Vad fick dig att le idag?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Trodde jag skulle hamna i förbannat-tråden men icke.

Bytte däcket bak på hojen idag och det gick över förväntan. Inga större problem att kränga av det gamla och få på det nya.

Har iofs inte försökt fylla upp det med luft än för jag fick slut på dag så än finns det en risk att jag måste byta tråd.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Trodde jag skulle hamna i förbannat-tråden men icke.

Bytte däcket bak på hojen idag och det gick över förväntan. Inga större problem att kränga av det gamla och få på det nya.

Har iofs inte försökt fylla upp det med luft än för jag fick slut på dag så än finns det en risk att jag måste byta tråd.
Men inte är det nå fara att använda kvällsluft inte. Personligen föredrar jag nästan den framför dagluft.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Var på jobbet efter att jag ringt och sagt upp mig i fredags kväll. Kändes galet bra att jobba idag. :banana

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Men inte är det nå fara att använda kvällsluft inte. Personligen föredrar jag nästan den framför dagluft.

Ja speciellt när jag mekade i garageöppningen i solen så svetten rann ganska bra när jag låg där och bröt på däcket.
Men i detta fallet kallade andra arbetsuppgifter som sambon tyckte va viktigare. Som matlagning. Du förstår, vi är ett modernt par där tjejen jobbar och jag sköter om hemmet/bilen/hojarna :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Gick ju alldeles überlätt att byta däck själv. Med lite mer övning bör det gå fortare än att köra till verkstaden för byte.

Till och med att pumpa däcket tillräckligt med bara en fotpump från biltema gick alldeles utan incidenter. Nån minuts pumpande bara så ploppade det på plats och fylldes utan problem.

Enda problemet jag stötte på var att ena distansringen "försvann" när jag skulle återmontera hjulet på hojen. Återfanns dock, efter en jäkla massa letande, sittandes på centrumpinnen på däckdemonteringsverktyget. :huvet

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
De ringde från Svedea och sa att jag kunde ändra min halvförsäkring till helförsäkring och betala hälften mot förut. Så då gjorde jag det. Grattis hojen på 30-årsdagen!

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
De ringde från Svedea och sa att jag kunde ändra min halvförsäkring till helförsäkring och betala hälften mot förut. Så då gjorde jag det. Grattis hojen på 30-årsdagen!

Är det inte Svedea som använder egna tabeller när de ska betala ut om hojen blir skadad eller stulen? Ska kolla upp men jag har tyvärr för mig det. :crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Är det inte Svedea som använder egna tabeller när de ska betala ut om hojen blir skadad eller stulen? Ska kolla upp men jag har tyvärr för mig det. :crash

Jag har inte haft några besvär med Svedea varesig vid stöld, skador på hojen eller skador på mig själv.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Hjälpte en polare byta däck på hojen. Han har inte riktigt trott på när jag sagt att det blir som en helt ny hoj. Efter provturen berättar han för alla i närheten om hur bra det känns med nya däck. :hihi

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Enda problemet jag stötte på var att ena distansringen "försvann" när jag skulle återmontera hjulet på hojen. Återfanns dock, efter en jäkla massa letande, sittandes på centrumpinnen på däckdemonteringsverktyget. :huvet

Samma situation som när man skruvar av en skruv precis ovanför ett ställe där skruven med lätthet kan trilla ner och aldrig få upp den igen. Man tänker "bäst att hålla i skruven ordentligt", bara för att sekunden efter känna gängan släppa, och likaså greppet - och så det där fasansfulla "pling, pling, plong, plang" och man andäktigt lyssnar efter "plonket" när skruven träffar marken. Bara det att det sista plonket inte kommer och man inser att skruven fastnat nånstans halvvägs mellan sadel, batteri och alla slangar och sladdar där i mitten av hojen nånstans i terra incognita. Suckande kika in i myllret och - plötsligt se skruven lätt åtkomlig på svingen mellan stötdämpare och hugger!

:banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Samma situation som när man skruvar av en skruv precis ovanför ett ställe där skruven med lätthet kan trilla ner och aldrig få upp den igen. Man tänker "bäst att hålla i skruven ordentligt", bara för att sekunden efter känna gängan släppa, och likaså greppet - och så det där fasansfulla "pling, pling, plong, plang" och man andäktigt lyssnar efter "plonket" när skruven träffar marken. Bara det att det sista plonket inte kommer och man inser att skruven fastnat nånstans halvvägs mellan sadel, batteri och alla slangar och sladdar där i mitten av hojen nånstans i terra incognita. Suckande kika in i myllret och - plötsligt se skruven lätt åtkomlig på svingen mellan stötdämpare och hugger!

Jag har lyckats med det med nyckeln när jag tankade hojen 40 mil hemifrån en gång. En inte helt mysig känsla i magen. :gnissla

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Ja min bil har nog iaf 4-5 skruvar liggandes nånstans i motorrummet som borde sitta fastskruvade högre upp. En gammal Audi jag hade var perfekt för där var allt så rostigt så även när jag tappade skruvar in i dörren så kom dom ut genom rosthålen i botten :crash Gällde dock även bagaget där allt man la ner riskerade att hamna under bilen, något som inte besiktningen tyckte var en bra funktion.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Att när jag hade kört mitt morgonpass på gymmet och ska gå ut genom dörren ser att himlen öppnat sig totalt och det öser ner.
De få människor som var ute såg både sura och sura ut.
Själv tänkte jag att bara för att jag blir sur behöver jag inte vara sur. Ett stort leende och tjugo minuter senare klev jag rakt in i duschen med löparkläder och skor, hade jag satt igång duschen hade det inte gjort någon skillnad. :)
Det som fick mig att le mest var att se hur rädda folk är för lite vatten. Komedi!

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Att när jag hade kört mitt morgonpass på gymmet och ska gå ut genom dörren ser att himlen öppnat sig totalt och det öser ner.
De få människor som var ute såg både sura och sura ut.
Själv tänkte jag att bara för att jag blir sur behöver jag inte vara sur. Ett stort leende och tjugo minuter senare klev jag rakt in i duschen med löparkläder och skor, hade jag satt igång duschen hade det inte gjort någon skillnad. :)
Det som fick mig att le mest var att se hur rädda folk är för lite vatten. Komedi!

kalas4_73851246.jpg

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Haha, det där skulle kunna vara min dotter. Tror att vi har en liknande bild, närmare 20 år sedan.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin