Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Weeh. Fått ordning på att läsa input från keyboard och handkontroll, musik kan spelas, ljudeffekter finns, och en animerad sprite utifrån en spritesheet. :D
Nästa steg blir att bygga ut spriten så att den får flera stycken olika animerinsspår, som springa, idla, hoppa och sånt trams.
retardgame2.jpg

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja

På tal om fel vätskor i flaskor kan jag berätta en lite story från min ungdomstid i högstadiet . De blev klassresa på våren i klass 9 och vi åkte på den tiden till Leningrad , numera St:petersburg på den tiden CCCP
eller Sovjetunionen !
Vi bodde på ett fint hotell med Berioska (spritbutik) på första våningen intill receptionen som accepterade
utländsk valuta för spritinköp oberoende av kundens ålder ! :tummenupp
Vi hade inte toalett på rummet utan den fanns i korridoren men vi hade handfat i rummet . 2 pers per rum .
Så , vår klassföreståndare hade redan på förhand bestämt sig för att jag och min rumskompis var misstänkta för olagligt innehav av Ryssvodka ! Obehaglig typ ! :gnissla Helt fel förståss ! :dummer
Nåväl vi måste fundera ut en "bra plan" ! :fakta Han gick igenom hela rummet minst 2 ggr per dygn men han hittade INGENTING !!! Och vi blev fullare och fullare och han blev galen ! :hihi
Han rev ut garderoben , sängkläderna , kappsäckarna och allt han hittade ! :D
Ovanför handfatet fanns en liten glashylla där vi ställde en flaska mineralvatten för att borsta tänderna med . De kan man inte göra med kranvatten i Ryssland eller kunde inte då iaf !
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ denna mineralvattensflaska tömde vi i vasken och fyllde med VODKA !!! :rofl
Klassföreståndaren for runt som en dåre i jakten på Vodka men han hittade ingen fast den stod MITT FRAMFÖR HANS ÖGON !!! :rofl

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Spenderandet av min 500-lapp fick mig att le igår.

Stack över till Själland, betalade broavgiften med en femhundring och bad om att få danska pengar tillbaka. Några timmar senare stannade jag vid ett fiskeläger och käkade. När det var avklarat hade jag exakt 180 danska kronor kvar i kontanter, inte ett öre mer. När jag anlände till luckan vid färjeterminalen i Helsingör frågade jag vad en enkel biljett kostade i dansk valuta, svaret blev 180.

Planekonomi kallas det va :va

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Spenderandet av min 500-lapp fick mig att le igår.

Stack över till Själland, betalade broavgiften med en femhundring och bad om att få danska pengar tillbaka. Några timmar senare stannade jag vid ett fiskeläger och käkade. När det var avklarat hade jag exakt 180 danska kronor kvar i kontanter, inte ett öre mer. När jag anlände till luckan vid färjeterminalen i Helsingör frågade jag vad en enkel biljett kostade i dansk valuta, svaret blev 180.

Planekonomi kallas det va :va

Episk icke-planerad planering

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Satte mig i en stol på gräsmattan och läste licenskurs med kaninerna i valpgården bredvid. Solen lös gott, och livet kändes allmänt bra. Hade det varit innan jag tog a-kortet så hade jag definitivt gått och hämtat mig en öl... Men nu var det ju inte innan jag tog kortet, så nu gck jag och drog på mig skinnstället, hoppade på hojen och åkte in till enköping och tankade, både mig och hojen, och sedan gav jag mig ut på en rejäl tur på båda favoritrundorna, och lite nya vägar.
Herrejävlar vad glad man blir av att köra hoj!

Nu tillbaka till studierna och nöjesprogrammeringen! :banana

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Banditen startade så snällt efter vinterförvaringen, trots att jag varit elak och missat att underhållsladda batteriet... :banana :gnissla Farsans, morsans och lillasysterns hojar var däremot mindre startsugna, men min hade kraft så det räckte och blev över och kablade igång samtliga :D

Sen tog vi premiärturen i den skånska vårvärmen och allt var bara fantastiskt och underbart! :banana :yoparty :kär :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Banditen startade så snällt efter vinterförvaringen, trots att jag varit elak och missat att underhållsladda batteriet... :banana :gnissla Farsans, morsans och lillasysterns hojar var däremot mindre startsugna, men min hade kraft så det räckte och blev över och kablade igång samtliga :D

Sen tog vi premiärturen i den skånska vårvärmen och allt var bara fantastiskt och underbart! :banana :yoparty :kär :tummenupp

Grattis! :yoparty

Min startade också snällt, trots torra föggar och lite hårig tomgång, synd bara att den blev vält efter ca 16 timmar utanför min lägenhet. :(

På tal om att le så har det ju varit så urskönt sommarväder idag! :) Blev att glassa båt i solen i avsaknad av hel hoj.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Grattis! :yoparty

Min startade också snällt, trots torra föggar och lite hårig tomgång, synd bara att den blev vält efter ca 16 timmar utanför min lägenhet. :(

På tal om att le så har det ju varit så urskönt sommarväder idag! :) Blev att glassa båt i solen i avsaknad av hel hoj.

Tack!

Trist med hojen... Var det någon som gick förbi och puttade omkull den eller vad? :va Mycket som gick sönder?

Båt låter ju å andra sidan inte helt fel det heller :tummenupp

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tack!

Trist med hojen... Var det någon som gick förbi och puttade omkull den eller vad? :va Mycket som gick sönder?

Båt låter ju å andra sidan inte helt fel det heller :tummenupp

Fan vet, nån klåfingrig jäkel antar jag. Jag var på jobb.
Undras om det inte är nån av ungjävlarna i området som "provsuttit" och inte orkat hålla emot när de lyft den av stödet & vält åt motsatt håll.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Fan vet, nån klåfingrig jäkel antar jag. Jag var på jobb.
Undras om det inte är nån av ungjävlarna i området som "provsuttit" och inte orkat hålla emot när de lyft den av stödet & vält åt motsatt håll.

Suck... Surt... :(

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag tänkte på gårdagskvällens tilldragelser.
Jag och en kamrat drack kaffe och rökte cigarr på utkikshyllan i mina kvarter. Förbi kommer ett par ungdomliga slashasar med en engångsgrill. "Ucheckta, har ni en tändare?"
-Ja det kan man ju tro, svarar vi och lämnar över en någorlunda normal stormtändare.
"Det kan gå rätt mycket gas för vi skall tända en grill"
Eller så tänder ni tändpappret med tändaren och låter tändpappret tända grillen
"Aha, smart"
-mmm
Det dröjer någon minut sedan kommer frågan: "är det någon schweizisk armévariant, hur fungerar den?"
-Vik toppen åt sidan tryck in knappen på långsidan
"Vilken är toppen?"
De hade en chey i sällskapet som lyckades lösa pusslet gudskelov.

Inget hopp för mänskligheten konstaterar vi och travar vidare.
Längre fram sitter ett cheygäng i studentåldern och dricker vin och leker "jag har aldrig".
Vi kommer närmre och en av cheyerna säger "jag har aldrig" och tystnar när vi passerar.
Kompisen fyller i:
Läst en bok!

:D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag