Vad fick dig att le idag?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vi kommer troligen köra mycket produktion, rening och karakterisering av vissa proteiner (PsbO och Cah3) i fotosyntesen. Eventuellt inför vi några mutationer och kollar vad som händer.

Inte direkt någon forskning på zombievirus än, men jag hoppas hinna med det också genom lite sena kvällar och helger i labbet.

Bränsle?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Kanske sjukt att vara glad när man är sjuk men jag kunde inte annat än le idag när kollegan kom in på kontoret och såg mig ligga på alla fyra på golvet och spy i papperskorgen. Han frågar min andra kollega med förvånad röst: -Vad gör hon? Andra kollegan svarar, spyr vad ser det ut som.
Han svarar, men borde hon inte spy hemma?
Hon svarar, hon hann inte hem. :D

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Kvällsturen alldeles nyss! Underbart väder, utomordentlig temperatur, mötte massor med hojar, varav en på framhjulet. :) En S60 T5 ville rejsa, tror jag. Isåfall fick han smisk, och om han inte ville rejsa så måste han ha haft extremt bråttom, men blev ifrånåkt ändå. :D

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Bra gissat!
Detta är bara grundforskning än så länge, men tanken är att lägga pusselbitar som bland annat kan leda till förnyelsebara energikällor från konstgjord fotosyntes.

T.ex. koldioxid + vatten + solljus = metanol + syre.

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Kvällsturen alldeles nyss! Underbart väder, utomordentlig temperatur, mötte massor med hojar, varav en på framhjulet. :) En S60 T5 ville rejsa, tror jag. Isåfall fick han smisk, och om han inte ville rejsa så måste han ha haft extremt bråttom, men blev ifrånåkt ändå. :D
Silver fz1 och kvällstur, de råkar inte vara du som åkte förbi biltema typ 3 gånger igår kväll? :D

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hahaha, korrekt! Ville ju kika på stuntarna, och det antar jag var du. :D

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vi kommer troligen köra mycket produktion, rening och karakterisering av vissa proteiner (PsbO och Cah3) i fotosyntesen. Eventuellt inför vi några mutationer och kollar vad som händer.

Inte direkt någon forskning på zombievirus än, men jag hoppas hinna med det också genom lite sena kvällar och helger i labbet.

Glasklart :näsblod
Behöver ni testsubjekt för att inlemma fotosyntes i människokroppen så är jag frivillig. Fan vad skönt att slippa fundera på vad man ska äta. Cool bieffekt är att man ser ut som hulken. Utan muskler då.

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
efter 7 säsongers uppehåll blev det äntligen dax att åka mc till jobbet.
Blev en sådan här!
11-Aprilia-Shiver-review-10.jpg

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Varit mycket skit på jobbet på sistone, konflikter mellan vissa kollegor, intriger och allmänt skitprat bakom ryggar. Tröttnade, gick till chefen, bad honom beordra grupputvärderingssamtal och rent spontant känns ALLT jävligt mycket bättre nu. Samtalen flöt på bra, källan till många problem framkom, det var konstruktivt och jag tror att mycket kan ha löst sig i och med detta! Enormt lättad :)

Liten personlig bonus fick jag dessutom i form av mycket positiv feedback från mina kollegor, alltid kul att få höra saker som att man vuxit i sin roll och gör ett bra jobb. Trevligt :)

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Varit mycket skit på jobbet på sistone, konflikter mellan vissa kollegor, intriger och allmänt skitprat bakom ryggar. Tröttnade, gick till chefen, bad honom beordra grupputvärderingssamtal och rent spontant känns ALLT jävligt mycket bättre nu. Samtalen flöt på bra, källan till många problem framkom, det var konstruktivt och jag tror att mycket kan ha löst sig i och med detta! Enormt lättad :)

Liten personlig bonus fick jag dessutom i form av mycket positiv feedback från mina kollegor, alltid kul att få höra saker som att man vuxit i sin roll och gör ett bra jobb. Trevligt :)

Tjejer. :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Skrämmande nog är det vuxna karlar som beter sig såhär :skrämd Men å andra sidan så är det ju en samling avarter inom försvaret, och en salig blandning av alltifrån högutbildade till rent ut sagt kioskmongon som förväntas arbeta ihop. Kanske inte så överraskande att det uppstår friktioner... Men det var skönt att en del äntligen redde ut sig iallafall, började för fan likna en dokusåpa här... Saknades bara kameror :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Skrämmande nog är det vuxna karlar som beter sig såhär :skrämd Men å andra sidan så är det ju en samling avarter inom försvaret, och en salig blandning av alltifrån högutbildade till rent ut sagt kioskmongon som förväntas arbeta ihop. Kanske inte så överraskande att det uppstår friktioner... Men det var skönt att en del äntligen redde ut sig iallafall, började för fan likna en dokusåpa här... Saknades bara kameror :D

Jag vet, det var ironi. Killar brukar alltid snacka om att tjejer beter sig så men killar är lika goda kålsupare. Jag ser vuxna karlar bete sig som skitsnackande kärringar dagligen.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Skillnaden är att killar reder ut problemen. ..

Konstigt den uppfattningen har inte jag då jag är den enda som säger rakt ut vad jag tycker på jobbet och löser problemet istället. Sist jag kollade hade jag inte balls även om folk på jobbet säger att jag har störst ballar av alla. ;)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM