Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Om vi nu anspelar på man är idiot för att man är nötallergiker så får varningen motsatt effekt:

"Äh dom där chipsen som det stod så på gick ju bra..."

Oavsett så är jordnöten bland den vanligaste orsaken till allergi.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Om vi nu anspelar på man är idiot för att man är nötallergiker så får varningen motsatt effekt:

"Äh dom där chipsen som det stod så på gick ju bra..."

Oavsett så är jordnöten bland den vanligaste orsaken till allergi.
Men det är ändå ganska vanligt att man byter ut nötter och mandlar mot jordnötter om man är allergisk mot nötter.
Om man är jordnötsallergiker så går det säkert utmärkt att byta ut jordnötter mot nötter eller mandlar.

Om man däremot är allergisk mot nötter, så kan det vara dumt att använda jordnötssmör som kan innehålla spår av nötter.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Nu ska vi se här, ON............

:va

2015-08-27-19-18-27.jpg
 

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
I onsdags var jag inne på Danderyd på en stor efterkontroll, och är nu friskförklarad efter nästan 7 år av ett helt helvete. Efter 44 operationer är jag nu fri att fortsätta mitt liv.
Bättre onsdag har jag aldrig haft i hela mitt liv.

Det finns bara två saker som är viktigt i livet, hälsa och tid, allt annat är underordnat.
Ta vara allihopa och sköt om er. :)
BW
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick på LED-blinkers och styret justerat till bra vinkel på hojen. Jäklar vad ett styrbyte kan göra för "inspirationen" i kurvorna. :) Att min lilla beautybox till tankväska får stryka på foten och flytta till passagerarplats kan jag ta.

Plus att jag i lördags träffade Dave Nerge (Dave in the mornings på Bandit 105,5 och Rockklassiker 106,7 förr i tiden) i ett bussgarage i Spånga där de hade helgrillad gris och liveband.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fick på LED-blinkers och styret justerat till bra vinkel på hojen. Jäklar vad ett styrbyte kan göra för "inspirationen" i kurvorna. :) Att min lilla beautybox till tankväska får stryka på foten och flytta till passagerarplats kan jag ta.

Plus att jag i lördags träffade Dave Nerge (Dave in the mornings på Bandit 105,5 och Rockklassiker 106,7 förr i tiden) i ett bussgarage i Spånga där de hade helgrillad gris och liveband.
Är det "Mr Jim"?
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85

Påminner lite om den här som finns på en flaska på jobbet. Om den finns kvar (flaskan) ska jag försöka ta bättre bilder.

150901_sprit1.jpg


Och så på baksidan... "Undvik kontakt med huden..."

150901_sprit2.jpg


- - - Updated - - -

Men som skrotis redan påpekat; jordnötter är inte nötter. Alls. På något vis.

Banan är inte frukt. Banan är ett frö.

- - - Updated - - -

Men som skrotis redan påpekat; jordnötter är inte nötter. Alls. På något vis.

Banan är inte frukt. Banan är ett frö.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kund: -Hej, när får jag min slutfaktura på det där jobbet du gjorde förra året.
Jag: -Eh, ja just det. Du, jag fixar det under veckan. Jag har ju offerten sen tidigare och kollar vad som är betalt hittills så skickar jag en när jag har gått igenom alla extrarbeten utöver offerten.

Bra Anders att du har koll på sånt, faktura på över 200k som jag inte har skickat än. Min revisor kommer antagligen prygla mig för detta om det skulle komma fram :rodnar

Edit/ Men jag är glad för det betyder att jag kan köpa ännu mer maskiner att leka med på mitt vuxendagis :D
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Banan ÄR en frukt. En frukt som är indelat i kategorin bär, samma som blåbär. Blåbär är också en frukt alltså. Inte alla bananer har fröer. Inte av de som vi köper här iaf.

Jamen vafan, jag kom ihåg fel. Det är något annan "frukt" som vi äter som egentligen är ett frö. Jag hade för mig att det var banan, men det var det inte helt klart.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top