Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vaknade imorse, sträckte på benet och vaden började krampa. inget direkt nytt det senaste halvåret. Men det gjorde ONT idag! Weeh! Mer känsel! :banana

Och idag ska jag köra hoj!! :banana:banana
 

lupp

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2014
Ort
Kusten
Hoj
Mt09 -16
@Ulvhamne: Grattis till smärtan ;) Hur gick körandet?


För första gången på länge var jag genuint glad och log idag. Jag köpte min första hoj! Tog körkortet igår :) Får dock hålla mig till måndag med att hämta den :) Längtan!
 

JonneJ

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Gällivare
Hoj
R1 -05, KTM 250EXC-F -04
Fick ta mig en tur på min nyss införskaffade KTM 250exc-f. Har inte kört cross/enduro på 10 år så snubblade, vinglade och whiskeythrottlade mig fram i skogen och hade så jävla roligt! :banana
 

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Ort
Södra Sverige
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Att jag bestämt mig, jag ska ha en ny hoj som ingen suttit på innan. Troligtvis blir det en Ducati 821 och troligtvis blir det nu eller möjligtvis till våren men nu har jag verkligen bestämt mig.

:banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
@Ulvhamne: Grattis till smärtan ;) Hur gick körandet?


För första gången på länge var jag genuint glad och log idag. Jag köpte min första hoj! Tog körkortet igår :) Får dock hålla mig till måndag med att hämta den :) Längtan!

Det gick bra. Mot slutet av rundan kom en nakenhoj ikapp mig. :hihi
Tar det lugnt och fint nu när jag inte är helt hundra i benen. :crash
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Vråla till handlaren för att köpa en bult, bokstavligen, vilken naturligtvis visa sig vara beställningsvara så jag tänkte att ett oljefilter kunde jag lika gärna plocka upp samtidigt.

-Det blir 252 pengar.

-Bra bra, då är bulten betald också?

-Eh, nä det tar vi när den kommer hem.

Det var duktigt betalt för oljefilter och packning tänkte jag medan jag snurra runt lite i butiken.. nä f-n det kan omöjligen stämma och först nu titta jag på kvittot:

U1fvO.jpg

..hehe det var inte ens nära så jag stövla tillbaka.

-Du jag tyckte väl det var lite dürt för ett oljefilter!

Sa jag med ett flin och skicka fram kvittot medan gubben bakom disken såg ut att vilja sjunka genom golvet, ursäkta sig säkert 5 ggr medan han roddade med återköpet till den punkt att jag förklara att så stor grej var det ändå inte. Förtydligade att jag fortfarande skulle ha originalbulten vi beställt men att måtten kunde vara intressant så jag kunde införskaffa en fulbult sålänge. Svisch sa det och gubben for ut på verkstan och kom tillbaka med 2 st flong nya fulbultar som plåster på såren som han uttryckte det :tummenupp

Alltid trevligt med bra bemötande!
 
Last edited:

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Lägger barn. Lilltösen ska bara ner på toan igen trots hon lagt sig. Hela vägen ner och upp nynnar hon på MotoGP-låten högtidligt. Do dooo dooo do dododooo :tummenupp känner mig stolt
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Mycket snack om det den där halvdöda lejonhanen som sköts för ett tag sen få facebook.

Naturligtvis lägger en bekant in något om hur förfärligt det var, bara för att i nästa ögonblick lägga in något om att rädda svensk djurhållning....
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Mycket snack om det den där halvdöda lejonhanen som sköts för ett tag sen få facebook.

Naturligtvis lägger en bekant in något om hur förfärligt det var, bara för att i nästa ögonblick lägga in något om att rädda svensk djurhållning....
Är väl kanske lite skillnad på att plåga ihjäl ett starkt utrotningshotat djur enbart för nöjes skull mot att föda upp boskapsdjur som enbart kommit till världen pga bonden?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Är väl kanske lite skillnad på att plåga ihjäl ett starkt utrotningshotat djur enbart för nöjes skull mot att föda upp boskapsdjur som enbart kommit till världen pga bonden?

