Vad fick dig att le idag?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Inte bara statlig personal jobbar långsamt, även statliga elektroner verka vara sega för jag mailade försäkringskassan den 16e och fick detta svar den 24e, det tog alltså från den 16e till den 22a, dvs 6 dagar för ett elektroniskt mail att komma fram.

Hej!
Försäkringskassan svarar på mail normalt inom 2 dygn från att du skickat ditt mail. Har vi hög belastning kan detta tyvärr ta längre tid.
Vi mottog ditt första mail den 22 juni...

Man får väl vara glad ändå att mailet ens kom fram för anledningen till att mailet är att de skrivit ner min sjukpenninggrundande inkomst till 0 kr. Detta eftersom jag skickat in ansökan om pappaledighet mer än 90 dagar för sent, vilket inte är sant men de har tydligen slarvat bort det brev jag lämnat in på den lokala postlådan i god tid.
Eftersom jag jobbar från enskild firma sedan några månader så är det lite svårt att visa upp några lönebesked och därmed är jag nu helt oavlönad ifall jag måste VABa eller själv blir sjuk.

Kvällen ägnades åt att fundera över konsekvenserna att flytta hela familjen och starta firma i Filippinerna istället. Jag skulle bara behöva fakturera 20 timmar i månaden för att hela familjen skulle leva gott där. Synd bara att där är så odrägligt varmt...

Man kan skratta eller gråta jag väljer att skratta åt det hela.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte bara statlig personal jobbar långsamt, även statliga elektroner verka vara sega för jag mailade försäkringskassan den 16e och fick detta svar den 24e, det tog alltså från den 16e till den 22a, dvs 6 dagar för ett elektroniskt mail att komma fram.



Man får väl vara glad ändå att mailet ens kom fram för anledningen till att mailet är att de skrivit ner min sjukpenninggrundande inkomst till 0 kr. Detta eftersom jag skickat in ansökan om pappaledighet mer än 90 dagar för sent, vilket inte är sant men de har tydligen slarvat bort det brev jag lämnat in på den lokala postlådan i god tid.
Eftersom jag jobbar från enskild firma sedan några månader så är det lite svårt att visa upp några lönebesked och därmed är jag nu helt oavlönad ifall jag måste VABa eller själv blir sjuk.

Kvällen ägnades åt att fundera över konsekvenserna att flytta hela familjen och starta firma i Filippinerna istället. Jag skulle bara behöva fakturera 20 timmar i månaden för att hela familjen skulle leva gott där. Synd bara att där är så odrägligt varmt...

Man kan skratta eller gråta jag väljer att skratta åt det hela.
Prova att gå in på skatteverkets hemsida på kvällen.
Det är nog den enda hemsidan i världen som har öppettider.
 

Chaosborn

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2013
Ort
Karlskrona
Hoj
-79 Honda cb 125 twin, 81-Kawasaki z 750, 01- Honda X 11
Ganska mycket, sjukt fint väder både för bad och mc turer, såg även en film som jag borde sett för länge sen "The World's Fastest Indian", en film jag rekommenderar till alla på forumet som inte sett den!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det krävs minsann taxi-IQ att köra skräp i yrkestrafik som havererar Och sätta upp en varningstriangel med reflexen åt fel håll...

2015-07-01-16-52-09.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det krävs minsann taxi-IQ att köra skräp i yrkestrafik som havererar Och sätta upp en varningstriangel med reflexen åt fel håll...

2015-07-01-16-52-09.jpg

:huvet
Men... Där är iaf en triangel. Och den står inte så den blockerar all framfart totalt. Det får ju ses som oerhört positivt med tanke på att det är en taxi.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
16 mil landsväg på hojen efter en helg med roadracing. Efter 10 mil orkade jag inte flina längre, vägarna var smalare och krokigare än Sviestad utan att jag kom mer än 5 mil hemifrån fågelvägen... Vid 14 tändes lampan för reserven.
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Köra hoj över Västerbron i Stockholm vid ca 0530, nästan ingen trafik, sol, spegelblankt vatten och världens vackraste huvudstad!
Man kan bara le.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Suttit på verandan hela kvällen, druckit öl, ätit chips och lyssnat på musik och inte sett mer än en enda myggjävel på flera timmar. Fy fan va jag ler nu.
Var värd den här kvällen efter den här dagen som mest spenderats med att bekämpa telefonköer, teknisk support, tidsrapporteringssystem, VPN-konfigureringar, krypterade hårddiskar och sist men inte minst, försäkringskassan.
Så jävla skönt att ha den här oasen, som Rockmorsan inrett så galet mysigt.
11008781_1582044838722662_5691431224040500_n.jpg
11144958_949789578396923_7266774630603560515_o.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hittade ett par jeans för en struntsumma. En modell jag jagat länge och som utgått. Hängde där på reahyllan. Rätt storlek och allt. :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Efter nån månad i bitar så funkar nu ac'n i gammelpickisen! :yoparty Lagom i värmen.
Tät verkar motorskrället vara också ordentligt för första gången sen jag köpte bilen. :banana
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top