Vad fick dig att le idag?

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Idag är jag lycklig att jag inte hamnade i olyckstråden. Åker laglig hastighet strax innan jag ska svänga ner på motorvägen vid Moraberg Södertälje. Från motorvägen kommer en bil. De brukar köra över halvvägs och stanna, då det är svårt att komma över. Blir lite förvånad när den inte stannar, men var ändå beredd på det (handen på bromshandtaget) och börjar bromsa. Vågar dock inte bromsa fullt då det regnar och blöt asfalt är inte det bästa greppet. Får i alla fall plats mellan bil och vägräcke så faran över. Hon åker sakta framåt, och jag åker över i svängfilen bredvid henne och tittar på henne. Får en ursäktsvinkning tillbaka.

150518_close.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Livet börjar få lite fason igen. Handledaren ringde från försäkringskassan och sa att de var nöjda med det nya läkarintyget och planen för att återvända till arbete efter sommaren, nu får jag helt fokusera på att bli bättre tills dess. Försäkringsbolaget betalar ut löpande inkomstbortfallsersättning, och de ska titta på "Sveda och värk".
Hade en läkarkontroll idag med, där läkaren mycket nöjd gav mig MVG som patient. Hon påpekade att det är mycket ovanligt att de har patienter som blir så mycket bättre som jag blivit, med en så stor skada som jag hade. Sjukgymnasterna var nöjda de med, då jag konstant blir bättre och får mer nervfunktion, om än långsamt, och tränar så jag har konstant och brutal träningsvärk.

Men nu i veckan får jag försöka ta det lugnt, för på söndag vill jag ju köra lite knix.

Och allt det här får mig att le rätt mycket just nu.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Stod på vågen och tog fram måttbandet i morse. För ca 10 år sedan vägde jag drygt 20kg mer än jag gör idag och hade byxor som var fyra nummer större. Då tränade jag ingenting men hade ett väldigt fysiskt jobb. Idag är jag stilla på jobbet, tränar och är starkare än då.

Kanske kan fira med att fortsätta sköta mig? Att unna sig ligger mig inte för...

Ja, så blev jag glad över Ulvhamnes inlägg. Vi ses på söndag! :tummenupp
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Stod på vågen och tog fram måttbandet i morse. För ca 10 år sedan vägde jag drygt 20kg mer än jag gör idag och hade byxor som var fyra nummer större. Då tränade jag ingenting men hade ett väldigt fysiskt jobb. Idag är jag stilla på jobbet, tränar och är starkare än då.

Kanske kan fira med att fortsätta sköta mig? Att unna sig ligger mig inte för...

Ja, så blev jag glad över Ulvhamnes inlägg. Vi ses på söndag! :tummenupp

Ät en semla för att fira!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Efter eftermiddagsrundan idag; sprayade på en dusch vatten på visiret och torkade av det med en bit papper för å få bort flugorna, knycklade ihop pappret... och satte papperskorgen på första försöket!! Säkert 5m avstånd!! :yoparty

(Att glida runt i solnedgången va rätt så gött det med...) :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Efter eftermiddagsrundan idag; sprayade på en dusch vatten på visiret och torkade av det med en bit papper för å få bort flugorna, knycklade ihop pappret... och satte papperskorgen på första försöket!! Säkert 5m avstånd!! :yoparty

(Att glida runt i solnedgången va rätt så gött det med...) :)

Solen har ju inte gått ner än...? :va
 

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Ort
Linköping
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Efter eftermiddagsrundan idag; sprayade på en dusch vatten på visiret och torkade av det med en bit papper för å få bort flugorna, knycklade ihop pappret... och satte papperskorgen på första försöket!! Säkert 5m avstånd!! :yoparty

(Att glida runt i solnedgången va rätt så gött det med...) :)

Gjorde en liknande grej på jobbet en gång. Satt på ett möte och knycklade ihop ett papper och kastade det i papperskorgen 4 meter bort. En kollega skrattade till och sa det där klarar du inte igen. Jag tog ett nytt papper och knycklade ihop och slängde i den med (ren djävla tur). Han bara glodde på mig. Då tog jag ett papper till och knycklade ihop och sa "100 spänn". Han avböjde. :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fick hem ett par krashpuckar till hojen idag. Paketet som kom hem var mystiskt och gav upphov till fantasifulla gissningar från sambon och hennes båda döttrar, ingen gissade rätt. :hihi
Sedan när jag satt och monterade kraschpuckarna så satt jag med benen böjda under mig, när jag sedan ställde mig upp så krampade benen lite, så jag tog det lite lugnt och försiktigt. Helt plötsligt knakade högerknät till som fan, och musklerna attackslappnade av, så jag fick sätta mig på golvet igen. Att mina knän, eller ja, alla leder för den delen, knakar och brakar och lever djävulen är inget att få panik över, det har de gjort så länge jag kan minnas... Däremot, när jag ställde mig upp igen så fick jag en stark känsla av att något var mer rätt med knät. Det liksom kändes lättare på något sätt... Benet funkade bättre att gå på än det gjort hela dagen, trots att jag kört slut på det med en massa gående och mekande och sånt.
Antagligen så fick benet sig en lagom smäll när jag kraschade, och nu har något hoppat tillrätta igen. Och jag saknade nervfunktion för att känna att det var nåt fel...
Det var en intressant upplevelse, och fick mig att le.
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Fick hem lite nya mc-kläder idag (byxor + jacka), alltid lika kul när man beställer kläder på nätet och det sitter perfekt direkt!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Starbreeze-aktien :banana Jag tänkte sälja hela innehavet när det låg på +300% då jag tänkte att den inte kunde sticka iväg mycket mer men något sa mig att skit i det och häng kvar och hoppas på det bästa.
Loggade nyss in på Avanza och såg att den låg på 531% i avkastning, en av de större aktieposterna på kontot dessutom :yoparty

Positivt besked idag när större bolag köpte 1,2M aktier i Starbreeze resulterar i +897% idag på kontot idag :)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top