Vad fick dig att le idag?

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
Tog hojen ut i solen på en lååång lunch och jag har troligen en dejt i slutet av veckan.
Bättre än så här kan det knappt bli, blir det bättre så går jag i bitar, men söta sådana :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Igår var det en vända till lasarettet i enköping för blodprover, samt en tur till uppsala för ett helt batteri tester för koll av funktion. Då jag blivit lite bättre, och faktiskt klarar av att köra bil själv igen nu (även om bilköer är ett jävla fanstyg som jag inte orkar med, pga högerbenet mattas ut) så körde jag upp själv. När jag kommer fram upptäcker jag att jag glömt kryckorna hemma. Äsch, hur svårt kan det vara tänker jag och knallar upp till sjukgymnastiken, där de blir lite överraskade av att jag kommer gående utan kryckor. De tycker det är trevligt att jag blivit så bra att jag faktiskt kan glömma kryckor. :D
Vidare en halv kilometer upp till spinalrehab för att träffa läkare. Sjuksystrar, arbetsteurapeuter och kuratorer hälsar glatt och blir väldigt överraskade när jag dyker upp, så blir en del pratandes innan läkaren kommer förbi och jag får kryssa i lite papper om mitt allmänna hälsotillstånd. Hon är väl inte jättenöjd med att jag glömt kryckor, men hon är väldigt glad över att jag blivit så bra att jag kan glömma dem. Så glad att hon tar med mig på en runda på avdelningen och visar upp mig för sköterskorna, läkarna, kuratorerna och arbetsterapeuterna. :hihi
Hon är väldigt noga med att flera gånger förklara att det är väldigt, väldigt ovanligt att de får någon med min skada som överhuvudtaget kan gå igen, att gå utan kryckor har hon inte sett någon göra tidigare.
Hon tyckte det lät som en oerhört dålig idé att börja köra RR 2016. Men åas, vad vet hon... Hon tyckte ju att jag antagligen inte skulle kunna gå. :hihi
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Att det är ovanligt med så bra rehab säger kanske mer om kvaliteten på åtgärderna och vården...

Riktigt kul att det gått så bra.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Att det är ovanligt med så bra rehab säger kanske mer om kvaliteten på åtgärderna och vården...

Riktigt kul att det gått så bra.

Tja, rehaben på avdelningen har jag tyckt varit bra, och väldigrt grundlig med bra information och kunnigt folk och så. Jag har till och med haft förmånen att vara med i en studie om helt nya sätt att träna rehabilitering med gårobot. Ryggmärgsskador är knepiga saker, och två skador är inte likadana. Det är 1% av de med ryggmärgsskador som blir återställda, ju värre skada desto mindre chans att man blir återställd. Min skada är nog att betrakta som potentiellt rätt jävlig, med tanke på att jag krossade 3 kotor, och numera har 7 stelopererade kotor i ryggen.
Finns gott om läsning på nätet om det om du är nyfiken på vidare information. :) Spinal Cord Injury.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Igår var det en vända till lasarettet i enköping för blodprover, samt en tur till uppsala för ett helt batteri tester för koll av funktion. Då jag blivit lite bättre, och faktiskt klarar av att köra bil själv igen nu (även om bilköer är ett jävla fanstyg som jag inte orkar med, pga högerbenet mattas ut) så körde jag upp själv. När jag kommer fram upptäcker jag att jag glömt kryckorna hemma. Äsch, hur svårt kan det vara tänker jag och knallar upp till sjukgymnastiken, där de blir lite överraskade av att jag kommer gående utan kryckor. De tycker det är trevligt att jag blivit så bra att jag faktiskt kan glömma kryckor. :D
Vidare en halv kilometer upp till spinalrehab för att träffa läkare. Sjuksystrar, arbetsteurapeuter och kuratorer hälsar glatt och blir väldigt överraskade när jag dyker upp, så blir en del pratandes innan läkaren kommer förbi och jag får kryssa i lite papper om mitt allmänna hälsotillstånd. Hon är väl inte jättenöjd med att jag glömt kryckor, men hon är väldigt glad över att jag blivit så bra att jag kan glömma dem. Så glad att hon tar med mig på en runda på avdelningen och visar upp mig för sköterskorna, läkarna, kuratorerna och arbetsterapeuterna. :hihi
Hon är väldigt noga med att flera gånger förklara att det är väldigt, väldigt ovanligt att de får någon med min skada som överhuvudtaget kan gå igen, att gå utan kryckor har hon inte sett någon göra tidigare.
Hon tyckte det lät som en oerhört dålig idé att börja köra RR 2016. Men åas, vad vet hon... Hon tyckte ju att jag antagligen inte skulle kunna gå. :hihi

