@Ulvhamne: Grattis till smärtan Hur gick körandet?
För första gången på länge var jag genuint glad och log idag. Jag köpte min första hoj! Tog körkortet igår Får dock hålla mig till måndag med att hämta den Längtan!
Är väl kanske lite skillnad på att plåga ihjäl ett starkt utrotningshotat djur enbart för nöjes skull mot att föda upp boskapsdjur som enbart kommit till världen pga bonden?Mycket snack om det den där halvdöda lejonhanen som sköts för ett tag sen få facebook.
Naturligtvis lägger en bekant in något om hur förfärligt det var, bara för att i nästa ögonblick lägga in något om att rädda svensk djurhållning....
Är väl kanske lite skillnad på att plåga ihjäl ett starkt utrotningshotat djur enbart för nöjes skull mot att föda upp boskapsdjur som enbart kommit till världen pga bonden?
Mycket snack om det den där halvdöda lejonhanen som sköts för ett tag sen få facebook.
Naturligtvis lägger en bekant in något om hur förfärligt det var, bara för att i nästa ögonblick lägga in något om att rädda svensk djurhållning....
Problemet är ju att djuret är Utrotningshotat.
Vissa gillar att jaga för att skaffa mat, men håller sig till djur som återhämtar sig fort.
Lejon gör inte det, trots att dom mer eller mindre bara har en fiende.
Var är det utrotningshotat, och tror du att det är licensjakt som står för utrotningen?
Men om en hanne är bortom all möjlighet att reproducera sig, vad gör det för skillnad för populationen i stort.
Tjuvjakt står för utrotning, licensjakt hjälper väl till.
Det känns lite surt i munnen oavsett.
Bara för att man är steril så kan man väl bidra till "samhället"
Se på alla datanördar
Tjuvjakt står för utrotning, licensjakt hjälper väl till.
Se på alla datanördar
Där det sköts rätt så är det snarare tvärt om.Tjuvjakt står för utrotning, licensjakt hjälper väl till.
Se på alla datanördar
Det är inte okej att döda/plåga ALLA djur som är starkt utrotningshotade.Så vissa djur är ok att döda men inte andra?
Var drar du gränsen?
Men jag hade nog hellre levat som en fri man tills jag var så gammal som detta lejon var (relativt människoålder) för att sen dö av en kula, än att växa upp i en cell för att dödas som ungdom av en slaktare.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|