Så vissa djur är ok att döda men inte andra?

Var drar du gränsen?

Men jag hade nog hellre levat som en fri man tills jag var så gammal som detta lejon var (relativt människoålder) för att sen dö av en kula, än att växa upp i en cell för att dödas som ungdom av en slaktare.
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Dö av en kula var ju att säga det snällt. Att första få en pil i sig att springa omkring med ett tag är väl knappast särskilt humant dock.

Det handlar ju mest om att han dödade ett utrotningshotad djur som dessutom var lite av en attraktion. Inte så smidigt direkt.

Att djur har olika värde är ju självklart i vår värld.
Olika människor värderar ju rätt stor skillnad på hund och katt till och med.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Mycket snack om det den där halvdöda lejonhanen som sköts för ett tag sen få facebook.

Naturligtvis lägger en bekant in något om hur förfärligt det var, bara för att i nästa ögonblick lägga in något om att rädda svensk djurhållning....


Problemet är ju att djuret är Utrotningshotat.

Vissa gillar att jaga för att skaffa mat, men håller sig till djur som återhämtar sig fort.
Lejon gör inte det, trots att dom mer eller mindre bara har en fiende.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Problemet är ju att djuret är Utrotningshotat.

Vissa gillar att jaga för att skaffa mat, men håller sig till djur som återhämtar sig fort.
Lejon gör inte det, trots att dom mer eller mindre bara har en fiende.

Var är det utrotningshotat, och tror du att det är licensjakt som står för utrotningen?

Men om en hanne är bortom all möjlighet att reproducera sig, vad gör det för skillnad för populationen i stort.:va
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Var är det utrotningshotat, och tror du att det är licensjakt som står för utrotningen?

Men om en hanne är bortom all möjlighet att reproducera sig, vad gör det för skillnad för populationen i stort.:va

Tjuvjakt står för utrotning, licensjakt hjälper väl till.
Det känns lite surt i munnen oavsett.

Bara för att man är steril så kan man väl bidra till "samhället"
Se på alla datanördar :D
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Tjuvjakt står för utrotning, licensjakt hjälper väl till.
Det känns lite surt i munnen oavsett.

Bara för att man är steril så kan man väl bidra till "samhället"
Se på alla datanördar :D

Haha, fast jag är osäker på om man fortfarande steriliserar datanördar.:glömdet

Men det lustiga är att det bara är områden med licensjakt som har ett stabil och frodande djurliv, och minimalt med tjuvjakt.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Tjuvjakt står för utrotning, licensjakt hjälper väl till.
Det känns lite surt i munnen oavsett.

Bara för att man är steril så kan man väl bidra till "samhället"
Se på alla datanördar :D

App app min bror är datanörd. Och han har lyckats med konststycket att skaffa en tjej. Som ser bra ut. Jag undrar vadfan han impade på henne med. Typ tjena bryden kolla min asfeta cpu. Och mitt grafik kort har inbyggd fläkt. Kaffe på det?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tjuvjakt står för utrotning, licensjakt hjälper väl till.
Det känns lite surt i munnen oavsett.

Bara för att man är steril så kan man väl bidra till "samhället"
Se på alla datanördar :D
Där det sköts rätt så är det snarare tvärt om.
Genom att sälja troféjakt dyrt, så får djuren ett ekonomiskt värde.
Man får en kontrollerad jakt där köttet och pengarna till stor del kommer lokalinvånarna till godo.
Då accepteras inte tjuvjägare.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Så vissa djur är ok att döda men inte andra?

Var drar du gränsen?

Men jag hade nog hellre levat som en fri man tills jag var så gammal som detta lejon var (relativt människoålder) för att sen dö av en kula, än att växa upp i en cell för att dödas som ungdom av en slaktare.
Det är inte okej att döda/plåga ALLA djur som är starkt utrotningshotade.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top