PippiT
Professionell mobbare
En dam med en svanunge i koppel. Eller om det var en ful ankunge, jag har aldrig sett skillnaden på dem.
Ändå: EN SVAN I KOPPEL!!!
Tie-raps?
En dam med en svanunge i koppel. Eller om det var en ful ankunge, jag har aldrig sett skillnaden på dem.
Ändå: EN SVAN I KOPPEL!!!
Känner en blekingebo som brukar åka färja med sin valp och proviantera på andra sidan det stora vattnet.
Att det är ovanligt med så bra rehab säger kanske mer om kvaliteten på åtgärderna och vården...
Riktigt kul att det gått så bra.
Igår var det en vända till lasarettet i enköping för blodprover, samt en tur till uppsala för ett helt batteri tester för koll av funktion. Då jag blivit lite bättre, och faktiskt klarar av att köra bil själv igen nu (även om bilköer är ett jävla fanstyg som jag inte orkar med, pga högerbenet mattas ut) så körde jag upp själv. När jag kommer fram upptäcker jag att jag glömt kryckorna hemma. Äsch, hur svårt kan det vara tänker jag och knallar upp till sjukgymnastiken, där de blir lite överraskade av att jag kommer gående utan kryckor. De tycker det är trevligt att jag blivit så bra att jag faktiskt kan glömma kryckor.
Vidare en halv kilometer upp till spinalrehab för att träffa läkare. Sjuksystrar, arbetsteurapeuter och kuratorer hälsar glatt och blir väldigt överraskade när jag dyker upp, så blir en del pratandes innan läkaren kommer förbi och jag får kryssa i lite papper om mitt allmänna hälsotillstånd. Hon är väl inte jättenöjd med att jag glömt kryckor, men hon är väldigt glad över att jag blivit så bra att jag kan glömma dem. Så glad att hon tar med mig på en runda på avdelningen och visar upp mig för sköterskorna, läkarna, kuratorerna och arbetsterapeuterna.
Hon är väldigt noga med att flera gånger förklara att det är väldigt, väldigt ovanligt att de får någon med min skada som överhuvudtaget kan gå igen, att gå utan kryckor har hon inte sett någon göra tidigare.
Hon tyckte det lät som en oerhört dålig idé att börja köra RR 2016. Men åas, vad vet hon... Hon tyckte ju att jag antagligen inte skulle kunna gå.
Kanske dags att börja lugna ner sig och ha en tanke på familjen? (Jag säger det inte för att vara elak)
Sluta grina
Sluta grina
Nu ska du inte vara sån bara för att jag såg Poopomobilen på stanDet är du som grinar när han plockar fram paketet han har i stringen.
Kanske dags att börja lugna ner sig och ha en tanke på familjen? (Jag säger det inte för att vara elak)
Nah, det är det inte.
Och lite extra text för att förklara det; jag tänker redan på familjen, en hel del.
Men lugna ner mig kommer jag nog aldrig göra. Det enda som kommer ur att jag tar det lugnt är att jag blir rastlös, otrevlig och gör ännu dummare saker.
Onwards and upwards!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |