärksam.

Man kan ju undra om de lär sig, med tanke på att de kände sig tvungna att skriva om detta i menyn. :va

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...