Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
axNx54p_460sa_v1.gif

:hihi

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vad fick dig att le idag

På väg hem efter en vecka på ringen. Svårt att döda smajlet när jag tänker tillbaka på känslan när jag klippte en gt3a efter karusellen, bombade genom hohe acht / hedwigs höhe, och rätt ned i wippermann med full attack.

Eller när man tvingar sig själv hålla stumt nedöver genom flugplatz, ta så mycket man vågar genom schwedenkreuz - och fullt neröver fuchsröre.

Eller hålla stumt uppför berget...det svänger friskt över 240.

Galet svårt jävla hårigt fränt.

Det fräcka är att mitt varv kändes ruggigt snabbt stundtals, 8:42 BTG (i viss trafik, har kapacitet för 8:20 på ett för mig perfekt varv) - Andy åkte 7:10. :näsblod :va

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Har haft en Nissan S12 här hemma för tillfixning av motorn.
Den gick riktigt riktigt ruttet när den kom och ägaren sa något i stil med.

-Säg till om du behöver köpa något.

Iaf så slutade med byte av kamaxel då den gått ner sig ordentligt och små justeringar här och där.
Idag hämtade han bilen och jag fick lite pengar.
Ingen stor summa, men iaf en summa.

När ägaren kommit hem så frågade han om mitt kontonummer och sa att han skulle sätta över lite till.
Verkar som att han blev nöjd :tummenupp

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
På väg hem efter en vecka på ringen. Svårt att döda smajlet när jag tänker tillbaka på känslan när jag klippte en gt3a efter karusellen, bombade genom hohe acht / hedwigs höhe, och rätt ned i wippermann med full attack.

Eller när man tvingar sig själv hålla stumt nedöver genom flugplatz, ta så mycket man vågar genom schwedenkreuz - och fullt neröver fuchsröre.

Eller hålla stumt uppför berget...det svänger friskt över 240.

Galet svårt jävla hårigt fränt.

Det fräcka är att mitt varv kändes ruggigt snabbt stundtals, 8:42 BTG (i viss trafik, har kapacitet för 8:20 på ett för mig perfekt varv) - Andy åkte 7:10. :näsblod :va

Och Andy säger att om han ställer in hojen bättre, och får ett fritt varv med vackert väder och sånt så uppskattar han att han kan köra 15s fortare. :crash Det är helt sinnessjukt fort.
Han är för övrigt väldigt intressant att lyssna på, så får du chansen så ta den. :tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Och Andy säger att om han ställer in hojen bättre, och får ett fritt varv med vackert väder och sånt så uppskattar han att han kan köra 15s fortare. :crash Det är helt sinnessjukt fort.
Han är för övrigt väldigt intressant att lyssna på, så får du chansen så ta den. :tummenupp

Har redan tjötat med honom, skönt relaxad lirare. :D

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jag kan förstå att man är jätteglad över en ny moped men att sitta o åka fram o tbx på en gata ca 1km måste vara tecken på att nått är fel... Ungen är inne på 6é timmens nötande nu med nått litet tankstopp :rofl

Känner igen det där. När jag ärvde Zündappen från borsan blev det otaliga varv runt trädgården tills grannarna ledsnade :hihi

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Det är ett gäng sköna lirare, somliga inte helt okända i just sporthojskretsar...
Brukar liksom profilera sig på Lelles eller var de nu dyker upp.

Tilläggas bör att i regionen (mellan Kyrkhult och Vilshult) fanns det en nudistcamping med tillhörande bad vid namn Galaxen. Upphov till snack av olika välgrundad karaktär. Numera flyktingförläggning. Hyfsat fett boende i naturskön trakt.

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Hollywood Gigolo på tv,"that's a huge bitch" och touretts sydrom-tjejen:rofl

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kvällens godis plockades ute på diverse buskar i trädgården. Hallon, vinbär, krusbär. Omnomnom!
Tyvärr verkar jordgubbarna ha gett upp för sommaren. :(

Bjussade kaninen på lite hallon. Hon är tokig i dem. :hihi
10520744_1442997675960713_8395243995257590772_o.jpg

Last edited:

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Att det var svalt och skönt i garaget, till skillnad mot hettan ute:)
Har pelletsbrännare i huset och installerade en fet luftvärmepump istället för oljepannan i garaget, så i garaget har jag numera möjlighet till att kyla, till skillnad från huset..

Sambon undrar varför jag tagit tag i att röja garaget nu när det är som varmast, hon är lyckligt ovetandes om att jag håller 18 grader där inne :D

kj80

Medlem
Gick med
23 Apr 2014
Idag fick jag en enormt leende på läpparna när min kära sambo som gjort en omfattande operation pga livmoderhalscancer ringde mig och berättade att hon blivit förflyttad till IVA i Karlstad från IVA i Örebro där hon varit i 3 veckor och även gjort operationen. Sen fick jag även höra att tumören dom tog bort som hade växt in i blåsan så är dom väldigt säkra på att dom fått bort allt. Livmoder, urinblåsa ja en massa saker tog dom bort men nu kanske hon snart kan få komma hem igen. Denna mardröm har hållt på sen Mars förra året då det kom fram att hon hade cancer. Hon genomgick strålbehandling och blev friskförklarad i januari i år. Sen ett par månader senare så hade den kommit tillbaks och var 3,5*3,5 cm stor igen. Inte nog med det utan hon gick på cellprov 3 månader före detta märktes och det var en miss från deras sida. Dom gick tillbaks nu i efterhand och såg att dom hade missat denna.. Skitsamma, kände bara att jag var tvungen att skriva av mig varit en tuff tid senaste 1-2 åren. Nu är jag bara glad att få henne lite närmre mig o förhoppningsvis få hem henne inom kort.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha