Hej!
Försäkringskassan svarar på mail normalt inom 2 dygn från att du skickat ditt mail. Har vi hög belastning kan detta tyvärr ta längre tid.
Vi mottog ditt första mail den 22 juni...
Prova att gå in på skatteverkets hemsida på kvällen.Inte bara statlig personal jobbar långsamt, även statliga elektroner verka vara sega för jag mailade försäkringskassan den 16e och fick detta svar den 24e, det tog alltså från den 16e till den 22a, dvs 6 dagar för ett elektroniskt mail att komma fram.
Man får väl vara glad ändå att mailet ens kom fram för anledningen till att mailet är att de skrivit ner min sjukpenninggrundande inkomst till 0 kr. Detta eftersom jag skickat in ansökan om pappaledighet mer än 90 dagar för sent, vilket inte är sant men de har tydligen slarvat bort det brev jag lämnat in på den lokala postlådan i god tid.
Eftersom jag jobbar från enskild firma sedan några månader så är det lite svårt att visa upp några lönebesked och därmed är jag nu helt oavlönad ifall jag måste VABa eller själv blir sjuk.
Kvällen ägnades åt att fundera över konsekvenserna att flytta hela familjen och starta firma i Filippinerna istället. Jag skulle bara behöva fakturera 20 timmar i månaden för att hela familjen skulle leva gott där. Synd bara att där är så odrägligt varmt...
Man kan skratta eller gråta jag väljer att skratta åt det hela.
Det krävs minsann taxi-IQ att köra skräp i yrkestrafik som havererar Och sätta upp en varningstriangel med reflexen åt fel håll...
En vacker ryska, Anastasia, fruktansvärt vacker och kass på svenska, precis som jag vill ha det
En polare gifte sig med en sån.
Blev det dyrt?
Blev det dyrt?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|