Vad fick dig att le idag?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
App app min bror är datanörd. Och han har lyckats med konststycket att skaffa en tjej. Som ser bra ut. Jag undrar vadfan han impade på henne med. Typ tjena bryden kolla min asfeta cpu. Och mitt grafik kort har inbyggd fläkt. Kaffe på det?

Nuförtiden finns det tydligen kvinnliga datanördar till och med. :3freak
vart är världen på väg? :dummer
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Nu börjar tråden spåra.
Men Lejon är knappast en art i överflöd.
Den är ju inte akut hotad men nog är det en aning bristvara.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Mycket snack om det den där halvdöda lejonhanen som sköts för ett tag sen få facebook.

Naturligtvis lägger en bekant in något om hur förfärligt det var, bara för att i nästa ögonblick lägga in något om att rädda svensk djurhållning....

Folk är roliga... De verkar inte förstå att man köper jakträtt på till exempel ett Lejon och dessa pengar hjälper ju till att upprätthålla en frisk och välmående stam. Man skjuter av de djur som inte parar sig längre eller tar död på andra hannar som skulle kunna utöka stammen.
I just det här fallet kanske det blev lite tokigt men hur fel man ändå tycker att "troféjakt" är så är det ju just detta som gör att man kan betala viltvårdare och dylikt för att minska tjuvjakt med mera.
Inte för att jag tycker att det är optimalt, bäst vore ju om man kunde strunta i att jaga djur för annat än mat men så ser ju inte vår värld ut.

Men jag är fortfarande tveksam till att de "lurade ut" lejonet ur parken för att skjuta just detta, så dumma tror jag inte att de är så att de inte skulle förstå att det hade fått konsekvenser. Ett misstag helt enkelt, ett ödesdigert sådant.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Molndal2.jpg


Var med på en Tesla Club Sweden träff i Göteborg i torsdags.
Trots väder som delvis kämpade emot det hela lite då och då så var det hur trevligt och roligt som helst.

Underbara fordon, trevliga människor, härliga diskussioner och helt insane(!) acceleration :näsblod :)

En polare försökte matcha ihop sin billeverans med träffen, men tyvärr dyker den inte upp förens på måndag, så ingen grädde på moset för våran/hans del, men en roligare torsdag än de flesta torsdagar trots det :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Folk är roliga... De verkar inte förstå att man köper jakträtt på till exempel ett Lejon och dessa pengar hjälper ju till att upprätthålla en frisk och välmående stam. Man skjuter av de djur som inte parar sig längre eller tar död på andra hannar som skulle kunna utöka stammen.
I just det här fallet kanske det blev lite tokigt men hur fel man ändå tycker att "troféjakt" är så är det ju just detta som gör att man kan betala viltvårdare och dylikt för att minska tjuvjakt med mera.
Inte för att jag tycker att det är optimalt, bäst vore ju om man kunde strunta i att jaga djur för annat än mat men så ser ju inte vår värld ut.

Men jag är fortfarande tveksam till att de "lurade ut" lejonet ur parken för att skjuta just detta, så dumma tror jag inte att de är så att de inte skulle förstå att det hade fått konsekvenser. Ett misstag helt enkelt, ett ödesdigert sådant.

Så är det, folk som inte har kontakt med natur eller djurhållning begriper i regel inte mer än propagandan från valfri miljötaliban.

Mest sannolikt har de inte lurat ut något lejon, de är fria att röra sig och lovliga utanför parken. Dock har säker Ph.n haft full koll på vilket lejon det handlar om.
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jag ler varje dag, vem gör inte det? Vi hojåkare har ju varit bortskämda med massa sol och värme denna sommar, jag är överlycklig :kär

IMG_20150726_183952_1.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Så skönt seg, sliten och värkande i hela kroppen efter två dagar på Gelleråsen. :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Förstår känslan efter 4 dagar på plats :crash

All heder, beundran och vördnad åt instruktörerna. :Bugar
Att inte bara köra fyra dagar i sträck utan också styra upp vilsna deltagare som vill ta kurvor åt alla håll och kanter!

Jag hade så inihelvete kul. :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Idag krängde jag på lite gummi. Fräscht gummi får alla att le. :fakta
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top