Vad fick dig att le idag?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Utskrivning! Woooh!
Blivit så jäääävla glad av att packa ihop min skit i rummet på sjukhuset idag.
https://www.youtube.com/watch?v=yjk6HSIphnQ

I helgen är det öppet hus med fika hemmavid om nån är sugen på att komma förbi. :)
Och den 2:a Maj tänkte vi ha lite grillfest med.

Grillfest låter som något man kunde ta hojen förbi och hänga lite på, ljuga lite om nordslingan kanske? :)
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Vad fick dig att le idag

Stämmer bra, enplan, i övrigt som vanligt med bl.a. verktyg man inte visste fanns. Höjdpunkten var väl ett fruntimmer som tråna runt o prova mc-kläder i förmodad jakt efter en spegel som inte fanns ;)

Cool måste åka dit o kika nån dag. :tummen
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Grillfest låter som något man kunde ta hojen förbi och hänga lite på, ljuga lite om nordslingan kanske? :)

Du är välkommen. :D
Nordslingan tål att ljugas om, och om man pratar med vanliga dödliga så räcker ju sanningen för att de ska bli lite bleka om nosen. :hihi
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
Folk är duktiga på klippa minst sagt. ;-)

Edit: Hmm blev inget klipp? Kommer inte ihåg vad det hette heller... skit a.
 
Last edited:

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[video=youtube;kEsJqtiU-2A]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kEsJqtiU-2A[/video]

:hihi
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Körde Husqvarna till Bikedagarna.
Jag tror jag fick hela området att sluta upp med det dom höll på med och stirra på mig istället.

:D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Inte idag, men gott och väl igår så fick vi spontant fikabesök. :D Det var trevligt!
Nu ska vi ta en vända till affärn o köpa lite fikabrö om det är nån mer som tar tillfället i akt och komemr förbi när vi har öppet fikahus. :hihi Idag är det ju fint väder dessutom!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Testade att dra på mig ett par allvädersbrallor, för att se om högerbenet är starkt nog att röra sig i dem, för med skinnställ var det ju lite för motspänstigt för att få upp foten på fotpinnen, och jävlar i gatan! Det gick!
Så nu ska jag nog ta mig en hojtur idag, med allvädersbrallor och sambon och polaren som övningskör på mysvägarna härute.
Men, nu ska jag plocka fram fika ute i solen! Woop! :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det blev en kort liten tur idag med, årets första riktiga hojtur. Gick i lagliga hastigheter mest hela tiden, som brukligt är på de första turerna för året. Har ju fler anledningar än vanligt att ta det jävligt lugnt i år med. Men fan va skönt det var att köra. :D
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
Det blev en kort liten tur idag med, årets första riktiga hojtur. Gick i lagliga hastigheter mest hela tiden, som brukligt är på de första turerna för året. Har ju fler anledningar än vanligt att ta det jävligt lugnt i år med. Men fan va skönt det var att köra. :D

:tummenupp Kul att det fungerade bättre med allvädersbrallorna. Klokt att ta det lugnt, eller som Romarna sa "Festina lente"
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:tummenupp Kul att det fungerade bättre med allvädersbrallorna. Klokt att ta det lugnt, eller som Romarna sa "Festina lente"

Jo, brukar ju ta det jävligt lugnt i början av säsongen. Man kör ju som ett kvastskaft då rent allmänt, och om man brutit ryggen 5 månader tidigare i synnerhet. :hihi
Passade på att spela in en liten videosnutt, men ljudet är fördjävligt, tänkte försöka städa det lite.
https://www.youtube.com/watch?v=f23Aa0iFBXo
Fint väder och fina vägar, om än jäääävligt långsamt och tråkig video. :hihi
 

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Salem
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Apropå att bli glad...

Idag på Rosen satt en snubbe med sin kvinna och fikade. Med följde även deras jycke, en gigantisk men helcool blandras mellan Mastiff och nåt mer. Störtskön hund... funderade lite på hur f_n dom lyckats ta sig dit med hund och allt. Visade sig att snubben körde en kromsläde med sidovagn....

När dom åkte därifrån och hunden, fortfarande avslappnad och störtcool, satt i sidovagnen och bara såg ut att se fram emot åkturen - det fick nog alla på uteserveringen att le...
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Starbreeze-aktien :banana Jag tänkte sälja hela innehavet när det låg på +300% då jag tänkte att den inte kunde sticka iväg mycket mer men något sa mig att skit i det och häng kvar och hoppas på det bästa.
Loggade nyss in på Avanza och såg att den låg på 531% i avkastning, en av de större aktieposterna på kontot dessutom :yoparty
Fortsätter det så här så kommer jag snart vara uppe på noll efter några dåliga investeringar (Botnia och Endomines var inte så bra att stoppa pengar i...)

Sen funderar jag på om inte H&M är en av de bättra långsiktiga, typ 15-20 år, där man kan stoppa in ungarnas pengar? Har vanliga fondsparanden åt dem nu men det börjar bli lite väl mycket pengar för att det bara ska ge någon/några procent per år, har inte H&M varit stabil ända sen 80-talet typ? Kläder lär vi ju köpa även i fortsättningen?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top