Kanske dags att börja lugna ner sig och ha en tanke på familjen? (Jag säger det inte för att vara elak)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kanske dags att börja lugna ner sig och ha en tanke på familjen? (Jag säger det inte för att vara elak)

Nah, det är det inte.

Och lite extra text för att förklara det; jag tänker redan på familjen, en hel del.
Men lugna ner mig kommer jag nog aldrig göra. Det enda som kommer ur att jag tar det lugnt är att jag blir rastlös, otrevlig och gör ännu dummare saker.
Onwards and upwards!
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick visst två uppgraderingar av känseln under natten.
Nu känner jag när jag har kramp i högervaden. :gnissla
Och jag känner lätt beröring i båda fötterna. Dvs, jag känner att jag har strumpor på mig. :fyllisar

Det är fan spännande det här med att bryta ryggen lite och sedan långsamt få tillbaka känsel och funktion. Speciellt nu när det gått tillräckligt lång tid för att jag inte längre ska minnas hur det ska kännas egentligen. Helt plötsligt dyker en ny känselupplevelse upp som måste förstås. :hihi
 

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Lilla Peking
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Kanske dags att börja lugna ner sig och ha en tanke på familjen? (Jag säger det inte för att vara elak)

Nah, det är det inte.

Och lite extra text för att förklara det; jag tänker redan på familjen, en hel del.
Men lugna ner mig kommer jag nog aldrig göra. Det enda som kommer ur att jag tar det lugnt är att jag blir rastlös, otrevlig och gör ännu dummare saker.
Onwards and upwards!

Familjen peppar vidare att faktiskt göra saker istället här. Ulvis blir lite grinig när han inte gjort något eller tränat så det brukar vara lugnare hemma om han faktiskt får känna att han producerat något och att ha hjälpt till. Sen får jag ju bromsa ibland och påpeka att vi tar med kryckorna den här gången, eller att den här grejen får jag lösa själv, även om han vill. Kan inte vara kul att känna sig som någon som inte kan hjälpa till eller göra samma saker som tidigare tänker jag.

Köra hoj kommer han göra fortsättningsvis också. Men orolig kommer jag vara, men det är ju mitt problem. Tycker ändå det är bra att han inte försöker sluta med det.

Sen bilresan till sjukhuset bad jag honom ta färdtjänst för jag kunde inte köra men envisheten hans tog överhanden tydligen. När han åkt snubblade jag över kryckorna i hallen och då svor jag över karln. :brinnerup men han gör ju som han vill och det verkar ju vara modellen för framgångsrik rehab också så... Jag får klara mig med min oro, precis som vanligt :crash
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Vaknar och minns att jag är ledig. Kliver upp för att upptäcka att vädret är riktigt fint. Sambon har tagit dottern till min farmor i morse så nu ska jag köra hoj hela dagen! woho
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En rejäl hög med mygg i myggfällan som stått över natten. :banana
11148360_938446002864614_8811167441508453664_o.jpg

På förpackningen står att apparaten är odörfri, men det tycker jag inte riktigt stämmer för den sprider en pikant doft av färsk svamp sådär 10m utåt.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top