Men inte är det nå fara att använda kvällsluft inte. Personligen föredrar jag nästan den framför dagluft.Trodde jag skulle hamna i förbannat-tråden men icke.
Bytte däcket bak på hojen idag och det gick över förväntan. Inga större problem att kränga av det gamla och få på det nya.
Har iofs inte försökt fylla upp det med luft än för jag fick slut på dag så än finns det en risk att jag måste byta tråd.
Men inte är det nå fara att använda kvällsluft inte. Personligen föredrar jag nästan den framför dagluft.
De ringde från Svedea och sa att jag kunde ändra min halvförsäkring till helförsäkring och betala hälften mot förut. Så då gjorde jag det. Grattis hojen på 30-årsdagen!
Är det inte Svedea som använder egna tabeller när de ska betala ut om hojen blir skadad eller stulen? Ska kolla upp men jag har tyvärr för mig det.
Enda problemet jag stötte på var att ena distansringen "försvann" när jag skulle återmontera hjulet på hojen. Återfanns dock, efter en jäkla massa letande, sittandes på centrumpinnen på däckdemonteringsverktyget.
Samma situation som när man skruvar av en skruv precis ovanför ett ställe där skruven med lätthet kan trilla ner och aldrig få upp den igen. Man tänker "bäst att hålla i skruven ordentligt", bara för att sekunden efter känna gängan släppa, och likaså greppet - och så det där fasansfulla "pling, pling, plong, plang" och man andäktigt lyssnar efter "plonket" när skruven träffar marken. Bara det att det sista plonket inte kommer och man inser att skruven fastnat nånstans halvvägs mellan sadel, batteri och alla slangar och sladdar där i mitten av hojen nånstans i terra incognita. Suckande kika in i myllret och - plötsligt se skruven lätt åtkomlig på svingen mellan stötdämpare och hugger!
Samma situation som när man skruvar av en skruv precis ovanför ett ställe där skruven med lätthet kan trilla ner och aldrig få upp den igen. Man tänker "bäst att hålla i skruven ordentligt", bara för att sekunden efter känna gängan släppa, och likaså greppet - och så det där fasansfulla "pling, pling, plong, plang" och man andäktigt lyssnar efter "plonket" när skruven träffar marken. Bara det att det sista plonket inte kommer och man inser att skruven fastnat nånstans halvvägs mellan sadel, batteri och alla slangar och sladdar där i mitten av hojen nånstans i terra incognita. Suckande kika in i myllret och - plötsligt se skruven lätt åtkomlig på svingen mellan stötdämpare och hugger!
Att när jag hade kört mitt morgonpass på gymmet och ska gå ut genom dörren ser att himlen öppnat sig totalt och det öser ner.
De få människor som var ute såg både sura och sura ut.
Själv tänkte jag att bara för att jag blir sur behöver jag inte vara sur. Ett stort leende och tjugo minuter senare klev jag rakt in i duschen med löparkläder och skor, hade jag satt igång duschen hade det inte gjort någon skillnad.
Det som fick mig att le mest var att se hur rädda folk är för lite vatten. Komedi!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |